Τα χρώματα είναι κομμάτι της ίδιας της ζωής και (παρά την υποκειμενικότητα του γούστου) σχεδόν πάντοτε, έχουν και σημειολογική αξία. Όσο αρεστό, λόγου χάρη, είναι το μαύρο χρώμα σε πολλούς εξ’ ημών, το άκουσμά του και μόνο παραπέμπει σε κάτι δυσάρεστο. Για τους Αμερικανούς τροχονόμους, η κωδική ονομασία “black”, δεν είχε κάποιο άλλο πρόσημο. Μάλιστα, όπως -κατόπιν εορτής- έγινε γνωστό, από αυτούς έλκει την ονομασία της η Black Friday, λόγω του απίστευτου φορτίου στους δρόμους των μεγάλων αστικών κέντρων.
«Black with Traffic», ήταν ο ακριβής όρος της Αστυνομίας της Φιλαδέλφεια, ενώ σχεδόν παραδοσιακά, οι μέρες μετά τη γιορτή των Ευχαριστιών, σηματοδοτούσαν τη… μεγάλη έξοδο των καταναλωτών για τα γιορτινά ψώνια, εν όψει των Χριστουγέννων.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα που δημοσιεύει το protothema.gr, αυτό είναι το «σύνδρομο black», που τα τελευταία χρόνια έχει εισαχθεί και στην Ελλάδα, κάνοντας αφόρητη την καθημερινότητα στους δρόμους των μεγάλων αστικών κέντρων και ειδικότερα της Αθήνας.
Με τους συγκοινωνιολόγους να εξηγούν ότι όσο πλησιάζουν οι γιορτές των Χριστουγέννων, τόσο θα επιδεινώνεται το κυκλοφοριακό πρόβλημα, πολλοί απορούν σχετικά με το πώς προκαλείται το μποτιλιάρισμα, παρά τα έκτακτα μέτρα που έχει λάβει η Τροχαία.
Η απάντηση -εκτός από το αυτονόητο, ότι δηλαδή τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αθήνα είναι περισσότερα από όσα μπορεί να διαχειριστούν οι οδικές της αρτηρίες– είναι πολυσύνθετη.
Διαβάστε τη συνέχεια στο newsauto