Ενώπιον του ανακριτή οδηγήθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας, ώστε να απολογηθεί για το δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους. Τελικά, νέα προθεσμία για να απολογηθεί την Κυριακή 5/3 στις 11:00 ζήτησε και, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, την έλαβε.

Ο σταθμάρχης αντιμετωπίζει βαρύτατες κατηγορίες, όπως την κακουργηματική πράξη της διατάραξης ασφαλείας των συγκοινωνιών αλλά και του πλημμεληματικού χαρακτήρα αδικήματος της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, και της σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.

Ο σταθμάρχης, σύμφωνα με τον δικηγόρο του, έχει αναλάβει την ευθύνη, στο πλαίσιο που του αναλογεί, ενώ έκανε λόγο για ένα μοιραίο λάθος το οποίο απέδωσε στην κακιά ώρα.

Παρότι αρχικά υποστήριξε ότι το δυστύχημα οφείλεται σε λάθος του συστήματος, λέγοντας ότι το κατάλαβε όταν πληροφορήθηκε τι είχε συμβεί, τελικώς παραδέχθηκε ότι τροχοδρόμησε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες.

Την ίδια ώρα, αποκαλύπτεται ότι ο σταθμάρχης είχε το περιθώριο να αντιδράσει αφού επί 17 λεπτά, φαινόταν ότι τα τρένα κινούνται σε τροχιά σύγκρουσης.

Ωστόσο, δεν το αντελήφθη ότι ο ίδιος είχε θέσει την επιβατική αμαξοστοιχία Intercity IC 62 στις ράγες της αντιθέτως ερχόμενης εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63503.

Ο Βασίλης Σαμαράς, είχε μπροστά του, στην κονσόλα ελέγχου της κυκλοφορίας, με φωτεινές ενδείξεις, σαφή εικόνα της κατεύθυνσης των συρμών.

Όμως, για λόγους που μέχρι στιγμής παραμένουν άγνωστοι, ο σταθμάρχης του σιδηροδρομικού σταθμού Λαρίσης, ο 59χρονος Βασίλης Σαμαράς, δεν κατάφερε να εντοπίσει το σφάλμα του και να επανορθώσει εγκαίρως.

Αποσύρεται ο Ζηλιασκόπουλος από την Επιτροπή για τη διερεύνηση

Ο Καθηγητής Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, το μεσημέρι του Σαββάτου έκανε την εξής δήλωση:

«Μετά την τοποθέτησή μου ως μέλους της επιτροπής διερεύνησης των αιτιών του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, υπό την ιδιότητα μου ως καθηγητή μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ακολούθησε σειρά δηλώσεων και δημοσιευμάτων εκ μέρους πολιτικών προσώπων που με αφορούσαν, σχετικά με την παρελθούσα θητεία μου ως προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.

Λόγω της ιδιαίτερης βαρύτητας της Επιτροπής, για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα ήθελα η ιδιότητα μου εκείνη να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για να πληγεί η ακεραιότητα και η αμεροληψία των εργασιών και του πορίσματος της Επιτροπής.

Για τον λόγο αυτό, δεν θα αναλάβω τα καθήκοντα μου στην Επιτροπή και παραμένω στη διάθεση της πολιτείας, στο μέτρο που μπορώ να φανώ χρήσιμος λόγω της ειδικότητάς μου».

Στη θέση του κυρίου Ζηλιασκόπουλου στην Ειδική Επιτροπή για τη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος στα Τέμπη τοποθετείται ο κύριος Χρήστος Πυργίδης, καθηγητής σιδηροδρομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Στους 55 οι νεκροί που ταυτοποιήθηκαν

Ένας ακόμα νεκρός του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη ταυτοποιήθηκε από την εξέταση δειγμάτων στα εγκληματολογικά εργαστήρια. Σύμφωνα με την αστυνομία, ο συνολικός αριθμός των ταυτοποιημένων θυμάτων είναι 55.

Ο συνολικός αριθμός των επιβεβαιωμένων νεκρών είναι μέχρι στιγμής 57. Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., υπάρχουν και δύο δείγματα βιολογικού υλικού από αυτό που έχουν δώσει συγγενείς, τα οποία δεν ταιριάζουν με αυτά των νεκρών. Αυτό δεν αποκλείεται να διαφοροποιήσει λίγο τον τελικό αριθμό των θυμάτων, αλλά ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες της εργαστηριακής έρευνας, καθώς από την Πυροσβεστική εστάλη και άλλο δείγμα από τον τόπο του δυστυχήματος.

Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, πρόκειται για ανθρώπινο μέλος που εντοπίστηκε κατά την μετακίνηση της μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας χτες το βράδυ.

Από το Αρχηγείο του ΠΣ επίσης έγινε γνωστό ότι η έρευνα στον τόπο του δυστυχήματος είναι στην τελική της φάση, με την απομάκρυνση των δύο μηχανών, που καθυστέρησε χτες λόγω βροχής και θα ακολουθήσει η τελευταία «σάρωση» σε μια περιοχή περίπου 500 τετραγωνικών μέτρων. Αμέσως μετά θα ανακοινωθεί και η ολοκλήρωση των ερευνών, πιθανόν μέχρι το απόγευμα σήμερα, εκτός απροόπτου.

Διαβάστε ακόμη  

Nέο πρωτοποριακό – μοριακό pap test από Έλληνες – Από τον Παπανικολάου στην Dr. Lucy Gilbert    

Ξέφραγο αμπέλι» οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι – Οι ευθύνες της ΡΑΣ: Τι αποκαλύπτει ο αρμόδιος ευρωπαϊκός Οργανισμός (γραφήματα + tweet)  

Τα brands που έγραψαν ιστορία τη δεκαετία του ’60: Ανθος Ορύζης, Tαμ-ταμ, Καλμόλ, Προ-πο, Φλορέτα, Μπρούσκο Ναούσης και Vat 69