Mε καθυστέρηση μηνών στέλνει τις προσκλήσεις στους τέσσερις μεγάλους τεχνικούς ομίλους της χώρας το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τα έργα αποκατάστασης των καταστροφών από τις πλημμύρες στην Θεσσαλία στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Ωστόσο οι τελικές υπογραφές των νέων συμβάσεων δεν προβλέπεται να πέσουν πριν τις αρχές Φεβρουαρίου καθώς θα πρέπει να διαβιβαστούν προηγουμένως προς έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Χθες, δημοσιεύτηκαν στην Διαύγεια, οι δέκα υπουργικές αποφάσεις για την διαδικασία διενέργειας των κλειστών διαγωνιστικών διαδικασιών συνολικού ύψους 1,357 δισ. ευρώ, που αφορούν στα έργα υποδομής της Θεσσαλίας από την θεομηνία DANIEL μαζί με τις προσκλήσεις για την ανάθεση σε δύο συμβούλους των έργων για την υποβοήθηση των υπηρεσιών του δημοσίου.
Τα «ραβασάκια» του υπουργείου Υποδομών παρέλαβαν οι κατασκευαστικές εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΜΕΤΚΑ με την επισήμανση ότι οι εταιρείες αυτές διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία στην εκτέλεση έργων αντίστοιχης κατηγορίας υποδομών, παρότι στην μάχη της διεκδίκησης έχουν πέσει και οι μικρότερες εταιρείες του κλάδου κλιμακώνοντας σήμερα τις κινητοποιήσεις τους στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Τις τέσσερις αυτές κατασκευαστικές εταιρείες, το υπουργείο καλεί σε διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση όπως προβλέπει ο νόμος σε καταστάσεις έκτακτων συνθηκών και επιτάσσει σύμφωνα με το υπουργείο και το σφιχτό χρονοδιάγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης από το οποίο προέρχεται χρηματοδότηση συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ.
Η ταυτότητα των έργων
Το έναυσμα για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας έδωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, υπογράφοντας τις αποφάσεις που περιγράφουν την διαδικασία διαπραγμάτευσης και την σχετική έγκριση των τευχών δημοπράτησης για οδικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 899.699.996 ευρώ και σιδηροδρομικά έργα ύψους 450.060.000 ευρώ. Οι υπουργικές αυτές αποφάσεις αφορούν τα εξής οδικά έργα:
-Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278.200.000 ευρώ
-Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267.500.000 ευρώ
-Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184.000.000 ευρώ
-Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό 170.000.000 ευρώ
Στον τομέα των σιδηροδρομικών υποδομών, οι περσινές καταστροφές προκάλεσαν σοβαρές βλάβες στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα «Αθήνας-Θεσσαλονίκης» και στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα που η κυκλοφορία των τρένων εξακολουθεί να γίνεται σε μονή γραμμή. Οι παρεμβάσεις επεκτείνονται στις περιφερειακές γραμμές Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος που έχουν επίσης τεθεί εκτός λειτουργίας. Για τα σιδηροδρομικά έργα, οι εργολαβίες αυτές αφορούν:
-Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) με προϋπολογισμό 173.600.000 ευρώ
-Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από τον Σ.Σ. Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) ως τον Σ.Σ. Κράννων (ΧΘ 336+330) με προϋπολογισμό 37.200.000 ευρώ
-Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, με προϋπολογισμό 57.660.000 ευρώ
Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου με προϋπολογισμό 181.660.000 ευρώ
Για τον έλεγχο των μελετών και την παρακολούθηση των εργασιών, το υπουργείο προχωρεί σε ανάλογες απευθείας συμβάσεις με δυο συμβούλους που θα υποβοηθήσουν τις αρμόδιες υπηρεσίες με κόστος που για τα οδικά έργα ανέρχεται σε 3,7 εκατ. ευρώ και για τα σιδηροδρομικά έργα σε 4,58 εκ.
Για τα έργα αυτά η πρόσκληση αφορά επίσης τέσσερις εταιρείες του κλάδου και συγκεκριμένα τις Aecom, Hill International, PLANET και Salfo.
Διαβάστε ακόμη
Υπερταμείο: Συγχωνεύσεις, μετακινήσεις στρατηγικοί επενδυτές και… ΧΑ στο «μενού» του νέου πλάνου
Στο τραπέζι νέα νομοθετική παρέμβαση για τις τραπεζικές προμήθειες
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα