Συνεχίζεται η πρόοδος στα έργα της σιδηροδρομικής διασύνδεσης των λιμένων Λαυρίου και Ραφήνας με το εθνικό δίκτυο της ΕΡΓΟΣΕ, μέσω των νέων προαστιακών γραμμών, συνολικού προϋπολογισμού 700 εκατ. ευρώ. 

Οι διαγωνισμοί για το σύνολο των κομβικών σιδηροδρομικών έργων, έχουν ήδη περάσει στη δεύτερη φάση, η οποία αφορά στη διενέργεια του διαλόγου με τους υποψήφιους αναδόχους. 

Την Παρασκευή, δε, η ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε τα τεύχη δημοπράτησης για τους 6+1 τεχνικούς συμβούλους των έργων. Πρόκειται για μια σειρά διαγωνισμών που θα εξασφαλίσουν την παρουσία εξειδικευμένων συμβούλων σε όλα τα στάδια της υλοποίησης των έργων. 

Τα έργα επέκτασης του προαστιακού προς το Λαύριο και την Ραφήνα εντάσσονται στον ευρύτερο σχεδιασμό της ΕΡΓΟΣΕ, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για την ουσιαστική αναβάθμιση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου, ενισχύοντας τον στρατηγικό ρόλο των λιμενικών υποδομών της χώρας. 

Λαύριο 

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου για την κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τη σύνδεση του λιμένα με το τρένο, ανέρχεται σε 391 εκατ. ευρώ. Η νέα σιδηροδρομική γραμμή μήκους 32 χλμ. θα είναι διπλή στο μεγαλύτερο μήκος της, ηλεκτροκινούμενη και εφοδιασμένη με σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1. 

Στη χάραξη του Νέου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από το Κορωπί έως το λιμάνι του Λαυρίου προβλέπονται δύο σιδ. σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο Τερματικός στο Λαύριο, καθώς και επτά σιδηροδρομικές στάσεις στους οικισμού ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου. Σε κάθε περίπτωση, η οριστική χωροθέτηση των στάσεων θα πραγματοποιηθεί κατά την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, λαμβανομένου υπόψη των αναγκών του δικτύου μεταφορών. 

Ραφήνα 

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου για την κατασκευή νέας προαστιακής γραμμής μήκους 17 χλμ. που θα συνδέει την πόλη και το λιμάνι της Ραφήνας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο ανέρχεται σε 309 εκατ. ευρώ. 

Για την σύνδεση της σιδηροδρομικής προαστιακής γραμμής με το λιμάνι της Ραφήνας έχουν εξετασθεί και μελετηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ δύο εναλλακτικές χαράξεις: 

  • 1η Εναλλακτική: Η σύνδεση της προαστιακής στάσης Παλλήνης μέσω του σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού -Ραφήνας με το λιμάνι της Ραφήνας. 
  • 2η Εναλλακτική: Η απευθείας σύνδεση του λιμένα της Ραφήνας με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος( Βόρεια έξοδος αεροδρομίου). 

Η σχεδιαζόμενη επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς το Λαύριο και την Ραφήνα, θα εξυπηρετήσει τους οικισμούς της Ανατολικής Αττικής και θα στηρίξει περαιτέρω την ανάπτυξη και αναβάθμιση της περιοχής. Επιπλέον η ολοκλήρωση της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου θα προσφέρει στα δύο λιμάνια σταθερή πρόσβαση και σύνδεση με το διεθνές αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». 

Διαβάστε ακόμη:

Από εφοπλιστής, επικεφαλής σε κέντρο αποτοξίνωσης στην Αντίγκουα (pics + vid) 

Πάνος Δάβαρης: Βγαίνει στο σφυρί η βίλα του στη Μύκονο (pics) 

Η απίθανη ιστορία του Δανού που κέρδισε 120 εκατ. ευρώ στο Eurojackpot