Το βλέπουμε και το ζούμε όλοι μας ότι η κατάσταση στους δρόμους της Αθήνας έχει γίνει πλέον αφόρητη. Ιδίως μετά τη λήξη του lockdown όπου η κίνηση έχει αυξηθεί εκθετικά και οι δρόμοι είναι πλέον απροσπέλαστοι τις περισσότερες ώρες της ημέρας.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας αναλύσεων ΙNRIX Inc, η οποία ειδικεύεται στις μεταφορές, δείχνει ότι ο μέσος Αθηναίος οδηγός χάνει 70 ώρες ετησίως περιμένοντας σε κάποιο μποτιλιάρισμα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το ίδιο διάστημα πέρσι, σε καθεστώς lockdown, οι ώρες αυτές ήταν μόλις 37.
Η “επίδοση” αυτή φέρνει την Αθήνα στην 30ή θέση της άτυπης κατάταξης των πόλεων με τα μεγαλύτερα κυκλοφοριακά προβλήματα, με την Θεσσαλονίκη να βρίσκεται στην 48η με μόλις 22 ώρες κατά μέσο όρο χαμένες στην κίνηση.
Η έρευνα διαπιστώνει ότι η μέση ταχύτητα στο κέντρο της Αθήνας είναι 24 χλμ/ώρα όταν πέρσι ήταν 26 χλμ./ώρα και το 2019 ήταν 19 χλμ./ώρα. Γύρω από το κέντρο η μέση ταχύτητα είναι 35 χλμ/ώρα όταν το 2019 ήταν 32 χλμ/ώρα.
Μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας ο μέσος όρος ταχύτητας είναι 14 χλμ./ώρα όταν πέρυσι ήταν 15 χλμ./ώρα.
Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη δείχνει μία σαφώς καλύτερη εικόνα από την Αθήνα, με τη μέση ταχύτητα στο κέντρο της πόλης να είναι 20 χλμ./ώρα, όταν το 2019 ήταν στα 18 χλμ/ώρα. Πιο έξω από το κέντρο η μέση ταχύτητα ήταν στα 23 χλμ/ώρα το 2020 όταν το 20019 ήταν 25 χλμ/ώρα.
Ο αναλυτής της μελέτης Bob Pishue, σύμφωνα με το newsauto, σχολιάζοντας τα ευρήματα επισημαίνει ότι η κίνηση της κάθε πόλης είναι ένας σημαντικός δείκτης που συνδέεται με την οικονομική δραστηριότητα και την ανάκαμψη.
Οι έντονες διαφορές προκαλούνται από τις διαφορετικές προσεγγίσεις των κυβερνήσεων σχετικά με την πανδημία, και έχουν επίσης να κάνουν με την σχεδίαση των δρόμων, την επιχειρηματική δραστηριότητα στο κέντρο της πόλης και το πόσο ανεπτυγμένη είναι η εργασία από το σπίτι.
Διαβάστε ακόμη
Τι αλλάζει με την πρόωρη αποπληρωμή των δανείων του ΔΝΤ
Έλληνες εφοπλιστές και στελέχη της ναυτιλίας μιλούν για την επόμενη ημέρα
Μorgan Stanley: Η Fed είναι μεγαλύτερη «απειλή» για τις μετοχές από την «Όμικρον»