Αναμφισβήτητα έχουμε τονίσει και αναλύσει πολλές φορές την ανάγκη να ασφαλίσουμε ότι πιο σημαντικό θεωρεί ο καθένας, τη ζωή, την υγεία, το σπίτι μας. Στις επιχειρήσεις, ασφαλίζουμε τους εταιρικούς κινδύνους, τα έσοδα και τους ανθρώπους-κλειδιά.
Σύμφωνα με τον Γουόρεν Μπάφετ «χρειάζεσαι 20 χρόνια για να χτίσεις τη φήμη μιας επιχείρησης και μόνο 5 λεπτά για να την καταστρέψεις». Η καλή φήμη είναι ένα άυλο αγαθό που δεν εξαγοράζεται αλλά χτίζεται με σταθερές αξίες, όπως το εργασιακό περιβάλλον, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες, η αξιοπιστία, η κοινωνική υπευθυνότητα, η οικονομική ευρωστία καθώς και το όραμα και η ηγεσία. Η εταιρική φήμη είναι μεν ένα άυλο αγαθό αλλά με πολύ σημαντική όμως υπεραξία.
Αποτελεί μια συνεχή διαδικασία άρρηκτα συνδεμένη με την έννοια της «αειφόρου ανάπτυξης» και του «καλώς επιχειρείν», η οποία εξελίσσεται μαζί με μία εταιρεία και προσαρμόζεται στις νέες απαιτήσεις της κάθε εποχής.
Το πιο πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο μιας επιχείρησης είναι η καλή της φήμη. Σύμφωνα με την Economist Intelligence Unit, το 75% της αξίας μιας εταιρείας έχει να κάνει με την υπόληψή της.
Όταν το καλό της όνομα αμαυρώνεται, εξαιτίας ενός σκανδάλου που αφορά τον CEO, λόγω μιας περιβαλλοντικής καταστροφής, ή όταν οι κακές συνθήκες εργασίας αποτελούν αντικείμενο δημόσιας κριτικής, τότε τα έσοδα πέφτουν μαζί με την τιμή της μετοχής και η απόκτηση νέας πελατείας αποδεικνύεται πρόβλημα.
Στις μέρες μας η φήμη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το διαδίκτυο. Πάνω από το 90% των καταναλωτών πριν προχωρήσουν σε μια αγορά ψάχνουν στο ίντερνετ τις εταιρείες και τα προϊόντα τους, ενώ το 80% λαμβάνουν αποφάσεις βάσει των αναζητήσεων αυτών.
Εάν ένας δυσαρεστημένος πρώην υπάλληλος δυσφημίζει την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο, οι καταναλωτές θα στραφούν χωρίς δεύτερη σκέψη στους ανταγωνιστές σας.
Υπάρχουν δύο ειδών ασφαλίσεις της φήμης. Η πρώτη, η «άτυπη ασφάλιση», είναι η καλλιέργεια καλής ψηφιακής φήμης προκαταβολικά, πριν να προκύψει κάποιο πρόβλημα.
Αυτό επιτυγχάνεται αφενός μεν διασφαλίζοντας ότι μια επιχείρηση ελέγχει τα πρώτα 20 αποτελέσματα των αναζητήσεων που την αφορούν στη μηχανή αναζήτησης της Google, αφετέρου δε, ελέγχοντας τους λογαριασμούς στο Twitter, το LinkedInκαι το Facebook με το όνομα της επιχείρησης.
Οι εταιρίες πρέπει να ελέγχουν την καλή τους φήμη προληπτικά, διασφαλίζοντας ότι το διαδίκτυο αντανακλά με ακρίβεια την offlineεπιτυχία τους. Όταν το καταφέρνουν, τότε έχουν ήδη μια γραμμή άμυνας σε περίπτωση ιντερνετικών επιθέσεων δυσφήμισης.
Το δεύτερο είδος ασφάλισης είναι η «επίσημη ασφάλιση». Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αναζητούν εξειδικευμένα προϊόντα ασφάλισης της φήμης τους, ακριβώς όπως αγοράζουν ασφαλιστικά προϊόντα έναντι σφαλμάτων & παραλείψεων, παραβίασης δεδομένων και επαγγελματικής αστικής ευθύνης. Πρόκειται για μια κλασσική όσο και αποτελεσματική αξιοποίηση της έννοιας της ασφάλισης.
Συμπερασματικά αυτό που μπορείτε να προσφέρετε στην δική σας επιχείρηση είναι μια ασφάλιση με βάσει τις ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες. Για να πετύχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα θα πρέπει να συζητήσετε με τον ασφαλιστικό σας διαμεσολαβητή και ο ίδιος να σας καθοδηγήσει με την εμπειρία του.
Διαβάστε ακόμη
Θεσσαλονίκη: Δεν άντεχα να τη βλέπω άρρωστη είπε ο πατέρας που έπνιξε την κόρη του
Market Pass 2: Το νέο χρονοδιάγραμμα για αιτήσεις, πληρωμές και αγορές
ΣΥΡΙΖΑ: Εμφύλιος δίχως τέλος μετά τις διαγραφές – Ρελάνς Κασσελάκη, μήνυμα ενότητας από Αχτσιόγλου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ