Μέχρι πριν από λίγα χρόνια ούτε καν θα μπορούσαμε να φανταστούμε πως τα οχήματα με κινητήρα diesel θα έχαναν την θέση τους από αυτά που μπαίνουν στην πρίζα. Ωστόσο η παραγωγή νέων ηλεκτρικών μοντέλων, η άνθηση των Plug-in hybrid και η παύση κατασκευής οχημάτων με κινητήρες πετρελαίου άλλαξαν το mix, μαζί και τα μερίδα στην ελληνική αγορά.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Σ.Ε.Α.Α. (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) τοn μήνα Σεπτέμβριο τα οχήματα που μπαίνουν στην πρίζα και αφορούν τα αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και αυτά που συνδυάζουν μπαταρίες και θερμικό κινητήρα (Plug-in hybrid) άγγιξαν σε ποσοστό το 16,2%.
Συγκριτικά με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα η αύξηση έφτασε τις 8,5 μονάδες μεριδίου. Από την αρχή της χρονιάς το ποσοστό έχει φτάσει στο 10,5% από 7,1% που αφορούσε το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022.
Πτώση 10,9% στα diesel
Με τη σειρά τους τα diesel έπεσαν στο 11,5% το Σεπτέμβριο, παρουσιάζοντας πτώση κατά 10,9 (!) μονάδες συγκριτικά με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, ενώ αν τα συγκρίνουμε με τα επαναφορτιζόμενα η ποσοστιαία διαφορά αγγίζει τις 4,7 μονάδες! Από την αρχή του έτους τα πετρελαιοκίνητα καταλαμβάνουν το 13,7%, με την πτώση συγκριτικά με το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 να φτάνει το -2.3%.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πάντως κατέχουν τα βενζινοκίνητα καθώς κατέλαβαν το Σεπτέμβριο το 40,2%.
Η αύξηση πάντως του Σεπτεμβρίου (κατά 4.5 μονάδες) είναι προσωρινή καθώς στο σύνολο της χρονιάς παρουσιάζεται πτώση κατά 2.9% και συγκεκριμένα από 46% σε 43.2%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά με ποσοστό 29,1% για τον μήνα Σεπτέμβριο.
Τέλος να σημειώσουμε πως τα οχήματα με υγραέριο τον Σεπτέμβριο κατέλαβαν σε ποσοστό το 2.8% ενώ αυτά με φυσικό αέριο το 0.2%.
Διαβάστε ακόμη
Μέγαρο Μαξίμου: Η κάλπη να «σφραγίσει» τη «γαλάζια» κυριαρχία
Πετρέλαιο θέρμανσης: Τα κριτήρια και οι τιμές – Όλα τα SOS για το επίδομα (vid)
Κτηματολόγιο: Ξεκινά η νέα ψηφιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικών επιδόσεων – Τι αλλάζει
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ