search icon

Ελλάδα

Πλειστηριασμοί: Το «μπέρδεμα» με τα καταμαράν και το ημιτελές σκαρί με… άρωμα Γαλλίας

Σήμερα βγαίνουν ξανά στο σφυρί τα δύο σκάφη αναψυχής «Deep Blue» και «With Pearl» ενώ οι επισπεύδοντες αυξάνονται- Μαζί και ιστιοπλοϊκό τύπου Ocean Star

Ένα ακόμη επεισόδιο στο… σήριαλ που αφορά τα δύο κατασχεθέντα καταμαράν αναμένεται να παιχτεί σήμερα και ενώ το σκηνικό τουλάχιστον για το ένα εξ αυτών περιπλέκεται.

Ο λόγος για τα δύο σκάφη αναψυχής «Deep Blue» και «White Pearl», που έχει προγραμματιστεί να βγουν ξανά σε πλειστηριασμό σήμερα, Τετάρτη, με τις τιμές εκκίνησης να έχουν μειωθεί μετά από διαδοχικές άγονες προσπάθειες.

Ειδικά για το «Deep Blue», όμως, όπως φαίνεται από τα στοιχεία της πλατφόρμας ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, οι επισπεύδοντες έχουν αυξηθεί καθώς σε αυτούς προστέθηκε στις αρχές Απριλίου και η Βερνίκος Κότερα Α.Ε. που το βγάζει στο σφυρί για λογαριασμό της.

Έτσι ενώ για σήμερα ήταν προγραμματισμένο να βγει για λογαριασμό των αρχικώς επισπευδόντων και με τιμή πρώτης προσφοράς στις 520.000 ευρώ ο πλειστηριασμός ανεστάλη και στις 5 Απριλίου επαναπρογραμματίστηκε για τις 11 Μαΐου με την ίδια τιμή εκκίνησης.

Στο μεταξύ όμως, μια ημέρα πριν, στις 4 Απριλίου, αναρτήθηκε νέος πλειστηριασμός για το ίδιο σκάφος, με επισπεύδουσα αυτή τη φορά τη Βερνίκος Κότερα Α.Ε., για σήμερα, αλλά με τιμή πρώτης προσφοράς 600.000 ευρώ.

Έτσι παρατηρείται το παράδοξο για το ίδιο σκάφος να υπάρχουν αναρτημένοι δύο πλειστηριασμοί σε διαφορετική ημερομηνία και με διαφορετική τιμή εκκίνησης.

Όσο για το δεύτερο σκάφος, το «White Pearl» δεν φαίνεται να υπάρχει το ίδιο μπέρδεμα, καθώς και αυτό βγαίνει σήμερα με μειωμένη τιμή πρώτης προσφοράς στις 494.000 ευρώ.

Κοντά ένα χρόνο «πλέουν» στην πλατφόρμα

Τα δύο σκάφη πάντως κοντεύουν σχεδόν έναν χρόνο που «πλέουν» στην πλατφόρμα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, καθώς το αρχικό σφυρί ήταν για τις 21 και 28 Ιουλίου 2021, με τιμές εκκίνησης 650.000 ευρώ για το «White Pearl» και 550.000 ευρώ για το «Deep Blue».

Ωστόσο, μεσολάβησε προσφυγή της ιδιοκτήτριας εταιρείας με αίτημα διόρθωσης της τιμής που και στις δύο περιπτώσεις έγινε δεκτό.

Το «Deep Blue», Νηολογίου Πειραιά, που κατασκευάστηκε από ενισχυμένο πλαστικό, το 2015, από την εταιρεία Fountraine Pajot. είναι τύπου Taiti 80, ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 49,39 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 18,25 και έχει μήκος 23,75 μέτρα, πλάτος 10,50 μέτρα και βύθισμα 2,60 μέτρα.

Μπήκε στη λίστα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών μετά από κατάσχεση (το 2021) με επισπεύδοντες την εταιρεία “Enjoy Yachts ΝΕΠΑ” καθώς και έναν ιδιώτη. Οφειλέτιδα είναι η εταιρεία «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ ΝΕΠΑ» που εμφανίζεται «εδρεύουσα τυπικά στην Οία της Θήρας και πραγματικά στον Πειραιά».

Το σκάφος, το οποίο βρίσκεται στην προκυμαία της μαρίνας Olympic Marine στο Λαύριο, βαρύνεται με μια απλή υποθήκη για ποσό 445.705 ευρώ υπέρ της Eurobank.

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά εξέτασε την ανακοπή της «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ Ν.Ε.Π.Α», στις 15 Ιουλίου 2021 και αποφάσισε τη διόρθωση της τιμής εκκίνησης στις 800.000 ευρώ.

Το «White Pearl», Νηολογίου Πειραιά, είναι catamaran τύπου Lagoon 52. Το σκάφος κατασκευάσθηκε από ενισχυμένο πλαστικό το 2014 από την εταιρεία Construction Navale Bordeaux, έχει μήκος 15,85 μέτρα, πλάτος 8,60 μέτρα και βύθισμα 2,80 μέτρα, ενώ είναι ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 64,87 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 59,37.

Βρίσκεται στην προκυμαία «G» της Μαρίνας Ζέας και κατασχέθηκε το 2020, με επισπεύδοντες την εταιρεία «Enjoy Yachts ΝΕΠΑ» και τρεις ιδιώτες. Οφειλέτιδα είναι η εταιρεία «ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ», που εδρεύει «τυπικά στην Οία της Θήρας, αλλά πραγματικά στον Πειραιά».

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά στις 13 Ιουλίου 2021 εξέτασε την ανακοπή της «ΓΟΥΑΙΤ ΠΕΡΛ Ν.Ε.Π.Α», και διέταξε τη διόρθωση της τιμής εκκίνησης από τις 650.000 ευρώ στις 760.000 ευρώ με βάση «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εν λόγω σκάφους, τα έσοδα που μπορεί να αποφέρει κατ’ εκτίμηση από την τουριστική και εμπορική αξιοποίησή του (άνω των 100.000 ευρώ ετησίως), τις τιμές ζήτησης παρόμοιων επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών με παρεμφερή χαρακτηριστικά και τις τρέχουσες συνθήκες της διεθνούς και εγχώριας αγοράς».

Οι διαδοχικοί άγονοι πλειστηριασμοί

Στις 25 Αυγούστου 2021 τα δύο σκάφη βγήκαν σε πλειστηριασμό με τις αυξημένες τιμές εκκίνησης, -στις 800.000 ευρώ για το “Deep Blue” και στις 760.000 για το “White Pearl”-, αλλά δεν εκδηλώθηκε το παραμικρό ενδιαφέρον.

Το σφυρί χτύπησε ξανά στις 6 Οκτωβρίου με τις ίδιες τιμές και πάλι, όμως, ο πλειστηριασμός ματαιώθηκε ελλείψει πλειοδοτών.

Στον επαναληπτικό που έγινε στις 23 Μαρτίου 2022, το “Deep Blue” βγήκε με τιμή εκκίνησης 640.000 ευρώ και το “White Pearl” με 608.000 ευρώ. Και πάλι όμως ο πλειστηριασμός απέβη άγονος.

Έτσι, φτάνουμε στο σημερινό νέο σφυρί με τις τιμές πρώτης προσφοράς να έχουν οριστεί στις 600.000 ευρώ και στις 494.000 ευρώ αντίστοιχα, ενώ, όπως προαναφέρθηκε, για τις 11 Μαΐου έχει οριστεί για το “Deep Blue” και άλλος πλειστηριασμός με τιμή εκκίνησης 520.000 ευρώ.

Το ημιτελές σκαρί με…γαλλικό «άρωμα»

Για σήμερα έχει προγραμματιστεί ο πλειστηριασμός ενός ακόμη σκάφους, ιδιοκτησίας της εταιρείας French Ocean Group, που εδρεύει στον Πειραιά και αποτελεί υποκατάστημα της γαλλικής «French Ocean Group Sarl», που εδρεύει στο Παρίσι.

Πρόκειται για ένα ημιτελές (υπό κατασκευή) ιστιοπλοϊκό σκάφος τύπου Ocean Star, κατασκευασμένο από ενισχυμένο πολυεστέρα μπλε χρώματος, ολικού μήκους 16 μέτρων. Σύμφωνα με την έκθεση, δεν έχει τοποθετηθεί η καρένα στον πυθμένα του σκάφους, στην πλώρη υπάρχει ημιτελές φινίρισμα μετά την τοποθέτηση της δελφινιέρας, ενώ δεν έχει πραγματοποιηθεί η διάνοιξη της χοάνης του ελικοφόρου άξονα.

Όπως σημειώνεται σχετικά με την κατάστασή του, η γάστρα (hull) είναι κατασκευασμένη από στρώσεις ενισχυμένου πολυεστέρα εξωτερικά προστατευόμενου με πολυεστερική γέλη (gelcoat), ενώ σε μεγάλης έκτασης περιοχές διακρίνεται κάτω το gelcoat η πλέξη των τελευταίων στρώσεων (rovin laminates) κάτι που δείχνει ότι το πάχος του gelcoat στις συγκεκριμένες περιοχές είναι ανεπαρκές.

Ακόμη, στην αριστερή πλευρά υπάρχει κυματοειδής παραμόρφωση της γάστρας (rippling) η οποία φαίνεται έντονα λόγω του μπλε χρώματος (σήμα κατατεθέν των σκαφών “Ocean Star”) του gelcoat. Κατά την αυτοψία διαπιστώθηκε πληθώρα εκδορών στο gelcoat της γάστρας όπως ενδεικτικά, στην αριστερή πλευρά υπάρχει μια συνεχόμενη εκδορά μήκους περίπου 5 μέτρων, προφανώς από κάποιο αδέξιο σύρσιμο του hull όταν αυτό παρήχθη από το καλούπι. To gelcoat της γάστρας έχει υποστεί σημαντικές ζημιές από χαρτοταινίες που έμειναν κολλημένες για πολύ καιρό. Ακόμη, διαπιστώθηκε σημαντική κακοτεχνία κατά τη παραγωγή από το καλούπι του εσωτερικού της αριστερής καμπίνας.

Στην περιοχή του cockpit έχει κατασκευαστεί roll bar, η οροφή του οποίου όμως χρήζει φινιρίσματος. Έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση επένδυσης ξυλείας στις εξωτερικές επιφάνειες. Στους εσωτερικούς χώρους έχουν τοποθετηθεί οι ξύλινες επενδύσεις, έχουν περαστεί οι καλωδιώσεις και οι σωλήνες στις τουαλέτες και στην κουζίνα. Επίσης έχουν τοποθετηθεί και οι ξαρτόριζες.

Υπάρχουν όμως σημαντικές εργασίες και κυρίως εξοπλισμός που απαιτείται για την ολοκλήρωση της κατασκευής: τα καλύμματα των ανοιγμάτων των παραθύρων και των hatches, οι δεξαμενές καυσίμου, πόσιμου ύδατος και ακαθάρτων, το κατάρτι με τον πλήρη εξοπλισμό του, ολόκληρος ο ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός, όλα τα ηλεκτρονικά όργανα, η μηχανή, ο ελικοφόρος άξονας, η έλικα κ.α..

Συμπερασματικά, σύμφωνα με την έκθεση, η γάστρα από ενισχυμένο πολυεστέρα, οι ξύλινες επενδύσεις, οι καλωδιώσεις και οι σωληνώσεις που έχουν περαστεί αποτελούν σημαντικά μεν τμήματα της κατασκευής ενός σκάφους αυτού του τύπου αλλά δεν είναι τα σημαντικότερα ως προς το κόστος. Για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του σκάφους εκκρεμεί να αποκτηθεί και να τοποθετηθεί όλος ο εξοπλισμός του, όπως πιο πάνω αναφέρθηκε. Πέραν αυτού, λόγω της κακής κατασκευής του gelcoat η γάστρα του σκάφους χρήζει ολικής βαφής, κάτι το οποίο αυξάνει σημαντικά το κόστος της ολοκλήρωσης της κατασκευής.

Επισπεύδουσα του πλειστηριασμού είναι η «Ο.D.D Kατασκευαστική και Βιομηχανική Ανώνυμος Εταιρεία Προκατασκευασμένων Μπετοκατασκευών» και η τιμή πρώτης προσφοράς έχει οριστεί στις 63.340 ευρώ.

Σημειώνεται ότι ο αρχικός πλειστηριασμός ήταν να γίνει στις 2 Φεβρουαρίου 2022, αλλά ανεστάλη και πραγματοποιήθηκε στις 9 Φεβρουαρίου οπότε και ματαιώθηκε ελλείψει πλειοδοτών.

Διαβάστε ακόμη

Το μεγάλο comeback για το Ελ. Βενιζέλος: Στο μείον 15,5% ο Απρίλιος για πρώτη φορά έναντι του 2019

Τα σενάρια φουντώνουν, ο κύριος Παντελής είναι «μπελαλής», η Αττική Οδός που… μιλάει γαλλικά και το διαμάντι της Ύδρας

ΔΕΣΦΑ: Οι 4 προσφορές για το πλοίο που θα μετατραπεί σε πλωτή δεξαμενή LNG στη Ρεβυθούσα

 

Exit mobile version