search icon

Ελλάδα

Πυρόπληκτες περιοχές: Στη «Διαύγεια» η ΚΥΑ με όλα τα μέτρα για την προστασία στις θέσεις εργασίας

Τι προβλέπει η η Κοινή Υπουργική Απόφαση με όλα τα έκτακτα και επείγοντα μέτρα για την προστασία των θέσεων εργασίας στις πληγείσες περιοχές από τις φυσικές καταστροφές οι οποίες προκλήθηκαν από τις φωτιές - Μητσοτάκης: Επιτροπή υπό τον κ. Μπένο θα εκπονήσει το στρατηγικό σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση στην Εύβοια

Αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θεόδωρου Σκυλακάκη, για τα έκτακτα και επείγοντα μέτρα για την προστασία των θέσεων εργασίας στις πληγείσες περιοχές από τις φυσικές καταστροφές που προκλήθηκαν από τις πυρκαγιές του Αυγούστου 2021.

Μεταξύ άλλων, η ΚΥΑ προβλέπει τα εξής:

Αναστολή συμβάσεων εργασίας

1. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, ανεξαρτήτως κλάδου και επιχειρηματικής δραστηριότητας και ανεξαρτήτως αν υπέστησαν υλικές ζημιές ή όχι, που επλήγησαν από τις πυρκαγιές στις περιοχές που ανήκουν στα διοικητικά όρια των δήμων Ιστιαίας-Αιδηψού και Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας ‘Αννας της περιφερειακής ενότητας Ευβοίας, μπορούν να θέτουν σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας μέρους ή όλων των εργαζομένων τους, οι οποίοι είχαν προσληφθεί, μέχρι και τη 2α Αυγούστου 2021, από 3 Αυγούστου 2021 και εφεξής και όχι πέραν των τριών μηνών.

2. Οι προαναφερόμενες επιχειρήσεις-εργοδότες μπορούν να εφαρμόζουν το μέτρο της αναστολής των συμβάσεων εργασίας σταδιακά και για διαφορετικό αριθμό εργαζομένων, μέχρι και του ποσοστού 100% αυτών, ανά υπεύθυνη δήλωση της επιχείρησης στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ».

3. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες της παρ.1 που κάνουν χρήση του μέτρου της αναστολής των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων τους σε ποσοστό 100% αυτών, δύνανται να θέτουν σε αναστολή και τις συμβάσεις εργασίας επιδοτούμενων εργαζομένων του προγράμματος «Ανοικτό Πρόγραμμα 100.000 νέων επιδοτούμενων θέσεων εργασίας» του άρθρου 28 του ν. 4726/2020 (Α΄ 181), κατά παρέκκλιση της παρ. 7 του άρθρου 5 της με αριθμ. οικ. 39539/996/ 30.9.2020 (Β΄ 4261) Κοινής Υπουργικής Απόφασης.

Ακυρότητα καταγγελίας συμβάσεων- Ρήτρα διατήρησης θέσεων εργασίας-Συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου

1. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες του άρθρου 1 της παρούσας για όσο χρονικό διάστημα κάνουν χρήση του μέτρου της αναστολής των συμβάσεων εργασίας, υποχρεούνται να μην προβούν σε μειώσεις προσωπικού με καταγγελία των συμβάσεων εργασίας. Σε περίπτωση πραγματοποίησής τους, οι καταγγελίες αυτές είναι άκυρες.

2. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες της παρ. 1 που κάνουν χρήση του μέτρου της αναστολής των συμβάσεων εργασίας υποχρεούνται, μετά από τη λήξη του χρόνου της αναστολής των συμβάσεων εργασίας του προσωπικού τους, να διατηρήσουν τον ίδιο αριθμό θέσεων εργασίας και με το ίδιο είδος σύμβασης για χρονικό διάστημα ίσο με εκείνο της αναστολής.

Για τον υπολογισμό του ισόχρονου διαστήματος, σε περίπτωση που οι συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων τίθενται σε αναστολή σε διαφορετικής διάρκειας χρονικά διαστήματα, λαμβάνεται υπόψη το συνολικό διάστημα που οι επιχειρήσεις-εργοδότες έκαναν χρήση του μέτρου της αναστολής εντός του μήνα.

Στην έννοια του ίδιου αριθμού θέσεων εργασίας δεν συμπεριλαμβάνονται οι αποχωρούντες οικειοθελώς από την εργασία τους, οι αποχωρούντες, λόγω συνταξιοδότησης, καθώς και οι εργαζόμενοι ορισμένου χρόνου των οποίων η σύμβαση εργασίας τους λήγει κατά τη διάρκεια του ανωτέρω χρονικού διαστήματος.

3. Οι συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εργαζομένων στις επιχειρήσεις- εργοδότες του άρθρου 1 της παρούσας δύνανται να τεθούν σε αναστολή.

Μετά το πέρας του διαστήματος της αναστολής, οι ανωτέρω συμβάσεις εργασίας συνεχίζονται για το συμφωνηθέντα χρόνο που υπολείπεται. Η υποχρέωση αυτή δεν υφίσταται, όταν συντρέχει αντικειμενική αδυναμία εκπλήρωσής της, όπως σε περιπτώσεις επιχειρήσεων που από τη μορφή, το είδος ή τη δραστηριότητά τους, έχουν συγκεκριμένο χρόνο λειτουργίας.

4. Τα προβλεπόμενα στην παρ. 3 του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται αναλόγως για συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου των εργαζομένων οι οποίοι επιδοτούνται από το «Ανοικτό Πρόγραμμα 100.000 νέων επιδοτούμενων θέσεων εργασίας» του άρθρου 28 του ν. 4726/2020 (Α΄ 181).

5. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες της παρ. 1 του άρθρου 1 δύνανται να κάνουν χρήση του Μηχανισμού «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» του άρθρου 31 του ν. 4690/2020 (Α΄ 104), όπως ισχύει, για μέρος ή για το σύνολο των εργαζομένων τους, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας δεν τελούν σε αναστολή.

Σε κάθε περίπτωση δεν δύνανται να ενταχθούν στο Μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» οι εργαζόμενοι, των οποίων η αναστολή σύμβασης εργασίας έχει ανακληθεί με τη διαδικασία της προσωρινής ανάκλησης για κάλυψη έκτακτων, πρόσκαιρων, κατεπειγουσών και ανελαστικών αναγκών, κατά το χρονικό διάστημα της ανάκλησης.

Δικαιούχοι αποζημίωσης ειδικού σκοπού-Ύψος αποζημίωσης ειδικού σκοπού

1. Οι εργαζόμενοι, των οποίων η σύμβαση εργασίας τελεί σε αναστολή, σύμφωνα με την παρούσα, είναι δικαιούχοι έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως αποζημίωσης ειδικού σκοπού, κατ’ αναλογία των ημερών διάρκειας της αναστολής των συμβάσεων εργασίας με βάση υπολογισμού το ποσό των 534 ευρώ, που αντιστοιχεί στις 30 ημέρες.

2. Οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις-εργοδότες της παρ. 1 του άρθρου 1, των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει λυθεί με καταγγελία κατά το χρονικό διάστημα από τις 3 Αυγούστου 2021 μέχρι και 13/8/2021, ημερομηνία δημοσίευσης της από 13/8/2021 ΠΝΠ (Α΄ 143), καθίστανται δικαιούχοι της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως αποζημίωσης ειδικού σκοπού του δέκατου τρίτου άρθρου της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 3 του ν. 4682/2020, από την ημερομηνία λύσης της εργασιακής σχέσης τους και για χρονικό διάστημα όχι πέραν των τριών μηνών. Η αποζημίωση ειδικού σκοπού ανέρχεται σε ποσό ύψους 534 ευρώ ανά μήνα, ποσό που αντιστοιχεί σε 30 ημέρες, εφόσον δεν έχουν σύμβαση εξαρτημένης εργασίας με άλλον εργοδότη ή δεν λαμβάνουν τακτική επιδότηση ανεργίας από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ).

3. Η αποζημίωση των παρ. 1 και 2 του παρόντος άρθρου είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43 Α του ν. 4172/2013 (Α΄ 167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις Περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

4. Η δαπάνη για την αποζημίωση ειδικού σκοπού, κατ’ αναλογία του χρονικού διαστήματος αναστολής, καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Διαδικασία λήψης αποζημίωσης ειδικού σκοπού από τους εργαζομένους τους, των οποίων η σύμβαση εργασίας τελεί σε αναστολή

Α. Υπεύθυνη δήλωση επιχειρήσεων-εργοδοτών για τη λήψη αποζημίωσης ειδικού σκοπού από τους εργαζομένους τους, των οποίων η σύμβαση εργασίας τελεί σε αναστολή, σύμφωνα με το άρθρο 1 της παρούσας.

1. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες υποχρεούνται να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση ανά μήνα στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με την οποία δηλώνουν:

α. ότι η επιχείρησή τους πλήττεται σημαντικά, λόγω των συνεπειών των πυρκαγιών

β. τους εργαζόμενους, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τελούν σε αναστολή.

2. Οι εργοδότες υποχρεούνται να γνωστοποιήσουν την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση άμεσα στους εργαζομένους τους, εγγράφως ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, δηλώνοντάς τους και τον αριθμό πρωτοκόλλου καταχώρισης της πράξης τους στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ».

Β. Υπεύθυνη δήλωση των εργαζομένων για τη λήψη αποζημίωσης ειδικού σκοπού

Οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις εργοδότες του άρθρου 1 της παρούσας, των οποίων η σύμβαση εργασίας τελεί σε αναστολή και μόνο στην περίπτωση που για πρώτη φορά η σύμβασή τους τίθεται σε αναστολή, υποβάλλουν υποχρεωτικά υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75) στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ειδικού μηχανισμού στήριξης των εργαζομένων (supportemployees.services.gov.gr) του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, μετά την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης του εργοδότη τους.

Στην υπεύθυνη δήλωση συμπεριλαμβάνονται, εκτός των προσωπικών στοιχείων τους και του αριθμού πρωτοκόλλου καταχώρισης της υπεύθυνης δήλωσης του εργοδότη στο Π.Σ.

«ΕΡΓΑΝΗ», τα οποία αντλούνται αυτόματα από το Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» – και τα στοιχεία του προσωπικού τους τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ).

Για την περίπτωση των εργαζομένων, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας έχουν τεθεί κατά το παρελθόν σε αναστολή, ανεξαρτήτως προσώπου εργοδότη, δεν απαιτείται επανυποβολή υπεύθυνης δήλωσης από τους εργαζόμενους, εκτός κι αν επιθυμούν τροποποίηση στοιχείων του τραπεζικού λογαριασμού τους (ΙΒΑΝ).

Διαδικασία λήψης αποζημίωσης ειδικού σκοπού των εργαζομένων, των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει λυθεί με καταγγελία από επιχείρηση-εργοδότη από 3/8/2021 έως και 13/8/2021

1. Οι δικαιούχοι της παρ. 2 του άρθρου 3 υποβάλλουν υποχρεωτικά ηλεκτρονική αίτηση-υπεύθυνη δήλωση σε ειδικό έντυπο, με τίτλο: «Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση εργαζομένων σε επιχειρήσεις-εργοδότες, των οποίων η σύμβαση εργασίας λύθηκε με καταγγελία κατά το χρονικό διάστημα από 3 Αυγούστου 2021 έως και 13 Αυγούστου 2021, ένεκα των πυρκαγιών του Αυγούστου 2021», η οποία συνιστά ταυτόχρονα και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75).

Η ανωτέρω αίτηση-υπεύθυνη δήλωση υποβάλλεται απολογιστικά ανά μήνα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ειδικού μηχανισμού στήριξης των εργαζομένων (supportemployees.services.gov.gr) του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, χωρίς να απαιτείται υπεύθυνη δήλωση εργοδότη.

2. Στην αίτηση-υπεύθυνη δήλωση της παρ. 1 οι δικαιούχοι δηλώνουν τον ΑΦΜ, την επωνυμία και την έδρα/υποκατάστημα της επιχείρησης-εργοδότη από την οποία λύθηκε η σύμβαση εργασίας τους με καταγγελία, τα προσωπικά στοιχεία τους και τα στοιχεία του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού τους (ΙΒΑΝ).

3. Η καταβολή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού της παραγράφου 2 του άρθρου 3 της παρούσας πραγματοποιείται, κατόπιν διασταύρωσης και ελέγχου των στοιχείων που τηρούνται στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» και στον ΟΑΕΔ.

Διαβάστε ακόμα 

H Alstom υπογράφει συμφωνία 910 εκατ. με την Trenitalia για την προμήθεια έως και 150 τρένων Coradia Stream 

Ο Γ. Χατζηθεοδοσίου επικρατέστερος υποψήφιος πρόεδρος για την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων 

Κλιματικός νόμος: Πώς θα στραφεί η οικονομία στην κλιματική ουδετερότητα

Exit mobile version