Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης απηύθυνε χαιρετισμό στην ημερίδα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας σχετικά με τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των υπηρεσιών του 112. Στην εισήγησή του ο Υπουργός ανέφερε ότι, από τις πρώτες κιόλας ημέρες της νέας Κυβέρνησης, διαπιστώθηκε η ανάγκη να λειτουργήσει πλήρως ο Ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης έκτακτων αναγκών. Στη συνέχεια ανέλυσε τις δύο βασικές ενέργειες στις οποίες επικεντρώθηκε το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Η πρώτη ενέργεια ήταν η επικοινωνία και συνεννόηση με τους κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων ώστε το λογισμικό τους να είναι συμβατό με το σύστημα του 112. Η συμβατότητα αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα όσο το δυνατόν περισσότερες συσκευές να λαμβάνουν τα μηνύματα εμπλουτισμένου περιεχομένου (CBS) – που είναι το είδος των μηνυμάτων που αποστέλλει το 112 σε όλες τις χώρες λειτουργίας του. Ανέφερε, μάλιστα, το παράδειγμα της Apple, η οποία στην επόμενη αναβάθμιση του λογισμικού της στην Ελλάδα θα προβλέπει συμβατότητα με αυτό το σύστημα.
Η δεύτερη ενέργεια ήταν η δημιουργία μιας «ενδιάμεσης λύσης» με SMS, η οποία έχει διπλή αποστολή: από τη μία να αποτελέσει ένα εργαλείο στα χέρια της Πολιτικής Προστασίας μέχρι την παράδοση του 112 σε πλήρη λειτουργία και από την άλλη να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς τα μηνύματα CBS, ενημερώνοντας με SMS όσους δεν χρησιμοποιούν έξυπνα κινητά τηλέφωνα.
Κλείνοντας, επανέλαβε ότι το 112 θα παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία στο τέλος του έτους, όπως προβλέπεται από το χρονοδιάγραμμα, επισημαίνοντας ότι από εκεί και πέρα ξεκινά η δουλειά των ειδικών, δηλαδή η αποστολή του σωστού μηνύματος στο σωστό αποδέκτη, τη σωστή στιγμή και με το σωστό τρόπο.
Μετά το τέλος της εκδήλωσης, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Το σύστημα 112 – όπως έχουμε ήδη αναφέρει – θα είναι διαθέσιμο στο τέλος αυτής της χρονιάς. Αυτό δεν ήταν μία αυτονόητη συνθήκη, αν και προβλεπόταν στη σύμβαση. Χρειάστηκε να γίνουν πάρα πολλές πρόσθετες ενέργειες από μεριάς μας. Χρειάστηκε να έρθουμε σε επαφή με τους κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων για να μπορέσει αυτό το σύστημα να λειτουργήσει στις συσκευές τους και, βεβαίως, υλοποιήσαμε ήδη την ενδιάμεση λύση ώστε να μην υπάρχει μόνο το μήνυμα εμπλουτισμένου περιεχομένου του 112, αλλά να προβλέπεται και ένα SMS για να μπορεί να φτάσει και να υπάρχει κάλυψη σχεδόν στο σύνολο του πληθυσμού.
Από εκεί και πέρα, φυσικά αφού ολοκληρωθούν οι τεχνολογικές παρεμβάσεις, πλέον η ευθύνη βρίσκεται στους ειδικούς. Γιατί το θέμα δεν είναι μόνο η τεχνολογία. Η τεχνολογία είναι μέσο, όχι σκοπός. Το θέμα είναι να μπορείς να στείλεις το σωστό μήνυμα στο σωστό αποδέκτη, τη σωστή στιγμή. Και αυτό είναι μία δουλειά της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και του Γενικού Γραμματέα».