Τελευταία ενημέρωση (15:10) Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη παραγματοποιήθηκαν το πρωί της Δευτέρας τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών του Μετρό στον Πειραιά, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».
Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» και στις 2 το μεσημέρι οι τρεις σταθμοί τέθηκαν σε εμπορική λειτουργία για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του εκφράζοντας τις ευχαριστίες του σε όσους εργάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου.
Για πολύ σημαντικό έργο που θα συνδέσει το μεγαλύτερο λιμάνι με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, έκανε λόγο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του.
Όπως είπε, το έργο «θα συνδέσει με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα τον Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας, καθώς η διαδρομή αυτή θα χρειάζεται μόλις 20 λεπτά».
«Είναι μία ακόμη απόδειξη της μεγάλης έμφασης που δίνουμε στα μεγάλα έργα υποδομής που χρηματοδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από ευρωπαϊκούς πόρους», σημειώσε ο πρωθυπουργός.
«Σε 15 – 16 μήνες από τώρα, στο τέλος του 2023 – το αργότερο στις αρχές του 2024 -σημείωσε «θα εγκαινιάσουμε και το μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου πέντε σταθμοί, με κυριότερο αυτόν της Βενιζέλου, είναι και μουσεία: Και μετρό και αρχαία. Και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη».
«Δεν νοείται βιώσιμη ανάπτυξη, αλλά και φιλικές παρεμβάσεις προς τον πολίτη χωρίς μέσα σταθερής τροχιάς- με σημαντικότερη τη γραμμή 4, αλλιώς η ζωή στο λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτη. Αυτή η γραμμή, 15 σταθμοί, σε 7 με 8 χρόνια θα μπορέσει να παραδοθεί. Οι πολίτες εδώ έδειξαν μεγάλη υπομονή, σήμερα θα αισθάνονται και μεγάλη ικανοποίηση. Εκτός από το μετρό παραδίδουμε και ωραίες πλατείες», τόνισε.
«Όταν ολοκληρωθεί η γραμμή 4 και οι επεκτάσεις, παραπάνω από 1 εκατομμύριο Αθηναίοι και επισκέπτες της πόλης θα χρησιμοποιούν το μετρό καθημερινά», είπε ο πρωθυπουργός.
Απευθυνόμενος στον Αντώνη Σαμαρά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι το έργο ξεκίνησε επί των ημερών του και σημείωσε ότι κάποιοι παραδίδουν έργα και κάποιοι παρουσίαζαν μουσαμάδες με ζωγραφισμένα εισιτήρια.
Πρώτος μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας.
Στην τοποθέτησή του επισήμανε τη σημασία του έργου στις μεταφορές στο λεκανοπέδιο, την ιδιαίτερη αισθητική των νέων σταθμών, ενώ ευχαρίστησε τους εργαζόμενους που σε χρόνο ρεκόρ και σε συνθήκες πανδημίας εργάσθηκαν για να παραδοθεί το έργο.
Στη συνέχεια προβλήθηκε βίντεο για το έργο. Στην ομιλία του στη συνέχεια ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ Κωνσταντίνος Μιντζάλης εξέφρασε τη χαρά και την περηφάνια της κοινοπραξίας για την ολοκλήρωση του έργου.
Πρόκειται για ένα πολυαναμενόμενο έργο σταθερής τροχιάς, που ύστερα από αρκετή καθυστέρηση, αναμένεται να αλλάξει την εικόνα της πόλης, δίνοντας ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Πειραιά.
Καραμανλής: « Στον Πειραιά συναντιούνται πλέον όλα τα ΜΜΜ που έχουμε στην Αττική»
«Το Μετρό έφτασε στον Πειραιά. Οι τρεις νέοι σταθμοί Πειραιάς, Μανιάτικα και Δημοτικό Θέατρο, αποτελούν ένα πραγματικό κατασκευαστικό επίτευγμα. Βλέπετε ότι εδώ στο Δημοτικό Θέατρο έχουμε σίγουρα έναν από τους πιο όμορφους και ιδιαίτερους σταθμούς ολόκληρου του δικτύου μας», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
“Στον Πειραιά συναντιούνται πλέον όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που έχουμε στην Αττική. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι μέσω του σταθμού Μετρό του Πειραιά ενώνονται πλέον οι χερσαίες μεταφορές, με τις θαλάσσιες μεταφορές και τις αεροπορικές μεταφορές» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών.
Τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα αναδεικνύονται με σεβασμό, δήλωσε ο κ. Καραμανλής. Το βοτσαλωτό δάπεδο αποσπάστηκε, συντηρήθηκε και επανατοποθετήθηκε στο σταθμό Δημοτικό Θέατρο. Γιατί τα έργα Μετρό, συνιστούν εκτός των άλλων και μια τεράστια αρχαιολογική ανασκαφή. Και το έργο αυτό του Μετρό υπήρξε πράγματι η μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή που έχει γίνει ποτέ στον Πειραιά. Η επιστημονική και αισθητική αρτιότητα λοιπόν με την οποία αναδεικνύονται αυτά τα ευρήματα, αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη ότι και Μετρό μπορούμε να έχουμε και Αρχαία, τόνισε κ. Καραμανλής. «Και να είστε βέβαιοι ότι το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και με το Μετρό της Θεσσαλονίκης», πρόσθεσε και συνέχισε λέγοντας ότι κανείς δεν μπορεί και δεν πρέπει να ξεχάσει εκείνα «τα ανεκδιήγητα εγκαίνια των μουσαμάδων. Τις βόλτες πάνω στους συρμούς χωρίς ράγες».
Καραγιάννης: «Το μετρό είναι το πλέον λαϊκό μέσο μεταφοράς»
Ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης ξεκινώντας την ομιλία του σημείωσε ότι «το χρέος της κάθε Πολιτείας που σέβεται την αποστολή της είναι να σχεδιάζει και να υλοποιεί πολιτικές που βελτιώνουν την καθημερινότητα κάθε πολίτη. Αυτό αποκτά ιδιαίτερη αξία όταν οι κοινωνίες δοκιμάζονται από διάφορες κρίσεις. Σήμερα εν μέσω τριών διεθνών κρίσεων, υγειονομικής, οικονομικής και ενεργειακής, η ελληνική Πολιτεία και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη υλοποιεί με συνέπεια ένα στοχευμένο σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών. Ένα σχέδιο με ενιαία λογική, αναπτυξιακό και κοινωνικό πρόσημο, προσαρμοσμένο στις εθνικές, περιφερειακές και τοπικές ανάγκες. Ένα σχέδιο, με άμεσα και μετρήσιμα οφέλη για την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών».
Ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «σήμερα, εδώ, από την καρδιά του Πειραιά, παραδίδουμε στην κυκλοφορία τους τρεις αυτούς σταθμούς. Τα Μανιάτικα, τον Πειραιά, το Δημοτικό Θέατρο που μας φιλοξενεί, ολοκληρώνοντας έτσι την επέκταση της Γραμμής 3 και εμπεδώνοντας ακόμη περισσότερο την αξία του Μετρό ως μαζικού μέσου μεταφοράς. Γιατί το Μετρό είναι το πλέον προσιτό, το πλέον κοινωνικό, το πλέον λαϊκό και το πλέον φιλοπεριβαλλοντικό μέσο μεταφοράς».
Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη αναφέρθηκε ιδιαίτερα στη συνεχή παρακολούθηση του έργου από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες και πρόσθεσε ότι η έκθεση των αρχαιοτήτων που παραδίδεται στην πόλη μαζί με το μετρό, συμβάλλει στην αναβάθμιση της πόλης.
Συνολικά η Γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς, με την απόσταση από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο να υπολογίζεται σε μόλις 55 λεπτά.
Υπενθυμίζεται πως από αύριο Τρίτη 11 Οκτωβρίου, θα τεθεί σε ισχύ ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, που στοχεύει στη διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της Γραμμής 3 του Μετρό.
Με τους νέους σταθμούς και τους άλλους τρεις που παραδόθηκαν πριν από δύο χρόνια (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια), ο Πειραιάς θα συνδέεται σε λιγότερο από μία ώρα με το αεροδρόμιο (σ.σ με τις προβλεπόμενες καθυστερήσεις στους σταθμούς ενδέχεται να ξεπεράσει και τα 60 λεπτά) από περίπου 80 λεπτά που υπολογίζεται η σημερινή διαδρομή.
Αντίστοιχα, στα 20 λεπτά είναι η εκτιμώμενος χρόνος για το Σύνταγμα, συμβάλλοντας καταλυτικά στην μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων και στην καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Το έργο θα δώσει πολλές ανάσες όχι μόνο στο κέντρο της πόλης αλλά και στις γύρω περιοχές που ασφυκτιούν από την κυκλοφορία και εξυπηρετούνται από την νέα επέκταση όπως είναι τα Μανιάτικα, ο Κορυδαλλός, η Νίκαια και η Αγία Βάρβαρα.
Η Αττικό Μετρό, εκτιμά ότι η νέα επέκταση θα φέρει στο μετρό περί τους 132.000 νέους επιβάτες περιορίζοντας κατά 23.000 ημερησίως την κίνηση των οχημάτων και κατ΄ αναλογία και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους σε ημερήσια βάση. Με την παράδοση του έργου, ο Πειραιάς μετατρέπεται σε ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο, στον οποίο συγχρονίζονται δύο γραμμές μετρό (Γραμμές 1 και 3), η επέκταση του τραμ προς Πειραιά, η οποία παραδόθηκε εξίσου καθυστερημένα πρόσφατα με 12 σταθμούς, ο προαστιακός σιδηρόδρομος και το λιμάνι, δίνοντας πολλούς και διαφορετικούς τρόπους μετακίνησης των επιβατών.
Διαβάστε ακόμη
«Πράσινο» σε Ισραηλινούς για ξενοδοχείο σε ένα εμβληματικό διατηρητέο στη Μητροπόλεως (pics)
Τραμ, ηλεκτρικός και μετρό: Αλλάζει ο κυκλοφοριακός χάρτης του Πειραιά