«Λειτουργεί ο τοπικός σταθμός στη Λάρισα, που στην ουσία είναι ένα υποσύνολο του κεντρικού σταθμού τηλεδιοίκησης» ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος απαντώντας στην κριτική των εκπροσώπων της αντιπολίτευσης – κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για την στήριξη των θυμάτων των Τεμπών – ζήτησε να «μην παίζουμε με τις λέξεις», γιατί «κάποιοι προσπαθούν να παίξουν με τις λέξεις και μόνο, άλλοι το λένε πίνακα διαχείρισης, άλλοι τοπικό σταθμό».
«Η πραγματικότητα είναι, ότι δυστυχώς, εκείνη τη μοιραία νύχτα, που δεν χρησιμοποιήθηκε, λειτουργούσε και λειτουργεί ακόμη και αναδεικνύει, τις διαχρονικές συστημικές ευθύνες που συνέβαλαν καθοριστικά, πέρα από τα ανθρώπινα λάθη, στο τραγικό δυστύχημα. Η διαφορά μας είναι, ότι εμείς αναγνωρίζουμε και εργαζόμαστε να τα διορθώσουμε. Επιλέγουμε να δίνουμε λύσεις και όχι την διαιώνισή τους, όχι τη διαιώνιση των προβλημάτων που δημιουργούνται από αυτά. Έχουμε εγγυηθεί στην ελληνική κοινωνία, ότι όλες οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις θα ξανακάνουν στη πράξη το ποτέ ξανά, να εφαρμόσουν μια σωστή νοοτροπία στη λειτουργία του ΟΣΕ, να μην επιτρέψουμε σε κανέναν να εργαλειοποιεί κομματικά αυτή τη τραγωδία, ενόψει μάλιστα και των επερχόμενων εκλογών. Εμείς, δεν θα ακολουθήσουμε όσους ρίχνουν κομματικό δηλητήριο πάνω σε ένα εθνικό τραύμα, όπως είπε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης», προσέθεσε.
Παρουσιάζοντας τις διατάξεις στο σχέδιο νόμου, ανέφερε ότι περιλαμβάνονται μέτρα που λαμβάνει η κυβέρνηση για τους συγγενείς των θυμάτων του δυστυχήματος, αν και τόνισε ότι καμία πρόνοια δεν μπορεί να θεραπεύσει το κακό όταν χάνονται άνθρωποι, ωστόσο, «αυτή η μικρή συνδρομή, είναι μια ελάχιστη υποχρέωση που οφείλει η πολιτεία σε αυτές τις οικογένειες που βιώνουν το δράμα της απώλειας των αγαπημένων τους προσώπων».
Επισήμανε ότι με τις διατάξεις του προτεινόμενου σχεδίου νόμου, επιδιώκεται η ενιαία και ταχεία ρύθμιση διαφόρων οργανωτικών, λειτουργικών, εργασιακών και οικονομικών ζητημάτων των εποπτευόμενων φορέων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς η αποσαφήνιση ζητημάτων σχετικών με τις μεταφορές, και συγκεκριμένα:
– Στον τομέα της αεροναυτιλίας, προβλέπεται παράταση της προθεσμίας, προκειμένου να καλυφθούν οι θέσεις προσωπικού του κλάδου Π.Ε.2 Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας. Επίσης, ρυθμίζονται θέματα διαχείρισης των τραπεζικών λογαριασμών της ΑΠΑ, προκειμένου να καλυφθούν οι δαπάνες και οι υποχρεώσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη περίοδο της σύστασης της Αρχής, καθώς και άλλες ρυθμίσεις, που αποσκοπούν στη εύρυθμη λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής, η οποία, όπως γνωρίζετε, έχει συσταθεί κατ’ επιταγή της Ε.Ε.. Ρυθμίζονται, επίσης, τρέχοντα θέματα, με σκοπό την αποτελεσματικότερη διαχείριση των νομικών και διοικητικών θεμάτων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, όπως ζητήματα στο πλαίσιο της ταχύτερης μετεγκατάστασης, μια καταληκτική υποδομή, επιταχύνσεις στην ολοκλήρωση διαδικασιών κάλυψης των κενών οργανικών θέσεων, ο καθορισμός μονάδων της ΑΠΑ σε εικοσιτετράωρη βάση, για τους λόγους της πιο αποτελεσματικής εκπλήρωσης της αποστολής του έργου τους κλπ. Παράλληλα, για τη διευκόλυνση του έργου της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, επιδιώκεται η ενίσχυση των περιφερειακών Αερολιμένων με προσωπικό επιχειρησιακών κλάδων, όπως έχει προκύψει επιτακτικά τα τελευταία χρόνια μετά από την αύξηση των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας των 120 που προβλέπεται επί του παρόντος σε 180, προκειμένου η υπηρεσία να ανταποκριθεί σε ένα πολυσύνθετο έργο.
– Στις αστικές συγκοινωνίες καλύπτονται θέματα της υποστελέχωσης της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ, με δυνατότητα χρήσης του πίνακα επιλαχόντων του διαγωνισμού βάσει προκήρυξης του 2020.
– Επίσης, στον ΟΣΕΘ, δίνεται η δυνατότητα ελέγχου καταβολής κομίστρου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Θεσσαλονίκης, ειδικότερα σε αυτή τη περίοδο, ενόψει της λειτουργίας του Μετρό. Εγκρίνεται ταυτόχρονα η τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε ενόψει ολοκλήρωσης του έργου λειτουργίας του Μετρό, να υπάρχει διασύνδεση με τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και με τη δημιουργία σταθμών Ι.Χ. χρήσεως αυτοκινήτων.
– Στον ΟΣΕ παρέχεται η δυνατότητα πλήρωσης θέσεων προσωπικού ΙΔΑΧ, που περιλαμβάνεται στη πράξη Υπουργικού Συμβουλίου και συγκεκριμένα ειδικότητες πεδίου, προσωπικού ελιγμών, σταθμάρχες, τεχνιτών ηλεκτρονικών, μέσω αξιοποίησης των αποτελεσμάτων του πίνακα κατάταξης της προκήρυξης που ήδη τρέχει.
– Επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα ανανέωσης των συμβάσεων ΙΔΟΧ στο τομέα φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων, οι οποίες είχαν συναφθεί με το νόμο 4506 του 2017, για λόγους δημοσίου συμφέροντος και την εξασφάλιση της δημόσιας ασφάλισης στο τομέα των σιδηροδρόμων.
– Υπάρχουν προβλέψεις για τα ΚΤΕΛ και για τα ταξί όπου δίνεται η δυνατότητα μίσθωσης επιβατικών με οδηγό στα νησιά, καθώς και σε φορτηγά δημοσίας χρήσεως. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η επέκταση δυνατότητας αντικατάστασης των ταξί με επιβατικά αυτοκίνητα έως 6 ή 9 θέσεων. Για να το ξεκαθαρίσω μια και καλή αυτό, γιατί άκουσα τους εκπροσώπους να λένε ότι δεν θα έχουν ταξίμετρο και ταξίμετρο θα έχουν και διαφορετική θα είναι η χρέωση στα αυτοκίνητα αυτά αν έχουν 4 ή 9 άτομα διότι όλα αυτά τα ταξί, θα έχουν ως έδρα τη διοικητική μονάδα που ανήκει στις περιφέρειες και έχουμε βάλει το Νότιο Αιγαίο, την Κρήτη, της Αττικής, τα Ιόνια Νησιά και τη Θεσσαλονίκη. Ναι, είχαμε πει, ότι θα προχωρήσουμε σε όλη τη χώρα. Θεωρείται όμως, σκόπιμο, να γίνει το δεύτερο βήμα, μετά το πρώτο βήμα του Νοτίου Αιγαίου, στα σημεία αυτά και μετά να υπάρχει ένα τρίτο βήμα για να ολοκληρωθεί όλο αυτό το έργο. ‘Αρα, παρέχεται η δυνατότητα λόγω της έλλειψης τέτοιων αυτοκινήτων στην αγορά και αντικαθίστανται με μεταχειρισμένα έως και τριών ετών, για να μπορέσει να προχωρήσει όσο πιο γρήγορα γίνεται αυτή η μεταρρύθμιση, που πραγματικά, είναι γεγονός, ότι σε όλη την Ευρώπη ισχύει.
Στα Ι.Χ. με οδηγό, λόγω της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, αυξάνεται η διάρκεια της ολικής μίσθωσης της μισής ώρας, για τα νησιά μιλάω και αναφέρομαι μόνο για τα νησιά, από 1η Απριλίου έως και 31 Οκτωβρίου, ειδικά για τα νησιά, πλην της Κρήτης και της Εύβοιας, αντί για το διάστημα Μάιος και Αύγουστος. Στις ανώνυμες εταιρείες των ΚΤΕΛ, επεκτείνουν τη δυνατότητα χρηματοδότησης για τη κατασκευή λεωφορείων ιδιοκτησίας νομικών προσώπων που επιδοτεί με υψηλό ποσοστό και στα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία, τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Επιπλέον, απλοποιείται η διαδικασία καθορισμού των όρων και των προϋποθέσεων τεχνίτη υψηλής τάσης και τεχνίτη οχημάτων που κινούνται με υδρογόνο, βιοκαύσιμα και παραφινικά καύσιμα. Θεραπεύεται ακόμη το ζήτημα της κυκλοφορίας των ρυμουλκούμενων αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων και των ιδιοκατασκευών.
Τέλος, σε μέρη που δεν υπάρχουν ιδιώτες γιατροί, για την αναθεώρηση, την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης, παρέχεται η δυνατότητα, να εξετάζονται από τα δημόσια νοσοκομεία.
Διαβάστε ακόμη
Τι επιφυλάσσει το μέλλον για «κόκκινα» δάνεια, πλειστηριασμούς, επιτόκια και αποεπένδυση ΤΧΣ
Στις αγορές η Ελλάδα με νέο 5ετές ομόλογο
Fitch – Moody’s: Πώς θα επιστρέψει η Ελλάδα στην επενδυτική βαθμίδα