Στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Στοιχεία Μηχανών, Ναυσιπλοοια ΙΙ, Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις και Ιστορία Τεχνών: Εργα και Δημιουργοί εξετάζονται σήμερα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ.

Οι εξετάσεις για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων συνεχίζονται την Τετάρτη με τους υποψήφιους να εξεταζονται σε ένα από τα μαθήματα : Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών), Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής)

Σε οτι αφορά στα αρχαία ελληνικά που εξετάσθηκαν χθες οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων επισημαίνει : “Η επιλογή του προς μετάφρασιν αδίδακτου κειμένου από τη Ρητορική του Αριστοτέλους προϋποθέτει –για την απόδοση σε δόκιμο νεοελληνικό λόγο–εξοικείωση με την ορολογία αυτού του ιδιαίτερα απαιτητικού θεωρητικού κειμένου”.

“Τὰ θέματα κρίνονται σὲ γενικὲς γραμμές εὔκολα, μὲ κάποιες ἐξαιρέσεις” επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ενωση Ελλήνων Φιλολόγων.

Τὰ ζητούμενα ἀπὸ τὸ Διδαγμένο κείμενο προέρχονται ἀπό τὶς ἑνότητες 12 και 13 τῆς Πολιτείας τοῦ Πλάτωνος (σύμφωνα μὲ τὴν διαίρεση τοῦ σχολικοῦ ἐγχειριδίου). Ἠ μετάφραση ἀφορᾶ μικρὸ σχετικῶς ἀπόσπασμα τοῦ κειμένου, σὲ σύγκριση μὲ ἄλλες ἐξεταστικὲς περιόδους. Οἱ ἑρμηνευτικὲς ἐρωτήσεις εἶναι βατές, ἡ ἄσκηση γιὰ τὴν εἰσαγωγὴ προβλέπει ἀντιστοίχιση, χωρίς κάποια δυσκολία. Τὸ ἴδιο ἰσχύει καὶ γιὰ τὸ πρῶτο σκέλος τῆς λεξιλογικῆς ἄσκησης, ἐνῶ τὸ δεύτερο σκέλος της ἀπαιτεῖ προσοχή, χωρὶς νὰ εἶναι ὅμως μεγάλης δυσκολίας.Τὸ Ἀδίδακτο κείμενο προέρχεται ἀπὸ τὸ Α’ Βιβλίο τῆς Ῥητορικῆς τοῦ Ἀριστοτέλους. Ἡ μετάφραση τοῦ Ἀδιδάκτου Κειμένου χρειάζεται προσοχὴ σὲ ὁρισμένα σημεῖα, κυρίως ἐξ αἰτίας κάποιων φράσεων-μικρῶν συντακτικῶν δομῶν, οἱ ὀποῖες ἐνδέχεται νὰ προκαλέσουν σχετικὴ δυσκολία στοὺς ὑποψηφίους. Οἱ γραμματικὲς καὶ οἱ συντακτικὲς ἀσκήσεις ἀνταποκρίνονται στὸ γνωστικὸ ἐπίπεδο τῶν ὑποψηφίων, ἴσως, μάλιστα, καὶ στὸ ἐπίπεδο μαθητῶν προηγουμένων τάξεων.

Τα θέματα της αρχαίας ελληνικής γλώσσας αξιολογούνται ως αναμενόμενα και βατά. «Ως προς το διδαγμένο κείμενο, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να διαγωνιστούν στην Πολιτεία του Πλάτωνα. Συγκεκριμένα, οι ερμηνευτικές ερωτήσεις απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές. Η ερώτηση της εισαγωγής διακρίνεται από πρωτοτυπία, εφόσον ήταν κλειστού τύπου και συγκεκριμένα αντιστοίχισης. Η λεξιλογική, με τη σειρά της, εντάσσεται σε παρεμφερές πλαίσιο με τη λεξιλογική των πανελλαδικών του 2017» σχολιάζουν οι καθηγητές της ΟΕΦΕ και τονίζουν:»Ως προς το αδίδακτο κείμενο, που είναι απόσπασμα από την Ρητορική του Αριστοτέλη, παρότι οι μαθητές υποστηρίχθηκαν λεξιλογικά, υπήρχαν σημεία που απαιτούσαν υψηλό βαθμό εξάσκησης από τους υποψηφίους. Οι παρατηρήσεις της γραμματικής και του συντακτικού χαρακτηρίζονται απλές, χωρίς ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας».

Το πρώτο μάθημα στο οποίο διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι ήταν αυτό της Νεοελληνικής. Οι εξεταζόμενοι κατέθεσαν τις απόψεις τους σχετικά με το αν το σχολείο οφείλει, παράλληλα με την εκπαιδευτική, να ασκεί και την παιδευτική λειτουργία. Το θέμα χαρακτηρίστηκε κατανοητό και απλό.

Οι εξετάσεις συνεχίζονται την Τετάρτη καθώς στις 13 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε ένα από τα μαθήματα : Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών), Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).Στη συνέχεια, στις 15 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών) ή τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής). Οι εξετάσεις θα ολοκληρωθούν στις 19 Ιουνίου, με το μάθημα της Βιολογίας (γενικής παιδείας και προσανατολισμού).

Σε οτι αφορά στα Μαθηματικά σύμφωνα με την Μαθηματική Εταιρία “καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης όχι όμως, στο απαραίτητο εύρος. Υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία. Οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων. Τα θέματα χαρακτηρίζονται παρόμοιας δυσκολίας με τα αντίστοιχα περσινά”.