Αγώνα δρόμου για να ξαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος καταβάλλουν τα συνεργεία του ΟΣΕ, τα οποία βρίσκονται επί ποδός για να καθαρίσουν τις γραμμές από τα κατεστραμμένα βαγόνια, να ελέγξουν την κατάσταση του δικτύου και της σηματοδότησης αλλά και να ληφθούν κρίσιμες αποφάσεις για την αποτροπή ανάλογων συμβάντων στο μέλλον.
Στο πλαίσιο αυτό έχει ξεκινήσει η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του κέντρου ελέγχου κυκλοφορίας των συρμών που βρίσκεται στην Οδό Καρόλου, το οποίο αποτελεί τον ρυθμιστή κυκλοφορίας του δικτύου, καταγράφοντας όλες τις αναφορές κίνησης των intercities αλλά και των εμπορικών τρένων. Όταν μεταβιβάστηκε η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) στους Ιταλικούς σιδηροδρόμους, δημιουργήθηκε ένα κέντρο παρακολούθησης στο κτίριο της Πετμεζά στην Συγγρού που είναι τα κεντρικά της γραφεία όπου η παρακολούθηση των τρένων γίνεται μέσω GPS.
«Το Κέντρο Παρακολούθησης το ελέγχει η Hellenic Train και η παρακολούθηση των τρένων γίνεται μέσω του GPS που η σχετική ακρίβεια στίγματος είναι περίπου 10 μέτρα ενώ το στίγμα χάνεται σε πολλές περιοχές» αναφέρει αρμόδια πηγή του ΟΣΕ, επισημαίνοντας ότι είναι ένα πληροφοριακό σύστημα καταγραφής της θέσης των τρένων που δεν είναι αξιόπιστο για σιδηροδρομική κυκλοφορία. Στόχος του Οργανισμού είναι να εξασφαλίσει τον απόλυτο έλεγχο και την εποπτεία του συστήματος, κάτι που κάνουν σε δεύτερο στάδιο τα συστήματα τηλεδιοίκησης.
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τον ΟΣΕ βρίσκονται σε απανωτές συσκέψεις τα τελευταία 24ωρα καθώς σήμερα μεταβαίνει στα Τέμπη και αύριο στην Θεσσαλονίκη ο νέος υπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Γεραπετρίτης σε μια προσπάθεια να αξιολογηθεί επί τόπου η κατάσταση του δικτύου και να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα.
Αφού ελεγχθούν διεξοδικά οι γραμμές και αποσυρθούν τα βαγόνια, κάποια από τα οποία είναι ακόμη πάνω στις ράγες και δεν έχουν υποστεί μεγάλες βλάβες (κυρίως εκείνα των εμπορευματικών μεταφορών), προγραμματίζεται από τον Οργανισμό και ένα δοκιμαστικό δρομολόγιο τις επόμενες μέρες, προκειμένου να φανεί η ετοιμότητα του δικτύου να υποδεχτεί ξανά τους συρμούς. Στόχος είναι να δοθεί σε πρώτη φάση σε κυκλοφορία μία από τις δύο γραμμές (ανόδου ή καθόδου).
Ωστόσο όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, είναι πολιτική απόφαση αλλά και απόφαση της Hellenic Train αν θα μπουν σε λειτουργία τα επιβατικά τρένα ή μόνο τα εμπορευματικά, κάτι που δεν αναμένεται εκ των πραγμάτων να γίνει μέχρι την Τετάρτη όπου υπάρχει στάση εργασίας που έχουν εξαγγείλει οι μηχανοδηγοί.
Σχετικά με το θέμα που έχει ανακύψει τις τελευταίες μέρες για την λειτουργία του σιδηροδρόμου, πηγές στον ΟΣΕ κρατούν αποστάσεις από τις απόψεις που υποστηρίζουν ότι αν δεν θωρακιστεί επαρκώς με τα συστήματα ασφαλείας το δίκτυο δεν πρέπει να λειτουργήσει. Όπως επισημαίνουν, δύσκολα μπορεί να επιλεγεί μια τέτοια λύση καθώς εγκυμονεί μια σειρά από κινδύνους.
Ο πρώτος είναι να εγείρει απαιτήσεις για διαφυγόντα κέρδη η Hellenic Train και ο δεύτερος είναι να ενταθούν οι δολιοφθορές και το πλιάτσικο στον σιδηρόδρομο αν το δίκτυο μείνει χωρίς την συνεχή ροή των τρένων. Είναι άλλωστε δεδομένο ότι το τραγικό συμβάν ενισχύει την καχυποψία αλλά και τους φόβους του επιβατικού κοινού, απομακρύνοντας ακόμη περισσότερο τον κόσμο από τον ελληνικό σιδηρόδρομο και θα χρειαστεί πολύ χρόνος αλλά και απτά αποτελέσματα στα ζητήματα της ασφάλειας του μέσου για να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου.
Διαβάστε ακόμη
Eκλογές τον Μάιο, μέτρα και διαχείριση στην (διακομματική) οργή και τα δυο deal της εβδομάδας
Τι κοιτούν τώρα τα μεγάλα ελληνικά funds – Τα πρώτα deals του 2023 και οι προοπτικές
Ηellenic Train (ΤΡΑΙΝΟΣΕ): Το ιταλικό φιάσκο στους ελληνικούς σιδηροδρόμους