Μεγάλη κουβέντα γίνεται τις τελευταίες ώρες σχετικά με το φαινόμενο των κλοπών καλωδίων ηλεκτροκίνησης από διάφορα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, το οποίο απασχολεί εδώ και δεκαετίες όλες τις διοικήσεις του ΟΣΕ, καθώς έχουν ως αποτέλεσμα εκτός από την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων, να βάζουν «φρένο», δημιουργώντας σημαντικές καθυστερήσεις, στην ολοκλήρωση των έργων που εδώ και χρόνια έχουν εξαγγελθεί και αποφασιστεί.
Το ακριβές ύψος της ζημίας μπορεί να μην έχει αποτιμηθεί, ωστόσο εκτιμάται ότι κυμαίνεται μεταξύ 5 και 10 εκατ. ευρώ ετησίως, ανάλογα με τη συχνότητα και την έκταση των περιστατικών σε αυτό συνυπολογίζεται και το κόστος της επανατοποθέτησης των καλωδίων.
Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, τα κομμένα καλώδια που κρέμονται στο δίκτυο του ΟΣΕ έχουν κατά καιρούς σπάσει τα τζάμια της καμπίνας των μηχανοδηγών, προκαλώντας ακόμη και τραυματισμούς εργαζομένων.
Ως κίνητρο της κλοπής καλωδίων αποτελεί πάντα η μεταπώληση του χαλκού.
Αφαιρούν καλώδια και τα πωλούν σε χυτήρια
Ήταν πριν από ένα χρόνο όταν είχε αποκαλυφθεί η εγκληματική δράση μιας ομάδας Ρομά στις σιδηροδρομικές ράγες της Θήβας, όπου ξανά και ξανά έκλεβαν είτε τις βίδες στις ράγες, είτε τα καλώδια χαλκού. Σύμφωνα με τις καταγγελίες περίπου 10 Ρομά, με μάρτυρες να αναφέρουν πως ανάμεσά τους ήταν και αρκετοί ανήλικοι, έκοψαν καλώδια στις ράγες των τραίνων και στη συνέχεια τα έκλεψαν.
Διαβάστε τη συνέχεια στο protothema