search icon

Ελλάδα

Online αγορές: Ένας στους πέντε έχει πέσει θύμα απάτης στις γιορτές

Τι δείχνει έρευνα της Klarna - Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Θύμα απάτης ηλεκτρονικών αγορών σε εορταστικές περιόδους έχει πέσει 1 στους 5 Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες, που διενήργησε η Klarna – υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης- σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Nepa.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, σύμφωνα με την έρευνα και σε σχετική ερώτηση, το 18% των Ελλήνων καταναλωτών δήλωσε ότι έχει υποστεί απάτη σε ηλεκτρονικές αγορές σε εορταστικές περιόδους στο παρελθόν, με το ηλικιακό group με το υψηλότερο ποσοστό να είναι το 18-26 (26%). Την ίδια στιγμή το 19% των καταναλωτών παγκοσμίως απάντησαν θετικά, δείχνοντας ότι ο κίνδυνος διαδικτυακής απάτης κατά τις ηλεκτρονικές αγορές είναι εμφανής, ιδιαίτερα σε περιόδους υψηλής αγοραστικής κίνησης, όπως η περίοδος των εκπτώσεων.

«Με την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων η online αγοραστική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί. Οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τις ηλεκτρονικές αγορές τους καθώς ελλοχεύει κίνδυνος για διαδικτυακές απάτες από ύποπτα καταστήματα» σημειώνει ο επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα, Ηλίας Πίτσαβος.

Με αυτή την αφορμή, η Klarna προτείνει στους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί ως προς τα παρακάτω σημεία, ώστε να έχουν ασφαλείς ηλεκτρονικές αγορές:

– Υπερβολικά υψηλές εκπτώσεις. Ηλεκτρονικά καταστήματα που προσφέρουν πολύ υψηλές εκπτώσεις (ιδιαίτερα σε γνωστές μάρκες) μπορεί να είναι ένδειξη απάτης και οι χρήστες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις πολύ χαμηλές τιμές.

– Το όνομα και το περιεχόμενο των fake shops. Ένα κοινό χαρακτηριστικό των ψεύτικων καταστημάτων (fake shops) είναι η χρήση ονομάτων ιστότοπων που μοιάζουν με γνωστές μάρκες αλλά έχουν μικρές παραλλαγές. Αν το όνομα του ιστότοπου δεν ταιριάζει με τα προϊόντα που προσφέρονται από το κατάστημα, αυτό θα μπορούσε να είναι μία ένδειξη ψεύτικου καταστήματος. Επιπλέον, ένα άλλο δείγμα μη αυθεντικού καταστήματος είναι τα λάθη (ορθογραφικά, τυπογραφικά, λανθασμένες φράσεις) στα κείμενα και το περιεχόμενο του ιστότοπου.

– Τρόποι πληρωμής. Τα ύποπτα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούν μερικές φορές να αναγνωριστούν από τους τρόπους πληρωμής που προσφέρουν ή που δεν είναι διαθέσιμοι. Τα καταστήματα αυτά προτιμούν συχνά την προκαταβολή, καθώς δυσκολεύει τους αγοραστές να πάρουν τα χρήματά τους πίσω. Από την άλλη πλευρά, οι τρόποι πληρωμής όπως η πάγια χρέωση ή οι αγορές μέσω Klarna, δεν γίνονται δεκτοί, κυρίως επειδή η τελευταία παρέχει πρόσθετη προστασία στον αγοραστή. Με τις αγορές μέσω Klarna, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα για ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, γεγονός που τον προστατεύει από ύποπτα καταστήματα.

– Ασαφείς πολιτικές επιστροφής χρημάτων. Ένα αξιόπιστο κατάστημα θα παρέχει σαφείς οδηγίες για το πώς γίνονται επιστροφές προϊόντων και τι πρέπει να κάνει ο καταναλωτής αν είναι δυσαρεστημένος από την αγορά. Αντίθετα, τα ψεύτικα καταστήματα έχουν συχνά πολιτικές επιστροφής χρημάτων που είναι δύσκολο να κατανοηθούν, να βρεθούν στον ιστότοπο ή μπορεί και να μην υπάρχουν.

Διαβάστε ακόμη

Προϋπολογισμός: Με πρωτογενές πλεόνασμα 3,6 δισ. ευρώ έκλεισε το 2023

Μείωση επιτοκίων: Οι μεγάλες προσδοκίες από την αγορά και τα «αγκάθια» της ΕΚΤ

Reuters για Τράπεζα Πειραιώς: Μέχρι τον Μάρτιο η αποεπένδυση του ΤΧΣ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version