search icon

Ελλάδα

Μετρό Θεσσαλονίκης: Λίγο πριν πατηθεί… το κουμπί της εκκίνησης (pics)

Η αποκάλυψη του σταθμού μουσείου της Βενιζέλου από τον Πρωθυπουργό, οι απειλές για τα έκτροπα από τους χούλιγκανς και η γιορτή που …χάλασε λόγω καιρού - Ο νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης της Θεσσαλονίκης – Οι αλλαγές σε λεωφορειακές γραμμές και στάσεις

Σε ρυθμούς  Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης τουλάχιστον σε ότι αφορά την προετοιμασία, τους υψηλούς προσκεκλημένους, τους υπουργούς αλλά και την αστυνομική δύναμη χτυπά από σήμερα η Θεσσαλονίκη, πριν την μεγάλη γιορτή για την υποδοχή του μετρό της πόλης παραδίδοντας στους πολίτες τους 13 υπερσύγχρονους σταθμούς που περιλαμβάνει η κυρία γραμμή του έργου. Αν και απομένει ένα εικοσιτετράωρο μέχρι την επίσημη τελετή των εγκαινίων που είναι προγραμματισμένη για αύριο το μεσημέρι στις 12, το τελετουργικό για την παράδοση του έργου ξεκινάει από σήμερα το απόγευμα στις 6 που προβλέπεται  η επίσκεψη της ΠτΔ Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στον εντυπωσιακότερο σταθμό του μετρό στην Βενιζέλου εκεί που θα τον ξεναγήσει στις αρχαιότητες της πόλης η υπουργός πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. Υπέρμαχος της διατήρησης των αρχαιοτήτων στο σταθμό η υπουργός Πολιτισμού ήταν μεταξύ εκείνων που στήριξαν με τόλμη το έργο όταν η πόλη ήταν διχασμένη.

H ΠτΔ και ο Πρωθυπουργός θα είναι οι πρώτοι πολίτες της χώρας που θα δουν ολοκληρωμένο το «πετράδι» του στέμματος για το μετρό της Συμπρωτεύουσας που παρά την αρνητική φόρτιση που έχει για το έργο (αποτελώντας μία από τις βασικές αιτίες της καθυστέρησής του) τα πολύτιμα αρχαιολογικά ευρήματα και η ιστορία που κουβαλούν για την Θεσσαλονίκη αλλά και η επαναταποθέτησή τους στο σταθμό συνιστούν θέμα ακόμη και για τα αμερικανικά δίκτυα ενημέρωσης.  Χαρακτηριστική είναι η χθεσινή αναφορά του πρακτορείου ειδήσεων Fox News, το οποίο σε άρθρο του μιλά για τους «αρχαιολογικούς θησαυρούς» της πόλης που αναβαθμίζουν την αισθητική των σταθμών,  επισημαίνοντας και το κόστος κατασκευής το οποίο εκτινάχθηκε στα 3,1 δισ.  εξαιτίας των πολλών καθυστερήσεων προκειμένου να διαφυλαχθούν τα πολύτιμοι αρχαιολογικά ευρήματα.

Οι απειλές

Από το εορταστικό σκηνικό που στήνεται εδώ και μέρες δεν λείπουν όμως τα απρόοπτα και οι αιφνιδιασμοί. Χθες το μεσημέρι ο υφυπουργός  Μεταφορών Νίκος Ταχιάος επισκέφτηκε εκτάκτως τον προϊστάμενο της εισαγγελίας εφετών Θεσσαλονίκης προκειμένου να καταθέσει μηνυτήρια αναφορά για «απειλές» που δέχεται ενόψει των εγκαινίων στο μετρό.

Ο υφυπουργός επισκέφτηκε το γραφείο του προϊσταμένου με αφορμή προειδοποιήσεις που δέχεται για έκτροπα στους σταθμούς του μετρό από οπαδούς της ποδοσφαιρικής ομάδας του ΑΡΗ, ο οποίος έχει τιμωρηθεί και θα αγωνιστεί κεκλεισμένων των θυρών στις επόμενες δύο αγωνιστικές. Ο κ. Ταχιάος μίλησε για απειλές από αθλητικό παράγοντα που του αποκάλυψε ότι οι εξαγριωμένοι οπαδοί σκοπεύουν να τα «σπάσουν» στο μετρό της  Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση ούτε απειλείται ούτε εκβιάζεται από τους χούλιγκανς. Χθες άλλωστε υπήρξε διευρυμένη σύσκεψη στην πόλη υπό υπουργό δημόσιας τάξης Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για το επιχειρησιακό σχέδιο ενόψει των εγκαινίων καθώς η πόλη θα ενισχυθεί με μεγάλη αστυνομική δύναμη.

Η σημερινή και η αυριανή μέρα θα είναι για τη Θεσσαλονίκη μια γιορτή. Παρά την κακοκαιρία που προβλέπουν οι μετεωρολόγοι και η οποία ακυρώνει πολλά από τα δρώμενα της πόλης που θα αγκάλιαζαν το νέο συγκοινωνιακό μέσο όπως η λευκή νύχτα που ετοίμαζε ο εμπορικός σύλλογος, οι συναυλίες και άλλα χάπενιγκς που μεταφέρονται για τις 4 Δεκεμβρίου, εντούτοις η Θεσσαλονίκη θα το γιορτάσει με όποιον τρόπο μπορεί καθώς οι εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί στους σταθμούς επιφυλάσσουν πολλές εκπλήξεις στους επισκέπτες και τους κατοίκους της πόλης.

Οι δοκιμές με σακιά άμμου αντί επιβατών που ολοκληρώθηκαν την περασμένη εβδομάδα

Ωράριο λειτουργίας

Για τέσσερις μέρες το μετρό της πόλης θα μεταφέρει δωρεάν τους επιβάτες με το ωράριο να ξεκινά από τις 5:30 το πρωί έως και τις 2:30 το βράδυ την Παρασκευή και το Σάββατο και από τις 5.30  έως τις 12.30 τις καθημερινές. Το κόστος του εισιτηρίου θα ανέλθει στα 60 λεπτά ωστόσο οι επιβάτες που θα θέλουν να μετακινηθούν και με τα οδικά μέσα, θα χρειαστεί να αγοράσουν επιπλέον εισιτήριο αντίστοιχης αξίας καθώς ο σχεδιασμός για το ενιαίο εισιτήριο στην πόλη λόγω μη διαλειτουργικότητας δεν μπορεί να υλοποιηθεί στην παρούσα φάση.

Η καινοτομία του νέου μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ότι αποτελεί ένα πλήρως αυτοματοποιημένο μέσο, το οποίο κινείται χωρίς οδηγό και όλες του οι λειτουργίες συντονίζονται από το κέντρο ελέγχου που βρίσκεται στο Αμαξοστάσιο. Γι’ αυτό και για το πρώτο διάστημα τους Θεσσαλονικείς θα υποδέχονται στους συρμούς συνοδοί εδάφους προκειμένου ο κόσμος να εξοικειωθεί με το νέο μέσο και να υπάρχει το αίσθημα της ασφάλειας στους επιβάτες που θα γνωρίζουν ότι μετακινούνται με τρένα που δεν έχουν οδηγό.

Οι επεκτάσεις

Το επόμενο στοίχημα για την Ελληνικό Μετρό και την κυβέρνηση είναι η επέκταση προς Καλαμαριά που αναμένεται να δοθεί σε λειτουργία το 2025. Ο επικεφαλής της κοινοπραξίας του έργου και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες σε τοπικό μέσο ανέφερε ότι το έργο παίρνει πλέον σειρά ώστε να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό το επόμενο έτος, υπό την προϋπόθεση (όπως ανέφερε) «ότι θα αντιμετωπιστούν κάποια ζητήματα που οφείλονται πρωτίστως στην καθυστέρηση κατασκευής της κύριας γραμμής» τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα εν εξελίξει δημόσια έργα της χώρας.

Ο κ. Εξάρχου αναφέρθηκε και στις  σημαντικότερες ενέργειες που έγιναν το τελευταίο διάστημα για την κύρια γραμμή που ήταν η ολοκλήρωση των δοκιμών. Όπως είπε οι δοκιμές είναι καθοριστικής σημασίας τόσο για την ασφάλεια των επιβατών όσο και για την τελική πιστοποίηση του έργου και την έκδοση της άδειας λειτουργίας, ώστε το κράτος να ενεργοποιήσει τη λειτουργία του έργου. Και τόνισε ότι προς την κατεύθυνση αυτή, η ΑΚΤΩΡ συνέβαλε στην εκπαίδευση σε όλα τα συστήματα λειτουργίας του προσωπικού της εταιρείας που θα αναλάβει την καθημερινή λειτουργία του μετρό.

Με βάση την μελέτη ανάπτυξης του μετρό Θεσσαλονίκης που είναι η πρώτη ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή μελέτη που έχει γίνει στην πόλη, περιγράφονται οι επόμενες επεκτάσεις του μετρό και μια νέα γραμμή από Άνω Εύοσμο έως Χαριλάου. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για έργα της επόμενης δεκαετίας καθώς βασικό προαπαιτούμενο για να υλοποιηθούν είναι να βρεθούν οι αναγκαίοι πόροι.

 

Διαβάστε ακόμη:

Τι φέρνει η απόφαση ESM/EFSF για το ελληνικό χρέος

Επιχείρηση «καθαρά Airbnb» από την ΑΑΔΕ

Εξωδικαστικός: Πώς να τακτοποιήσετε οφειλές και να αποκτήσετε φορολογική ενημερότητα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version