Nα μεγιστοποιήσει τα επίπεδα ασφαλείας στην λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, προσφέροντας ένα αναβαθμισμένο επίπεδο μετακινήσεων στους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης, στοχεύει η ιταλογαλλική κοινοπραξία Thema που έχει αναλάβει την λειτουργία και συντήρηση του έργου για τα επόμενα χρόνια.

Η εταιρεία Ειδικού Σκοπού  που δημιουργήθηκε από την ιταλική ΑΤΜ και την γαλλική Egis, διαθέτει πολύχρονη εμπειρία  και εξειδίκευση στη λειτουργία υπερσύγχρονων συστημάτων μετρό παγκοσμίως.

Βασικό χαρακτηριστικό του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το Αυτόματο Σύστημα που διαθέτει, το οποίο καλύπτει τις υψηλότερες προδιαγραφές ασφαλείας καθώς περιλαμβάνει τα ακόλουθα σημαντικά στοιχεία:

  • Τεχνολογικό σχεδιασμό, κατασκευή και λειτουργία του Δικτύου με βάση τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Απουσία της πιθανότητας ανθρώπινου σφάλματος καθώς οι κρίσιμες εργασίες του συστήματος είναι πλήρως αυτοματοποιημένες.
  • Απόλυτη προστασία των επιβατών κατά την παραμονή τους στους Σταθμούς με το «Αυτόματο Σύστημα Θυρών στις Αποβάθρες» που απομονώνει και αποκλείει την πρόσβαση στις σήραγγες και προφυλάσσει από πτώσεις.
  • Χαρακτηριστικό του υψηλού επιπέδου ασφάλειας του το Αυτόματου Συστήματος Μετρό είναι η μηδενική καταγραφή θανατηφόρων περιστατικών στα 40 χρόνια λειτουργίας του Συστήματος παγκοσμίως. (πηγή: UITP -Union Internationale des Transports Publics)

Βασική παράμετρος της ασφάλειας που διαθέτει το Αυτόματο Σύστημα του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το Σύστημα Σηματοδότησης CBTC (Communication -Based Train Control).

To CBTC δίνει τη δυνατότητα σε κάθε συρμό να εκπέμπει και να προσδιορίζει συνεχώς την ακριβή θέση του στην Κεντρική Μονάδα Ελέγχου (Zone Controller). Στη συνέχεια η μονάδα ελέγχει, καθορίζει και εφαρμόζει τις αποστάσεις για κάθε επόμενο συρμό. Πρόκειται επομένως για ένα σύστημα που τροφοδοτείται και ελέγχει την ασφαλή ροή των συρμών μέσα από αλλεπάλληλες, διαδοχικές και σε πραγματικό χρόνο ενημερώσεις.

Το Σύστημα Σηματοδότησης του Μετρό Θεσσαλονίκης  κατατάσσεται στην κατηγορία  SIL 4 σύμφωνα με τα πρότυπα IEC 61508, EN 50128, EN 50129, όπου η  πιθανότητα κρίσιμης αστοχίας (σε ένα σύστημα σηματοδότησης SIL 4) είναι μικρότερη από 1 στα 100.000 χρόνια.

Επιπλέον της κορυφαίας τεχνολογίας του Αυτόματος Συστήματος, η διεθνής τεχνογνωσία και εμπειρία της ΤΗΕΜΑ σε συνδυασμό με τις άριστες εκπαιδεύσεις του προσωπικού της διασφαλίζουν την άρτια τεχνική γνώση του συστήματος αλλά και την εξυπηρέτηση και υποστήριξη των επιβατών.

Τέλος, η πιστοποίηση της ΤΗΕΜΑ η οποία σύντομα ολοκληρώνεται, παρέχεται από έναν Ανεξάρτητο Φορέα Αξιολόγησης Ασφάλειας που διενεργεί ελέγχους και επιθεωρήσεις  και παρακολουθεί τη διαδικασία επικύρωσης της εταιρείας κατά τη διάρκεια της περιόδου Εξοικείωσης και Δοκιμών. Οι έλεγχοι και οι επιθεωρήσεις αφορούν την οργανωτική δομή λειτουργίας, την εκπαίδευση προσωπικού, τις διαδικασίες λειτουργίας και τη διαχείριση ασφάλειας.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης, ο Ανεξάρτητος Φορέας Αξιολόγησης Ασφάλειας θα εκδώσει πιστοποιητικό που επιβεβαιώνει ότι η THEMA μπορεί να λειτουργεί με ασφάλεια το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Διαβάστε ακόμη

Οικογένεια Καρδασιλάρη: Βγαίνει ξανά στο σφυρί η βίλα της στη Βούλα (pics)

Mε βλέψεις στο εξωτερικό οι ελληνικές τράπεζες – Μειώνονται οι στόχοι των MREL

Άγις Πιστιόλας (ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ): Μας λείπουν δίκτυα προώθησης των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα