Το σενάριο της απαγόρευσης μετακίνησης από δήμο σε δήμο εντός των ορίων της Αττικής επεξεργάζονται οι λοιμωξιολόγοι τις τελευταίες ώρες σε μία προσπάθεια να ληφθούν περαιτέρω μέτρα για την ανακοπή της ραγδαίας εξάπλωσης της πανδημίας χωρίς να μπούμε σε καθεστώς σκληρού lockdown.
Πολιτεία και επιστήμονες εξετάζουν τα δεδομένα καθημερινά και την Παρασκευή αναμένεται η εισήγηση των λοιμωξιολόγων η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αποφάσεις από πλευράς κυβέρνησης.
Η λύση σχετικά με την απαγόρευση μετακίνησης από δήμο σε δήμο έχει πέσει στο τραπέζι λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της Αττικής, κάτι που έχουν επισημαίνει πολλοί ειδικοί, φοβούμενοι πως μία πιθανή απαγόρευση κυκλοφορίας μετά τις 18:00 ίσως προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα επιλύσει.
Υπενθυμίζεται ότι στην «καρδιά» του δεύτερου κύματος της πανδημίας, το μέγεθος των υπαρκτών κινδύνων αποτύπωσε, μιλώντας χθες στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ο Καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, εξηγώντας πως «πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν έχουμε τελειώσει με τον ιό, είναι εδώ και θα μας ταλαιπωρήσει και θα μας πιέσει ακόμη».
Αποτυπώνοντας την τρέχουσα, επιδημιολογική εικόνα, ο κ. Τσιόδρας εκτίμησε πως θα επικρατήσουν οι μεταλλάξεις, ενώ δεν έκρυψε την ανησυχία του για την Αττική, καθώς τα ενεργά κρούσματα είναι πάνω από 4.000, ενώ ανοδική τάση καταγράφεται και στις νέες νοσηλείες, προμηνύοντας δύσκολες καταστάσεις. Σύμφωνα με τον Καθηγητή, σε απόλυτους αριθμούς οι εκτιμήσεις είναι ότι αυτήν την εβδομάδα τα κρούσματα θα είναι 7.000 έως 8.000 πανελλαδικά, επιστρέφοντας στα δεδομένα των πρώτων μηνών του 2020. Η διαφορά, ωστόσο, σε σχέση με την παρούσα φάση της πανδημίας είναι η μεταδοτικότητα των μεταλλάξεων, φτάνοντας μέχρι και το 40% των νέων κρουσμάτων, με τον κ. Τσιόδρα να απευθύνει έκκληση για αυστηρή τήρηση των μέτρων μέχρι το τέλος Μαρτίου, γιατί «μπορεί να έχουμε πρόβλημα» με τις μεταλλάξεις, κατέληξε.
Διαβάστε περισσότερα: protothema.gr
Διαβάστε ακόμη:
Αλαλούμ στην αγορά με τις ακάλυπτες επιταγές – Προς ψήφιση με καθυστέρηση η ρύθμιση
Όμιλος Γκριμάλντι: Ο νέος σχεδιασμός του στόλου του για την Αδριατική
ΕΛΤΑ: «Χρυσές» αποζημιώσεις σε όσους εργαζόμενους αποχωρήσουν μέσω εθελουσίας