Η δράση αυτή αποτέλεσε απόρροια των μέχρι τώρα άκαρπων διαβουλεύσεων της ΠΟΕΙΑΤΑ με αρμόδια κυβερνητικά στελέχη για να εξευρεθεί λύση στο αδιέξοδο που έχει περιέλθει ο κλάδος εξαιτίας των ασφυκτικών συνθηκών που έχει προκαλέσει η πανδημία αλλά και η παντελής έλλειψης μέτρων στήριξης των ταξιτζήδων από την κυβέρνηση.
Περισσότερα από 1.000 ταξί από όλη την Ελλάδα, σε αυτοκινητοπομπή κατέληξαν στο οικονομικό υπουργείο. Ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας δέχθηκε στο γραφείο του το προεδρείο της Ομοσπονδίας και στη συνάντηση, αφού συζητήθηκαν όλα τα προβλήματα που μαστίζουν τον κλάδο, συμφωνήθηκε να δοθούν απαντήσεις εντός του επόμενου δεκαημέρου.
Παράλληλα η ομοσπονδία των ταξί και των αγοραίων κατέθεσε ψήφισμα στον Πρωθυπουργό, στον Πρόεδρο της Βουλής, στα πολιτικά κόμματα και τα αρμόδια υπουργεία.
Στη συνάντηση, σύμφωνα με την ΠΟΕΙΑΤΑ, ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι είναι πολύ δύσκολο σε αυτή τη χρονική στιγμή να χορηγηθεί επίδομα ειδικού σκοπού. Ωστόσο θεωρεί- είπε- πως είναι εφικτό να ικανοποιηθεί το αίτημα των ταξιτζήδων για «κατάργηση του ΦΠΑ στην αγορά Ε.Δ.Χ. Ταξί αυτοκινήτου».
Η ΠΟΕΙΑΤΑ στην ανακοίνωση που ακολουθεί αναφέρει αναλυτικά όλα τα υπόλοιπα φλέγοντα για τον κλάδο αιτήματα και τη θέση του υπουργού Οικονομικών.
- Για την ένταξη του κλάδου στα κοινοτικά προγράμματα, θα υπάρχει συννενόηση με το Υπουργείο Ανάπτυξης και θα υπάρχει απάντηση σε επόμενη συνάντηση.
- Πρόθεσή του υπουργού είναι να παραμείνει στο 13% ο ΦΠΑ και μετά το τέλος της πανδημίας.
- Θα εξετάσει το ζήτημα της αναστολής φορολογικών υποχρεώσεων.
- Η σημερινή εκδήλωση απέδειξε για μια ακόμη φορά την δυναμική του κλάδου μας. Χωρίς καμία παρότρυνση περισσότερα από 1.000 ταξί συμμετείχαν αυθόρμητα στην παράσταση διαμαρτυρίας της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α. στο Υπουργείο Οικονομικών.
Η διοίκηση της Ομοσπονδίας, ευχαριστεί όλους τους συναδέλφους που συμμετείχαν στην προσπάθειά μας και αγνόησαν επιδεικτικά όσους με τηλέφωνα απελπισίας υπονόμευσαν αυτή την εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν όλες οι παρατάξεις της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α. και όλα τα Ραδιοταξί της Αττικής. Απείχε μόνο η ΝΕΑ ΠΝΟΗ.
Ακολουθεί το ψήφισμα που κατατέθηκε στον Πρωθυπουργό, στον Πρόεδρο της Βουλής, στα Πολιτικά Κόμματα και στα αρμόδια Υπουργεία.
Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α
Η επιστρεπτέα προκαταβολή είναι το άλλοθι της κυβέρνησης στον οικονομικό στραγγαλισμό του κλάδου των ταξί
Συμπληρώθηκε σχεδόν ένας χρόνος απόλυτης αιχμαλωσίας για το Ταξί. Τα περιοριστικά μέτρα που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση για να σταματήσει την εξάπλωση του Covid-19, ίσως να έσωσε πολλές ανθρώπινες ζωές, «σκότωσε» όμως χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Το ταξί είναι αναμφίβολα το μεγαλύτερο θύμα αυτής της ιστορίας. Χωρίς κοινωνική ζωή, χωρίς πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες, χωρίς νυχτερινή ζωή, χωρίς τουριστική κίνηση, χωρίς μαθητικά δρομολόγια, μας υποχρεώσατε να παραμένουμε ενεργοί, για να μεταφέρουμε ποιους;
Το μεταφορικό έργο των ταξί έχει μειωθεί σε ποσοστό 85% – 90%. Τα άδεια οικόπεδα και τα πάρκινγκ της Αττικής έγιναν νεκροταφεία για ταξί. Σε πανελλαδικό επίπεδο σχεδόν ο μισός στόλος είναι παροπλισμένος. Οι ιδιοκτήτες ταξί πληρώνουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές και τα πάγια έξοδα του αυτοκινήτου (ασφάλιση, τεχνικός έλεγχος κλπ.) χωρίς να έχουν κανένα, μα κανένα έσοδο.
Η στάση της κυβέρνησης γενικότερα –και του Υπουργείου Οικονομικών ειδικότερα– στο ζήτημα της οικονομικής ενίσχυσης του κλάδου μας είναι προκλητική.
Με το πρόσχημα της επιστρεπτέας προκαταβολής (στην οποία δεν έχει ενταχθεί ούτε το 50% του κλάδου) διατυμπανίζει ότι για το ταξί έχουν διατεθεί πολλά εκατομμύρια ευρώ. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανακρίβεια από αυτό. Σε όλη την ελληνική επικράτεια υπάρχουν 38.000 περίπου ιδιοκτήτες ταξί και άλλοι 15.000 περίπου οδηγοί, οι περισσότεροι εκ των οποίων βρίσκονται σε αναστολή και λαμβάνουν το μηναίο επίδομα που τους παρέχει η Πολιτεία.
Με την λογική του Υπουργείου Οικονομικών (τρεις το λάδι, τρεις το ξύδι) είναι όλα καλώς καμωμένα. Όχι κύριε Σταϊκούρα, δεν είναι. Οι 38.000 ιδιοκτήτες ενισχύθηκαν από την κυβέρνηση με το «αστρονομικό» ποσό των 800 ευρώ, τον Μάιο του 2020. Όσοι κατάφεραν να μπουν στα τελευταία προγράμματα επιστρεπτέας προκαταβολής ενισχύθηκαν με άλλα 500 ευρώ. Όσοι κατάφεραν… Αυτό είναι όλο.
Κάθε πρόταση της Ομοσπονδίας για οικονομική ενίσχυση του κλάδου, αντιμετωπίστηκε από το Υπουργείο Οικονομικών ως ανέφικτη.
Η αντιπρόταση περί επιστρεπτέας προκαταβολής είναι πλέον ανέκδοτο. Για μας δεν αποτελεί καν επιχείρημα. Είναι σαφέστατα ένα πρόσχημα, μία δικαιολογία, που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι βιάζεστε να μας «τελειώσετε» πριν από το τέλος της πανδημίας.
Σύμφωνα με το νόμο, το ταξί λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο σε δύο βάρδιες των 12 ωρών. Χάθηκε ή δεν χάθηκε η μία βάρδια (νυχτερινή) όταν υπάρχει απαγόρευση κυκλοφορίας πότε από τις έξι το απόγευμα, πότε από τις εννιά το βράδυ;
Ενώ επιδοτείτε τις κενές θέσεις όλων των άλλων κλάδων των επιβατικών μεταφορών, τολμάτε και λέτε ότι τα ταξί δεν ανήκουν σε αυτή την κατηγορία γιατί έχει ενιαίο τιμολόγιο ανά διαδρομή και όχι ανά θέση. Που κι αυτές, για μεγάλο διάστημα τις καταργήσατε. Μήνες ολόκληρους επιτρεπόταν η μεταφορά ενός μόνο επιβάτη. Ούτε σύζυγοι δεν μπορούσαν να μπουν στο ίδιο ταξί.
Με ευθύνη του κράτους και των περιοριστικών όρων που επέβαλλε, το ταξί έχασε το 50% των ωρών εργασίας του, απώλεσε τη δυνατότητα να μεταφέρει περισσότερους από 1 ή 2 επιβάτες, αλλά εσείς εξακολουθείτε να μας λέτε: Επιστρεπτέα προκαταβολή.
Σε όλο τον κόσμο και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης περισσότερο, οι ενισχύσεις που δόθηκαν στους αυτοαπασχολούμενους ταξιτζήδες είχαν και έχουν σταθερή μηναία βάση και στοχεύουν στην επιβίωση χιλιάδων οικογενειών και στην διατήρηση μιας σημαντικής υπηρεσίας δημόσιου αλλά και κοινωνικού χαρακτήρα. Στην Ελλάδα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Οι αυτοαπασχολούμενοι ιδιοκτήτες ταξί εξαιρέθηκαν των οικονομικών ενισχύσεων, αποκλείστηκαν από κάθε κοινοτικό-αναπτυξιακό πρόγραμμα (όπως αυτό των περιφερειών για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις) και βιώνουν την απόλυτη οικονομική εξαθλίωση. Όσο για την διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των υπηρεσιών του ταξί… εδώ γελαμε. Όχι μόνο δεν προστατεύεται, αντιθέτως απαξιώνεται.
Με το ψήφισμα αυτό καταγγέλουμε το Υπουργείο Οικονομικών και την Κυβέρνηση, όχι για αμέλεια αλλά για εσκεμμένη και μεροληπτική στάση απέναντι σε 38.000 οικογένειες.
Η καραμέλα της επιστρεπτέας προκαταβολής έλιωσε μαζί με την υπομονή μας. Στον μακρύ κατάλογο με τα ζητήματα που έχουν προκύψει και παραμένουν άλυτα, επιλέξαμε και καταθέτουμε τα πιο σημαντικά. Από την ποιότητα και την ποσότητα των λύσεων που θα δοθούν –εάν δοθούν– εξαρτώνται η επιβίωσή μας και η επαγγελματική μας συνέχεια.
Καλούμε την κυβέρνηση έστω και την ύστατη ώρα να κάνει αυτό που θα έπρεπε να έχει κάνει εδώ και ένα χρόνο. Οι δικές της αποφάσεις δημιούργησαν νεκροταφεία Ταξί, οι δικές της αποφάσεις μας έβαλαν στο περιθώριο των ενισχύσεων, οι δικές της αποφάσεις μας κατέταξαν στους επαγγελματικά νεκρούς.
Υπουργείο Οικονομικών
Οικονομική ενίσχυση σε σταθερή μηνιαία βάση με την μορφή επιδόματος για την κατάργηση της μία βάρδιας λόγω των περιορισμών που επέβαλλε η κυβέρνηση (σε όλο το διάστημα της πανδημίας).
Επιδότηση για την αντικατάσταση Ε.Δ.Χ. Ταξί με κλίμακα. Π.χ. 50% για ηλεκτρικό, 40% για φυσικό αέριο κλπ.
Κατάργηση ΦΠΑ και δασμών στην αντικατάσταση οχήματος (ταξί), για αγορά καινούριου ή οχήματος μεταχειρισμένου έως πέντε ετών.
Παραγραφή και όχι αναστολή των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων, καθώς η συσσώρευση τους θα φέρει ολική καταστροφή στην ήδη βεβαρημένη κατάσταση.
Απαλλαγή προκαταβολής φόρου για φέτος και κατάργηση τέλους επιτηδεύματος.
Επιδότηση για την αγορά όσων ταξιμέτρων και ταμειακών μηχανών αντικαταστάθηκαν μέσα στο 2020 και σε αυτά που πρέπει να αντικατασταθούν υποχρεωτικά μέσα στο τρέχον έτος.
Να δοθούν άτοκα δάνεια για την ενίσχυση της ρευστότητας (με μέριμνα για αυτούς που έχουν προβλήματα με τις τράπεζες).
Διαμόρφωση κριτηρίων που να επιτρέπουν την Ένταξη του Ταξί στο πρόγραμμα «Ενίσχυση Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία Covid-19».
Σταθεροποίηση του Φ.Π.Α. στο 13%.
Άμεση εφαρμογή του Νόμου για απαγόρευση είσπραξης κομίστρου από διαμεσολαβητικές εφαρμογές. (Ν.4446/2016 και Ευρωπαϊκή Οδηγία 821). Εκκρεμούν οι αντίστοιχες εγκύκλιοι (απορρέουν από το N.4530/2018).
Υπουργείο Μεταφορών
Καμία αλλαγή-τροποποίηση του Ν.4530 και ιδιαίτερα των άρθρων που αφορούν τους διαμεσολαβητές και άλλων που περιέχουν ευνοϊκές ρυθμίσεις για το ταξί
Να δίδεται η δυνατότητα στους κατόχους Ε.Δ.Χ να ταξινομούν σε αντικατάσταση των οχημάτων, αυτοκίνητα έως 9 θέσεων με ταμειακή μηχανή και ταξίμετρο. Αυτό ισχύει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Βέλγιο κλπ.).
Ελάχιστη 3ωρη μίσθωση στις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ για όλη την επικράτεια.
Επανέλεγχος όλων των φακέλων των ειδικών αδειών και έκδοση νέας κάρτας (νέου τύπου).
Άμεση επανέναρξη των διαδικασιών εξέτασης των υποψηφίων για την χορήγηση ειδικής κάρτας Ταξί.
Βελτίωση στο Ν.4530/2018, άρθρο 7, παράγραφος 3. Να επιτρέπεται η υποβολή ένστασης στις αποφάσεις του Πειθαρχικού Συμβουλίου.
Νομοθετική ρύθμιση για τις παλιές ποινές: Νόμος 4530/2018, Άρθρο 10 παρ. 3. Παραγραφή όλων των πειθαρχικών παραπτωμάτων μετά την παρέλευση τριετίας.
Αξιοποίηση της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η τεράστια υποκλοπή μεταφορικού έργου εις βάρος των ταξί.
Μείωση των τελών που πληρώνουν τα ΡάδιοΤαξί στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών (Ε.Ε.Τ.Τ.)
Υπουργείο Εργασίας
Μετάθεση της υποχρέωσης καταβολής βεβαιωμένων ασφαλιστικών υποχρεώσεων έως 31/12/2021.
Κάλυψη από το Κράτος του 50% των ασφαλιστικών υποχρεώσεων για όλους τους μήνες που διαρκούν οι περιορισμοί λόγω της πανδημίας.
Δυνατότητα εκ νέου επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας για τους μη μισθωτούς/αυτοαπασχολούμενους για όλο το 2020.
Για όσους έχουν ενταχθεί στην ρύθμιση των 100 ή 120 δόσεων να υπάρξει αντίστοιχη περίοδο χάριτος (μη καταβολή δόσεων) όσο διαρκεί η υγειονομική κρίση.
Αναστολή κάθε εισπρακτικού και αναγκαστικού μέτρου από το ΚΕΑΟ τουλάχιστον μέχρι τις 31/12/2021.
Υπουργείο Τουρισμού
1. Απαγόρευση αστικής μεταφοράς από Ε.Ι.Χ. .: Με την ανοχή του νόμου οι τουριστικές επιχειρήσεις προγραμματίζουν αστικές μεταφορές (έργο που δεν τους ανήκει με απόφαση και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου). Ζητάμε να απαγορεύεται η αστική μεταφορά για τα Ε.Ι.Χ.
2. Ποσόστωση Ε.Ι.Χ οχημάτων. Τα ποσοστά να είναι σε αναλογία με τα Ε.Δ.Χ Ταξί ανά έδρα. Στις περισσότερες χώρες της Νότιας Ευρώπης, η αναλογία των Ε.Ι.Χ. είναι σε συνάρτηση με τα Ε.Δ.Χ. Ταξί. Στην Ισπανία για παράδειγμα, αυτή η αναλογία είναι 1/30 και στην Ιταλία (π.χ. Περιφέρεια Τορίνο) υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός αδειών για Ε.Ι.Χ. οχήματα που προορίζονται για μεταφορικές υπηρεσίες. Στην Ελλάδα, ο αριθμός αυτών των οχημάτων είναι ανεξέλεγκτος, με αποτέλεσμα πολλοί από τους ιδιοκτήτες τους να οδηγούνται στην παραβατικότητα υπό το βάρος του έντονου ανταγωνισμού.
3. Ποσόστωση οχημάτων Θεματικού Τουρισμού: Εκκρεμεί η έκδοση Υπουργικής Απόφασης.
4. Λειτουργία Τουριστικών Λεωφορείων: Σε όλη την Ευρώπη (Ρώμη, Παρίσι, Όσλο, Λονδίνο) απαγορεύτηκε ή αναμένεται η απαγόρευση τουριστικών λεωφορείων στο κέντρο της πόλης. Ζητάμε από την Πολιτεία να επανεξετάσει το καθεστώς περιήγησης στο κέντρο των ελληνικών πόλεων από τα ανοικτά τύπου τουριστικά λεωφορεία, λαμβάνοντας υπόψη και τις διαμαρτυρίες των κατά τόπους δημάρχων και την «κυκλοφοριακή αναρχία» που προκαλούν.
5. Ενιαία ελάχιστη τιμή (90 ευρώ) στις συμβάσεις μίσθωσης Ε.Ι.Χ για όλη την Ελλάδα και τρίωρη ελάχιστη σύμβαση σε όλη την επικράτεια
Υπουργείο Δικαιοσύνης
Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να επιβάλλεται κανένα μέτρο δέσμευσης ή δήμευσης του επαγγελματικού οχήματος (ΤΑΞΙ) σε περίπτωση κατά την οποία διακινούνται με αυτό επιβάτες χωρίς έγγραφα νόμιμης διαμονής στην χώρα μας (λαθρομετανάστες), ή διακινητές ναρκωτικών ουσιών, τους οποίους είναι αδύνατο να γνωρίζει ο κάθε επαγγελματίας οδηγός επαγγελματικού οχήματος δημοσίας χρήσης (ΤΑΞΙ).
Υπουργείο Εσωτερικών
Ειδική αποζημίωση από τις Περιφέρειες για τα ακυρωμένα μαθητικά δρομολόγια που διεκόπησαν λόγω της υγειονομικής κρίσης.
Υπουργείο Ανάπτυξης
Ζητάμε την ένταξη του ταξί στα κοινοτικά και εθνικά αναπτυξιακά προγράμματα. Κάτι που απολαμβάνουν οι συνάδελφοί μας σε όλη την Ευρώπη, εμείς το διεκδικούμε σχεδόν είκοσι χρόνια (το 2003 ήταν η τελευταία φορά που υλοποιήθηκε αναπτυξιακό πρόγραμμα για τον κλάδο μας). Πως γίνεται να ζητάει η Πολιτεία τον εκσυγχρονισμό, την ανάπτυξη και την είσοδο των ταξί στην ψηφιακή εποχή, όταν μας αποκλείει απ’ όλα τα αντίστοιχα προγράμματα;
Διαβάστε ακόμη:
ΕΚΤ: Θα οπλίσει ξανά το νομισματικό «μπαζούκας»; – Οι ειδικοί απαντούν (Γραφήματα)
ΕΛΣΤΑΤ: Ύφεση 8,2% και όχι 10,5% το 2020 – Επίδοση καλύτερη των εκτιμήσεων