Της Μαριάννας Τζάννε

Σε επ΄αόριστον αποκλεισμό της Θεσσαλονίκης εάν δεν βρεθεί λύση στο πολύμηνο αδιέξοδο, από την σημερινή συνάντηση εργαζομένων και υπουργείου Υποδομών διέρχεται η πόλη, μετά την σφοδρή σύγκρουση που έχει ξεσπάσει μεταξύ κυβέρνησης και ΟΑΣΘ. Στόχος, είναι να εξοφληθούν οι οφειλές συνολικού ύψους 6, 1 εκ. ευρώ (μισθοί Ιουλίου –Αυγούστου) και συγχρόνως να μπουν οι βάσεις για την έναρξη ενός διαλόγου που θα θέσει το συγκοινωνιακό έργο σε νέα βάση. Το υφιστάμενο καθεστώς λειτουργίας του Οργανισμού δεν φαίνεται να έχει κανένα μέλλον για τον υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη, ο οποίος σήμερα έχει προγραμματισμένη συνάντηση και με τον Περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα με αποκλειστικό θέμα την επίλυση του προβλήματος με τον ΟΑΣΘ που έχει καθηλώσει την Θεσσαλονίκη.

Από το Σάββατο οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους ενώ κάνουν λόγο για αθέτηση συμφωνίας που είχε γίνει προς τα τέλη Αυγούστου με το υπουργείο. Στη βάση αυτής είχε σταματήσει η επίσχεση που είχαν ξεκινήσει τότε οι εργαζόμενοι και είχε προταθεί από το υπουργείου να προκαταβάλλει την επιδότηση Οκτωβρίου – Νοεμβρίου, προκειμένου να διασφαλιστούν οι αμοιβές των εργαζομένων.

Συγχρόνως, είχε αποφασίσει το 18% των εσόδων του ΟΑΣΘ να διοχετευτεί στην μισθοδοσία. Οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι το υπουργείο δεν τήρησε την συμφωνία και ότι στις 8 Σεπτεμβρίου σε νέα συνάντηση με τον κ. Σπίρτζη, είχε προταθεί στους εργαζόμενους τα χρήματα να πιστωθούν κατευθείαν στους λογαριασμούς τους. Παρά το γεγονός ότι το ΔΣ του ΟΑΣΘ έκρινε μη νόμιμη την κίνηση, ωστόσο έδωσε τους αριθμούς λογαριασμών. Όμως ούτε αυτή η πρόταση υλοποιήθηκε. Η καθήλωση των μέσων μαζικής μεταφοράς στην Θεσσαλονίκη λαμβάνει χώρα στην χειρότερη περίοδο για την πόλη, η οποία συνεχίζει να κινείται στους ρυθμούς της ΔΕΘ. Αξιοσημείωτο είναι ότι το περασμένο Σαββατοκύριακο και κατόπιν συμφωνίας με την διοίκηση της έκθεσης, τα λεωφορεία εξυπηρέτησαν μόνο τις συγκοινωνίες προς την ΔΕΘ με την πόλη όμως να βιώνει ένα γολγοθά.

«Η κυβέρνηση επιθυμεί να κρατικοποιήσει τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης, ενώ ο ΟΑΣΘ να κρατήσει την επιδοτούμενη από το κράτος μονοπωλιακή του κατάσταση» δήλωσε χθες ο πρώην Γενικός Γραμματέας δημοσίων έργων Στράτος Σιμόπουλος. Χαρακτήρισε, βολεμένους τους εργαζόμενους που όπως είπε «επιθυμούν τη διατήρηση της υπάρχουσας κατάστασης που τους φέρνει να έχουν, σε μία εταιρεία που επιδοτείται από το κράτος με εκατοντάδες εκατομμύρια, μισθούς πολύ μεγαλύτερους από τον μέσο όρο των δημοσίων υπαλλήλων».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η λύση του προβλήματος είναι να δοθεί η δυνατότητα στο κράτος να ελέγχει τα οικονομικά του ΟΑΣΘ μέσω του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ο εξορθολογισμός των δαπανών με αναδιάρθρωση γραμμών και η χορήγηση εκτέλεσης δρομολογίων και σε άλλους παρόχους .