search icon

Ελλάδα

Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Ποιες σαρωτικές αλλαγές φέρνει για τους οδηγούς

Στόχος των αλλαγών είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και η μείωση της επιβάρυνσης στο περιβάλλον - Κίνητρα για κίνητρα την χρήση μοτοσυκλετών και οχημάτων μικρο-κινητικότητας

Σαρωτικές αλλαγές έρχονται με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο οποίος βρίσκεται σε φάση διαβούλευσης. Στην κορυφή των στόχων είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, όπως επίσης η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, ενώ παράλληλα θα μειωθεί η επιβάρυνση που δέχεται το φυσικό περιβάλλον και η ατμόσφαιρα.

Για τον σκοπό αυτό θα δοθούν κίνητρα για την χρήση μοτοσυκλετών και οχημάτων μικρο-κινητικότητας. Σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται, επίσης, τα ποδήλατα, συμβατικά ή ηλεκτρικά, και τα ηλεκτρικά πατίνια.

«Πιστεύουμε ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα ψηφιστεί τον Ιανουάριο, έχουμε ολοκληρώσει τη διαβούλευση με τα υπουργεία», δήλωσε την Δευτέρα ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, ο οποίος εξήγησε τις καινοτομίες του νέου ΚΟΚ μεταξύ των οποίων οι ποινές στον οδηγό και όχι στο ΙΧ και η νομιμοποίηση για τη διήθηση των μηχανών ανάμεσα στα οχήματα. «Παράλληλα μειώνουμε το όριο ταχυτητας μέσα στις πόλεις από τα 50 στα 30 χλμ., όχι όμως στους κεντρικούς δρόμους και εκεί που γίνεται ταχεία κυκλοφορία», υπογράμμισε ο υφυπουργός.

Όσον αφορά τα πατίνια εξήγησε ότι υπάρχουν δύο κατηγορίες: αυτά που τρέχουν μέχρι 6 χλμ. τα απλά και αυτά που τρέχουν με ταχύτητα έως 25χλμ, για τα οποία θα πρέπει να απαιτείται «να φοράει ο οδηγός κράνος και να μην κυκλοφορεί σε κεντρικούς δρόμους».

Όσον αφορά το ενδεχόμενο προστίμων ακόμη και σε ανήλικους για τα πατίνια ο κ. Οικονόμου εξήγησε πως «από τα 15 και πάνω θα του βάζει πρόστιμο γιατί θα είναι παράβαση του ΚΟΚ».

Ειδικά για τις εθνικές οδούς και τα όρια ταχύτητας, ο υφυπουργός Μεταφορών είπε ότι «προσαρμόζονται βάσει των ορίων που θα θέσει η τροχαία».

Όσον αφορά, δε, τις μηχανές είπε «νομιμοποιούμε τη διήθιση όχι τις σφήνες με ζιγκ ζαγκ. Τη διήθιση την επιτρέπουμε μέχρι τα 25 χλμ.» ξεκαθάρισε.

Διαβάστε ακόμη

Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Καινοτομίας (EIC): Ποιες είναι οι ανερχόμενες τεχνολογίες που θα κυριαρχήσουν το 2025

Οι ανεμογεννήτριες «φύσηξαν» 35 εκατ. σε νοικοκυριά και δήμους

Υποχρεωτική η ασφάλιση για φυσικές καταστροφές και σε ακινητοποιημένα Ι.Χ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version