Αρχίζει την ερχόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με το Νόμο 4823/2021, η ατομική αξιολόγηση, καθολικά και συστηματικά, πρώτη φορά μετά το 1982, όλων των εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, Διευθυντών, Προϊσταμένων σχολικής μονάδας ή Εργαστηριακού Κέντρου που παρέχουν διδακτικό έργο. «Χρειάστηκαν τέσσερις δεκαετίες για να καταφέρουμε το αυτονόητο: να αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί μας, σε μία καθαρά βελτιωτική διαδικασία, που θα αποφέρει μόνο οφέλη στους ίδιους, στα παιδιά μας, στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε ολόκληρη την κοινωνία», σημείωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Όπως τόνισε, πρόκειται για την υλοποίηση «μίας κομβικής μεταρρύθμισης», που «πολεμήθηκε μανιωδώς για 40 χρόνια από λίγους και θα λειτουργήσει ευεργετικά για όλους».
«Η αξιολόγηση, που εφαρμόζεται στη συντριπτική πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά το τοπίο στην εκπαίδευση, αποτελώντας κρίσιμη παρακαταθήκη για τη σταθερή αναβάθμιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.
Σημειώνεται, ότι προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, εισήχθησαν στη Βουλή επιπλέον νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι οποίες προβλέπουν την ανάληψη υπηρεσίας, στις περιοχές όπου έχει ήδη ολοκληρωθεί η επιλογή και τοποθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης, οι οποίοι θα εκκινήσουν, σύμφωνα με το υπουργείο, άμεσα και κατά προτεραιότητα την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα των νεοδιόριστων, καθώς η αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησής τους.
Από το υπουργείο τονίζεται, επίσης, ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποσκοπεί στη βελτίωση και την ανάδειξη του εκπαιδευτικού τους έργου και των καλών τους πρακτικών, καθώς και στον εντοπισμό τομέων στους οποίους ο εκπαιδευτικός χρήζει εστιασμένης επιμόρφωσης.
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση υλοποιείται βασισμένη σε τρεις πυλώνες ως εξής:
1. Αξιολόγηση σχολικής μονάδας και αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου: Η τρέχουσα χρονιά είναι η δεύτερη χρονιά υλοποίησης, αφού ολοκληρώθηκε η πρώτη εφαρμογή της κατά το σχολικό έτος 2021-2022, με σχεδόν απόλυτη συμμετοχή των σχολείων, της τάξης του 99%.
2. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος – «ελληνική Pisa»: ολοκληρώθηκε ήδη ο πρώτος κύκλος -και προετοιμάζεται ο δεύτερος- των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα που διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022, που αποτυπώνουν το βαθμό ανταπόκρισης των μαθητών στις εξεταζόμενες γνώσεις και δεξιότητες, σύμφωνα με τους στόχους που θέτουν τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών, σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλων των τύπων όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 11.411 μαθητών/-τριών.
3. Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών: εκκινεί άμεσα και εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, όπως ήταν προγραμματισμένο.
Η υπουργός επανέλαβε επίσης ότι η ημερομηνία έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα είναι η 1η Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ και 2 Ιουνίου για τα ΓΕΛ, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε και στα νέα προγράμματα σπουδών και το πολλαπλό βιβλίο, υπογραμμίζοντας ότι είναι κινήσεις που έχουν στόχο η διδασκαλία να γίνεται με πιο διαδραστικό και κριτικό τρόπο και οι μαθητές να μην μένουν στην αποστήθιση.
Διαβάστε ακόμη
Κίνητρο απόδοσης: Ποιοι δημόσιοι υπάλληλοι θα παίρνουν μπόνους έως και 2 μισθούς τον χρόνο
Κικίλιας: Ο ΕΟΤ ανοίγει γραφείο στη Μελβούρνη
Qatargate: Ημέρα κρίσης για την Εύα Καϊλή – Θα αποφυλακιστεί με «βραχιολάκι» ή όχι;