«Όλο το μετρό της Θεσσαλονίκης θα έχει ολοκληρωθεί έως τον Απρίλιο του 2023», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνας Νοτοπούλου. Η βουλευτής κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι πήγε την παράδοση του μετρό τρία χρόνια αργότερα, από τότε που θα το παρέδιδε ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ από την πλευρά του ο υπουργός επέκρινε την προηγούμενη κυβέρνηση για ανεδαφικές εξαγγελίες.
«Ο πιο κεντρικός σταθμός για το σύστημα του μετρό Θεσσαλονίκης, ο σταθμός Βενιζέλου, δεν είχε καν ξεκινήσει. Είναι σαν να παραδίδατε μετρό, χωρίς το σταθμό στο Σύνταγμα. Αυτή ήταν η εξαιρετική ιδέα που είχατε!» είπε ο κ. Καραμανλής.
H Κατερίνα Νοτοπούλου είπε ότι, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το μετρό Θεσσαλονίκης σχεδόν ολοκληρώθηκε και από το 30% έφτασε στο 75%, επισημαίνοντας ότι έχουν τελειώσει οι σήραγγες, από το αμαξοστάσιο στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι και την Καλαμαριά, μέσω της επέκτασης.
Η βουλευτής είπε ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ βρήκε λύση για να μείνουν τα αρχαία της Βενιζέλου. Επίσης ότι συμφωνήθηκε η διαδικασία επίλυσης των οικονομικών διαφορών, διαχωρίστηκε ο σταθμός της Βενιζέλου από το υπόλοιπο έργο και «στο τέλος του 2020, θα είχαμε μετρό σε λειτουργία με 12 από τους 13 σταθμούς».
Δυστυχώς όμως η σημερινή κυβέρνηση, χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση και μελέτη, ανακοίνωσε ότι το έργο του μετρό θα ολοκληρωθεί, αντί για το 2020, το έτος 2023, είπε η κ. Νοτοπούλου και πρόσθεσε: «Ένα έργο που έχει ολοκληρωθεί στο 75% από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, παρουσιάζει μια πρωτοφανή απραξία εδώ και 8 μήνες».
«Λυπάμαι που χρησιμοποιείτε την κοινοβουλευτική διαδικασία για να αποκρύψετε την απίστευτη ανεπάρκεια που έδειξε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ», απάντησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών για να υπογραμμίσει: «Μας κατηγορείτε ότι εμείς καθυστερήσαμε το έργο, ενώ με τις προσφυγές που κατατέθηκαν -και ο ΣΥΡΙΖΑ βρισκόταν πίσω από αυτές- μέχρι το 2017 δεν είχε γίνει απολύτως τίποτα, για τον σταθμό Βενιζέλου. Αλλά και από το 2017 και μετά, δεν προχώρησε τίποτα με τη δήθεν λύση του ΣΥΡΙΖΑ.
Είχατε φτάσει στο απίστευτο σημείο των fake news, να εγκαινιάζετε μουσαμάδες». Αναφερόμενος σε όσα έγιναν το τελευταίο 8μηνο, ο υπουργός παρουσίασε στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία οι εργασίες προχώρησαν κατά 5,46%, το πρώτο τετράμηνο της νέας διοίκησης και φτάνει πλέον το έργο στο 78%. Ο υπουργός εξήγησε στην κ. Νοτοπούλου ότι ο λόγος που δεν βλέπει “οργασμό” στο έργο αυτή τη στιγμή, είναι διότι μπαίνουν τα ηλεκτρολογικά συστήματα.
«Το μετρό προχώρησε, επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ, διότι από το ΣτΕ ξεμπλόκαρε η διαδικασία. Σε αυτό όμως που σας κατηγορούμε», είπε ο Κ. Καραμανλής, απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ, «είναι ότι η λύση που προκρίνατε για τον σταθμό Βενιζέλου ήταν η χαρά του εργολάβου. Επί των δικών σας ημερών, με τις δικές σας ανεπαρκέστατες κινήσεις, τελικά ο εργολάβος προσέφυγε σε διαιτησία και πήρε έναν σκασμό χρήματα, πάνω από 300 εκατομμύρια, για την καθυστέρηση του έργου».
«Τα κονδύλια διπλασιάστηκαν, με ταχύτατους ρυθμούς από τη δική μας κυβέρνηση», επέμεινε η κ. Νοτοπούλου και σχολίασε την κριτική του υπουργού για τους μουσαμάδες. «Κατηγορούσατε τον ΣΥΡΙΖΑ για μουσαμάδες, αλλά εσείς δεν διστάσατε να κάνετε μουσαμά την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας, σε ένα σταυροδρόμι απίστευτης αρχαιολογικής αξίας», είπε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και τόνισε ότι το μετρό πρέπει να ολοκληρωθεί στο χρονοδιάγραμμα που προϋπήρχε, δηλαδή, στο τέλος του 2020.
«Μα η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε υπογραφές και μελέτες στο ΚΑΣ. Δεν είχατε αναθεωρημένους περιβαλλοντικούς όρους, κοστολογήσεις για τον σταθμό Βενιζέλου. Και λέτε ότι θα ήταν έτοιμο το μετρό στο τέλος του 2020; Ποιον κοροϊδεύετε επιτέλους; Με την πιο αχρείαστη κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, μας κουνάτε το δάχτυλο, όταν μας παραδώσατε 230 λεωφορεία; Οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη καταρρέουν επειδή επί 4 χρόνια κάνατε πειραματισμούς», απάντησε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι το μετρό πρέπει να λειτουργήσει ενιαία. «Ο σχεδιασμός είναι το μετρό να δοθεί ολοκληρωμένο. Όλο το μετρό, μέχρι τον Απρίλιο του 2023», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Εχουμε ξοδέψει σε αρχαιολογικές ανασκαφές, για το μετρό Θεσσαλονίκης, 135 εκατομμύρια ευρώ. Ξέρετε πόσο στοίχισε το μουσείο Ακροπόλεως στην Αθήνα; 120 εκατομμύρια. Επομένως αυτή η αντιπαράθεση μεταξύ αρχαιολόγων και της Αττικό Μετρό πρέπει κάποτε να σταματήσει. Πρέπει να πούμε ότι κάποτε σε αυτή τη χώρα, ότι μπορούμε και να προστατεύσουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά και να ζήσουμε στον 21ο αιώνα. Θέλουμε και μετρό και αρχαία, και δεν ακολουθούμε προτάσεις ανεδαφικές».