search icon

Ελλάδα

Καραμανλής: Όπου πρέπει θα αποδοθούν ευθύνες

Είχαν γίνει συσκέψεις στο Υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας και είχαν δοθεί διαβεβαιώσεις από όλους τους παραχωρησιούχους ότι θα λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Στην απόδοση ευθυνών για την ταλαιπωρία οδηγών στην Αττική Οδό και επιβατών τραίνων λόγω της κακοκαιρίας «Ελπίδα», αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega.

Ο κ. Καραμανλής καταρχάς εξέφρασε τη συγνώμη της Κυβέρνησης σε όσους ταλαιπωρήθηκαν. «Θα συμφωνήσουμε όλοι ότι πρόκειται για ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο, αλλά αυτό η αλήθεια είναι ότι δεν δικαιολογεί τα πάντα. Καταλαβαίνουμε λοιπόν και το θυμό και τη στεναχώρια και την απογοήτευση των πολιτών», σημείωσε.

Επισήμανε ότι: «Είχαν γίνει συσκέψεις στο Υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας και είχαν δοθεί διαβεβαιώσεις από όλους τους παραχωρησιούχους ότι θα λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μην ζήσουμε αυτές τις εικόνες ντροπής. Δυστυχώς αυτό δεν έγινε».

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι ο παραχωρησιούχος βάσει της σύμβασης παραχώρησης, έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρηση του δρόμου και επανέλαβε ότι: «Είχαν δοθεί όλες οι διαβεβαιώσεις, παρόλα αυτά δεν έγιναν αυτά που έπρεπε να γίνουν».

Σημείωσε ότι για πρώτη φορά, πέρα από τη νομική διαδικασία που έχει θεσπίσει αυτή η Κυβέρνηση για να αποδοθούν ευθύνες εκεί που υπάρχουν, έγινε ένα ακόμη βήμα, καθώς ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ζήτησε την καταβολή του ποσού των 2.000 ευρώ ανά ΙΧ, που εγκλωβίστηκε στην Αττική Οδό.

«Πέρα από την καταβολή αυτού του ποσού, υπάρχει ειδικό θεσμικό πλαίσιο που το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέσπισε για να δούμε πού υπάρχουν ευθύνες. Και οι καμπάνες θα είναι βαριές και αυτό δεσμευόμαστε να το κάνουμε», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Υπενθύμισε ότι παλαιότερα δεν υπήρχε αυτό το θεσμικό πλαίσιο, το οποίο αυτή η Κυβέρνηση θεσμοθέτησε το 2020. «Συγκαλείται λοιπόν αυτή η επιτροπή και επειδή ξέρω ότι θα πουν οι περισσότεροι τηλεθεατές ότι συνήθως γίνεται μία επιτροπή για να συγκαλυφθούν οι ευθύνες, αυτό λοιπόν δεσμευόμαστε ότι δεν θα γίνει. Επομένως, η επιτροπή αυτή ήδη έχει συγκληθεί μία μέρα μετά το συμβάν και πολύ σύντομα θα εξετάσουμε τι ακριβώς έχει γίνει, ποιος έχει την ευθύνη και νομίζω εδώ οι ευθύνες είναι ξεκάθαρες», πρόσθεσε.

Ο κ. Καραμανλής διαβεβαίωσε ότι οι οδηγοί που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό και θα λάβουν τα 2.000 ευρώ δεν χάνουν το δικαίωμα να κινηθούν νομικά κατά της εταιρείας.

Σε ερώτηση για το αρμόδιο Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας και τη διαχείριση της κρίσης σημείωσε: «Υπήρξε ένα πρωτοφανές καιρικό φαινόμενο. Υπήρξε αυτή η απίστευτη ταλαιπωρία και αστοχία. Έγινε όμως από εχθές μια τεράστια προσπάθεια από το Υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής να απεγκλωβιστούν 3.500 άνθρωποι και 2.500 οχήματα από την Αττική οδό πράγμα το οποίο έγινε. Μετά από καθυστέρηση; Μετά από καθυστέρηση. Μετά από ταλαιπωρία; Μετά από ταλαιπωρία.

Θεωρώ ότι και αυτό το κομμάτι δεν πρέπει να το κρύψουμε κάτω από το χαλί. Δεν λέμε ότι γίνανε όλα τέλεια, δεν πανηγυρίζουμε για αυτό, αλλά το κράτος προσπάθησε και βρήκε λύση έτσι ώστε να μπορέσουμε να μην έχουμε χειρότερα γεγονότα».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ακόμη: «Τόσο στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και στην περίπτωση της Αττικής Οδού, που είναι ιδιωτικές εταιρείες, έρχεται για πρώτη φορά η Κυβέρνηση και ζητά την καταβολή μιας μεγάλης αποζημίωσης και μετά θα υπάρξει και η αναζήτηση των οποίων ευθυνών».

«Σε καμία περίπτωση δεν είμαστε ικανοποιημένοι από αυτό που έγινε χθες. Όποιος το πει αυτό νομίζω ότι προκαλεί την κοινή γνώμη. Ευθύνες υπάρχουν. Θα αποδοθούν. Νομίζω ότι σε αυτή τη φάση το να κάνουμε ένα πινγκ πονγκ ευθυνών δεν βοηθάει κανέναν. Αύριο θα υπάρξει υπουργικό συμβούλιο. Όλες οι αρμόδιες επιτροπές θα συγκληθούν και εδώ είμαστε να απολογηθούμε για αυτά που έγιναν και όπου πρέπει να αποδοθούν οι ευθύνες, αυτό θα γίνει άμεσα», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Διαβάστε περισσότερα

Συνεχίζεται χωρίς τέλος η ενεργειακή κρίση – SOS από τους Ευρωπαίους παραγωγούς μεταλλευμάτων

O ναυτιλιακός κολοσσός MSC θέλει να εξαγοράσει την πρώην Alitalia

Goldman Sachs – BofΑ: Το sell-off στα χρηματιστήρια δεν θα ανατρέψει τις αποφάσεις της Fed

Exit mobile version