Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης, τα ιστορικά αυτοκίνητα θα μπορούν να κινούνται χωρίς περιορισμούς. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο έλεγχος σε ΚΤΕΟ μία φορά το χρόνο και η πληρωμή τελών κυκλοφορίας, το ύψος των οποίων καθορίζεται έως και σε 200 ευρώ με δυνατότητα να αναπροσαρμόζεται με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών.
Για να χαρακτηριστεί ένα όχημα ιστορικό απαιτείται σχετική βεβαίωση, η οποία χορηγείται αποκλειστικά από φορείς που υποδεικνύονται ή/και εκπροσωπούνται νόμιμα στην Ελλάδα, για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών.
Τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος θα κυκλοφορούν υπό τους όρους να περνούν ΚΤΕΟ σε ετήσια βάση και να είναι ασφαλισμένα, ενώ καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας, με εξαίρεση τα οχήματα άνω των 45 ετών, και ειδικότερα:
- Επιβατικά αυτοκίνητα έως 999 κυβικά: 50 ευρώ
- Από 1000 έως 1999 κυβικά: 100 ευρώ
- Άνω των 2000 κυβικών: 200 ευρώ
- Μοτοσικλέτες έως 250 κυβικά: 20 ευρώ
- Μοτοσικλέτες πάνω από 250 κυβικά: 50 ευρώ
Η άδεια κυκλοφορίας έχει διάρκεια πέντε ετών από την ημερομηνία έκδοσής της
Τα ιστορικά οχήματα κυκλοφορούν με τους όρους και προϋποθέσεις των άρθρων 88 και 90 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ασφαλίζονται υποχρεωτικά και επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον μικρό δακτύλιο.
Σε περίπτωση παραβάσεων του ΚΟΚ επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις και τα αντίστοιχα διοικητικά πρόστιμα. Για παραβάσεις των διατάξεων περί υποχρεωτικής ασφάλισης αυτοκινήτων επιβάλλονται τα διοικητικά πρόστιμα και κυρώσεις της σχετικής νομοθεσίας, ενώ για παραβάσεις των διατάξεων του παρόντος νόμου περί ρύθμισης κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος επιβάλλονται κυρώσεις και πρόστιμα, όπως, κατά περίπτωση, η οριστική αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας, η αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας για χρονικό διάστημα ενός έτους, διοικητικό πρόστιμο ύψους 300 ευρώ.
Οχήματα που έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος αποκτούν στοιχεία κυκλοφορίες (ειδικές πινακίδες και άδεια) σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου.
Το νέο πλαίσιο τίθεται σε ισχύ 18 μήνες από τη δημοσίευσή του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προκειμένου η διοίκηση να μπορέσει να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις (προδιαγραφές ειδικών πινακίδων, κατασκευή, προμήθεια κλπ.
Διαβάστε ακόμη
Οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών μέσα στο φθινόπωρο
Ακρίβεια: «Τσουνάμι» ανατιμήσεων σαρώνει την αγορά (πίνακες, τιμές, pics)
Ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Αιγύπτου: Υπεγράφη το μνημόνιο στην Αθήνα