Ο Δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας μπορεί να άλλαξε πέρυσι, ωστόσο η έλευση του νέου πρότυπου μέτρησης των εκπομπών CO2, γνωστός και ως WLTP, άφησε εκτός πολλά καινούρια και «καθαρά» αυτοκίνητα καθώς αυξήθηκαν δυσανάλογα οι μετρήσεις τους.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είχαν εντοπίσει το πρόβλημα που δημιουργήθηκε πολύ νωρίς, όμως, η μείωση της κίνησης αλλά και ο κορωνοϊός αποτέλεσαν βασικά στοιχεία της διόρθωσης των δεδομένων.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr, ο νέος Δακτύλιος που θα ισχύσει από τον Οκτώβριο του 2022 έως και τον Ιούλιο του 2023 θα έχει σημαντικές αλλαγές κυρίως για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2021, από τότε που ξεκίνησε να εφαρμόζεται ο νέος τρόπος υπολογισμού των μέσων εκπομπών CO2 στα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να αυξηθούν κατά πολύ οι τιμές τους.
Ειδικότερα. το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών περιλαμβάνει την ελεύθερη πρόσβαση των οχημάτων με εκπομπές έως και 145 γρ./CO2 το χιλιόμετρο σε περίπτωση που η πρώτη άδεια κυκλοφορίας του έχει εκδοθεί μετά την 1η Ιανουαρίου του 2021. Με αυτό τον τρόπο θα διορθωθεί ένα σημαντικό λάθος που είχε γίνει, καθώς οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως και τον Δεκέμβριο του 2020 κινούνταν ελεύθερα στον Δακτύλιο και τα ίδια ακριβώς οχήματα που οι άδειες κυκλοφορίας τους είχαν εκδοθεί λίγες ημέρες αργότερα κινούνταν στον Δακτύλιο υπό το καθεστώς των μονών – ζυγών!
Μάλιστα, στο νέο Δακτύλιο θα εισέρχονται όλα τα αυτοκίνητα τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01.01.2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 145 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένης συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου-Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων-Worldwide Light Test Procedure/WLTP).
Όλα τα παλαιότερα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 και εφόσον εκπέμπουν κάτω από 120 γρ./CO2 το χιλιόμετρο θα κινούνται καθημερινά ελεύθερα στον Δακτύλιο! Επίσης ελεύθερα θα κινούνται και τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής.
Υπό το καθεστώς των μονών–ζυγών θα κινούνται όλα τα υπόλοιπα οχήματα που εκπέμπουν πάνω από 120 γρ./CO2 ανά χιλιόμετρο ενώ σε κανένα όχημα δεν θα επιβάλλεται καθολική απαγόρευση της κίνησης στο κέντρο…
Κανονικά θα κυκλοφορούν, για την είσοδο και έξοδό τους και τα αυτοκίνητα μονίμων κατοίκων της περιοχής, που περικλείονται από τα όρια του δακτυλίου. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδική κάρτα εισόδου-εξόδου, η οποία χορηγείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, θα κινούνται στις προκαθορισμένες ζώνες αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του (για είσοδο/έξοδο στον και από το δακτύλιο).
Ελεύθερα θα κινούνται τα ταξί, ενώ αντίθετα θα ισχύσει και στη νέα ΚΥΑ για τον Δακτύλιο δραστική περικοπή των εξαιρέσεων συνολικά κατά 50% και πρώτα από όλα για τους βουλευτές και τα κόμματα.
Οι παραβάτες των περιοριστικών αυτών μέτρων, τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α΄218).
Διαβάστε ακόμη
Χρυσές δουλειές τα επόμενα χρόνια για νέα υπεράκτια έργα φυσικού αερίου
Ποια ελληνικά νησιά καταρρίπτουν τα ρεκόρ του 2019
Ε1: κινδυνεύουν να χάσουν τις εκπτώσεις και φορολογούμενοι που υπέβαλαν ήδη φορολογική δήλωση