Πάνω από 6.000 κοινόχρηστα ηλεκτρικά ποδήλατα θα αποκτήσουν 161 δήμοι όλης της χώρας μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος ΕΣΠΑ ύψους σχεδόν 52 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα μάλιστα με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των προτάσεων 161 δήμων για την υλοποίηση δράσεων στο πλαίσιο της πρόσκλησης «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, Μικροκινητικότητα, Ολοκληρωμένη Διαχείριση Αστικών Μετακινήσεων» του Επιχειρησιακού Προγράμματος του ΕΣΠΑ «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Δικαιούχος της πράξης είναι το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ).
Σκοπός των έργων είναι η ανάπτυξη και ενίσχυση ενός κοινόχρηστου δικτύου ηλεκτρικών και περιβαλλοντικά φιλικών ποδηλάτων σε δήμους της χώρας, το οποίο σε συνεργία με τις λοιπές παρεμβάσεις [εφαρμογές χρήσης και πληροφόρησης πολιτών (web και mobile εφαρμογές) για τις υπηρεσίες μικροκινητικότητας, πλατφόρμα διαχείρισης υπηρεσιών και δεδομένων μικροκινητικότητας] θα δημιουργήσει ένα λειτουργικό πλήρες σύνολο παρεχόμενων υπηρεσιών και μέσων, που θα συνεισφέρει αποτελεσματικά στη βελτίωση των μετακινήσεων σε επίπεδο μικροκινητικότητας.
Επισημαίνεται ότι η «μικροκινητικότητα» αναφέρεται σε όχημα που ορίζεται ως «Ελαφρύ Προσωπικό Ηλεκτρικό Όχημα» (ΕΠΗΟ) με μέγιστη ταχύτητα μικρότερη των 25 χλμ./ώρα, και που κυκλοφορεί ακολουθώντας τους κανόνες των ποδηλάτων.
Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στο πλαίσιο των δύο πρώτων ενταγμένων πράξεων θα εκτελεστούν έργα σε 43 συμμετέχοντες δήμους των μητροπολιτικών κέντρων της χώρας και σε 118 μη μητροπολιτικούς δήμους αντίστοιχα, που αφορούν:
- προμήθεια κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδήλατων πόλης,
- δημιουργία δικτύου κοινόχρηστων θέσεων κλειδώματος και επαναφόρτισης ποδηλάτου,
- ολοκληρωμένη πλατφόρμα απομακρυσμένης διαχείρισης των φορτιστών ηλεκτρικών ποδηλάτων και σταθμών μίσθωσης ποδηλάτων,
- ολοκληρωμένες εφαρμογές χρήσης και πληροφόρησης πολιτών (web και mobile εφαρμογές) για τις υπηρεσίες μικροκινητικότητας,
- ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης υπηρεσιών και δεδομένων μικροκινητικότητας, και
- έργα σύνδεσης με δίκτυα ΟΚΩ (Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας), εφόσον απαιτούνται.
Παράλληλα, θα αναπτυχθεί πλαίσιο αποτίμησης των ωφελειών από την υλοποίηση των δράσεων μικροκινητικότητας στους δήμους, για τη συνεισφορά τους στην επίτευξη των ειδικών στόχων του Επιχειρησιακού Προγράμματος. Επίσης, θα αναπτυχθεί εφαρμογή για την ανταποδοτική χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων και τη διάθεση στοιχείων στους δήμους για επόμενους σχεδιασμούς έργων αστικής κινητικότητας.
Συγκεκριμένα, θα καθοριστεί η κατάλληλη μέθοδος και η ανάπτυξη ειδικής πλατφόρμας για τη μέτρηση και παρακολούθηση του ενεργειακού και οικονομικού οφέλους, καθώς και άλλων στοιχείων, των οποίων η επεξεργασία θα δώσει χρήσιμες πληροφορίες για την εξυπηρέτηση της μελλοντικής στρατηγικής των αρμόδιων αρχών, όπως για σχεδιασμό/αξιολόγηση ποδηλατοδρόμων, προσδιορισμό γραμμών αστικών μετακινήσεων, σχεδιασμό οδών ήπιας κυκλοφορίας, θέσεων στάθμευσης κ.ά.
Επιπλέον, θα αναπτυχθεί εφαρμογή που θα λειτουργεί ως εργαλείο ενημέρωσης αλλά και ανταμοιβής των πολιτών που υιοθετούν βιώσιμους τρόπους μετακίνησης, όπως το κοινόχρηστο ηλεκτρικό ποδήλατο.
Η συνολική δημόσια δαπάνη των έργων ανέρχεται σε 53.167.542,70 ευρώ εκ των οποίων τα 51 εκατ. ευρώ αφορούν σε αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Διαβάστε επίσης:
ΚΤΕΛ: Έρχεται ανώτατη επιτρεπόμενη χρέωση για επιβάτες ανά χιλιόμετρο
Γνωρίστε τον άνθρωπο που έχασε τα περισσότερα λεφτά στην Ιστορία από κρυπτονομίσματα (pics)
Πλατφόρμες και επιδόματα: 5+2 λύσεις σε «παγίδες» και προβλήματα (pic)