search icon

Ελλάδα

ΙΕΛΚΑ: Τρεις προτάσεις για να μην επιστρέψουν οι ουρές στα καταστήματα λιανικής

Τι αναφέρει με ανακοίνωσή του το Ινστιτούτο – Η δυνατότητα εξυπηρέτησης πελατών μειώνεται στο 50% της επισκεψιμότητας

Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με ανακοίνωσή του εκφράζει την ανησυχία του για σχηματισμό μεγάλων ουρών στις ώρες αιχμής έξω από τα καταστήματα λιανικής, με αφορμή την κοινή υπουργική απόφαση της 16ης Ιανουαρίου Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 3060.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η προαναφερθείσα ΚΥΑ, που έχει στόχο το άνοιγμα του λιανικού εμπορίου ύστερα από μήνες, δηλαδή την ελάφρυνση των μέτρων, ειδικά στην περίπτωση του λιανεμπορίου τροφίμων εφαρμόζει πιο αυστηρά μέτρα.

Συγκεκριμένα, ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός ατόμων, από 1 άτομο ανά 10 τ.μ. που ίσχυε μέχρι την Κυριακή 17/1, πλέον γίνεται 1 άτομο ανά 25 τ.μ. από τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου.

Περιορισμοί στη δυνατότητα εξυπηρέτησης

«Σε καμία χώρα της Ευρώπης από όσες έχουμε διαθέσιμα στοιχεία, δεν υπάρχει τόσο αυστηρός περιορισμός πρόσβασης στα καταστήματα τροφίμων, ενώ έχουν πολλαπλάσιο επιδημιολογικό φορτίο σε σχέση με την Ελλάδα. Αυτή η αλλαγή στην περίπτωση των καταστημάτων τροφίμων δημιουργεί σημαντικό περιορισμό στη δυνατότητα εξυπηρέτησης του κοινού κατά 60%», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Με βάση τα στοιχεία του Νοεμβρίου 2020, ο μέσος αριθμός πελατών ανά κατάστημα ανά ημέρα στα σούπερ μάρκετ είναι 858 άτομα. Με τα νέα μέτρα, η μέση εκτιμώμενη ημερήσια δυνατότητα εξυπηρέτησης πελατών μειώνεται από 1.245 πελάτες (100 ανά ώρα) σε μόλις 479 πελάτες (40 ανά ώρα).

Για την ακρίβεια 479 «επισκέπτες», καθώς συχνά και ειδικά το Σάββατο οι επισκέψεις γίνονται από περισσότερα από ένα μέλη του νοικοκυριού, μειώνοντας περαιτέρω τις δυνατότητες εξυπηρέτησης του καταστήματος.

«Η εξυπηρέτηση δεν γίνεται σωστά»

Σημειώνεται ότι οι τιμές αυτές είναι μέσοι όροι. Δεν υπάρχει ομοιόμορφη κατανομή πελατών στον χρόνο, ούτε μέσα στην εβδομάδα, ούτε μέσα στην ημέρα. Την Παρασκευή και το Σάββατο η επισκεψιμότητα αυξάνεται σημαντικά, συγκριτικά με τις υπόλοιπες ημέρες. Υπάρχει αυξημένη συγκέντρωση επισκεπτών το πρωί και κυρίως το απόγευμα όλες τις καθημερινές.

Όπως επισημαίνει το ΙΕΛΚΑ, αυτός ο αριθμός δυνατότητας εξυπηρέτησης πελατών δεν επαρκεί για να εξυπηρετηθούν σωστά οι πελάτες. Το αποτέλεσμα αυτής της μείωσης στη δυνατότητα εξυπηρέτησης θα είναι αναπόφευκτα η δημιουργία ουρών εκτός των καταστημάτων, όπως έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν, με δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Το ΙΕΛΚΑ εκτιμά ότι οι συνέπειες θα είναι οι εξής:

Οι προτάσεις που καταθέτει το ΙΕΛΚΑ, ως ερευνητικός οργανισμός:

Διαβάστε ακόμη

Αποζημιώσεις ενοικίων: Αναζητούνται 60.000 ιδιοκτήτες που δεν έχουν δηλώσει ΙΒΑΝ

Μαρίνα Αλίμου: Έντονες αντιδράσεις λόγω αύξησης τιμολογίων κατά 300%

ΗΠΑ: Ο Τραμπ αναχώρησε οριστικά από τον Λευκό Οίκο (vid)

 

Exit mobile version