Με ορίζοντα τον προσεχή Ιούνιο, όταν και προβλέπεται ότι θα αρχίσει στη Λάρισα η δίκη για την τραγωδία των Τεμπών, οδεύουν προς ολοκλήρωση οι εργασίες της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής.
Σε ό,τι αφορά την αμιγώς ποινική άποψη της υπόθεσης, ήδη έχουν απαγγελθεί κατηγορίες εις βάρος 33 προσώπων, ενώ σχεδόν από την επαύριον του πολύνεκρου δυστυχήματος σε καθεστώς προφυλάκισης βρίσκονται ο μοιραίος σταθμάρχης Λάρισας και ο επιθεωρητής σιδηροδρόμων της περιοχής, ως υπεύθυνος για τον διορισμό του προηγούμενου. Μετά την πρόσφατη διεύρυνση του κατηγορητηρίου που συμπεριλαμβάνει πλέον διαχρονικές ευθύνες για την οργανωτική και λειτουργική αποσάθρωση του ΟΣΕ, σε σημαντική πτυχή αναδεικνύεται μια νέα έρευνα προκειμένου να εξακριβωθούν η ύπαρξη και η φύση εύφλεκτων υλών (ξυλόλιο, τολουόλιο, προπάνιο κ.ά.) τα οποία ανιχνεύτηκαν στον τόπο της τραγωδίας.
Ως προς το έργο της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής, τα μέλη της έχουν ήδη εκκινήσει τη διαδικασία σύνταξης πορισμάτων. Σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό, έως αύριο, 10 Μαρτίου, έπειτα από παράταση που τους δόθηκε, οι εισηγητές των κομμάτων οφείλουν να υποβάλουν γραπτώς τα συμπεράσματά τους σχετικά με τις διαχρονικές παθογένειες του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα, καθώς και για τα αίτια που συνετέλεσαν στο πολύνεκρο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου του 2023 στα Τέμπη. Στις 11 Μαρτίου, ημέρα Δευτέρα, θα πραγματοποιηθεί η τελική συνεδρίαση της Εξεταστικής, προκειμένου να διαπιστωθεί αν υφίστανται οι κατάλληλες συνθήκες ώστε να κατατεθεί ένα κοινό, υπερκομματικό πόρισμα. Αυτή η προοπτική όμως φαντάζει ελάχιστα πιθανή, καθώς από τις έως τώρα τοποθετήσεις των κομμάτων είναι σχεδόν βέβαιο πως κάθε κοινοβουλευτική ομάδα θα καταθέσει τη δική της πορισματική έκθεση ξεχωριστά. Αξίζει να σημεωθεί, μάλιστα, ότι, με βάση τις έως τώρα υπάρχουσες πληροφορίες, το ΠΑΣΟΚ δεν θα καταθέσει πόρισμα.
Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr