search icon

Ελλάδα

Οι 4 περιοχές της Ελλάδας που ξεχωρίζουν για το κρασί τους

Πρόταση για δημιουργία «επώνυμων περιοχών»

Ως έναν από τους πλέον υποσχόμενους και ανερχόμενους οινοτουριστικούς προορισμούς χαρακτήρισε την Ελλάδα ο Ζοσέ Αντόνιο Βιδάλ, ιδρυτής και πρόεδρος του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού (GWTO). 

Μιλώντας στο ΑΜΠΕ, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι η χώρα μας διαθέτει περισσότερες από 300 ποικιλίες δικών της σταφυλιών και αμπελώνες έκτασης περίπου 150.000 εκταρίων.  

Μάλιστα, ο κ. Vidal έκανε λόγο ειδική αναφορά σε τέσσερις περιοχές, οι οποίες ξεχωρίζουν στο ελληνικό οινικό περιβάλλον: 

Όσον αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη του οινικού τουρισμού στην Ελλάδα, ο Βιδάλ πρότεινε τη δημιουργία «επώνυμων περιοχών» (destinaition Brands), όπως και ένταση των επικοινωνιακών εκστρατειών γύρω από τον οινοτουρισμό, μέσω των εκδηλώσεων του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού. Παράλληλα, συνέστησε τη δημιουργία Ελληνικού Οινοτουριστικού Συνδέσμου.  

Ο GWTO, όπως εξήγησε, συμβουλεύει για το συνεταιριστικό μοντέλο που απαιτείται σε κάθε περίσταση, σύμφωνα πάντα με τις ιστορίες επιτυχίας που έχουν πετύχει άλλες χώρες.  

Αναλυτικά η συνέντευξη στο ΑΜΠΕ 

Τι σημαίνει ο οινοτουρισμός για την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία; 

Ο οινοτουρισμός είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας, που πρόκειται να γίνει σημαντικός μοχλός επιχειρηματικής δραστηριότητας, που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς στον οικονομικό και κοινωνικό τομέα. Ο οινοτουρισμός συνεισφέρει: 

Ποια είναι η παγκόσμια αγορά οινοτουρισμού; 

Τα τελευταία χρόνια, ο τουρισμός και το κρασί έχουν δημιουργήσει μια συμβιωτική σχέση από την οποία ενδυναμώνονται τόσο οι οινοπαραγωγοί όσο και η τουριστική δραστηριότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τουρίστες ταξιδεύουν σε οινικούς προορισμούς για να γνωρίσουν την κουλτούρα του κρασιού και την ίδια στιγμή οι οινικές επιχειρήσεις προβάλλουν τα προϊόντα τους. 

Τι αναζητά ο ταξιδιώτης του οινοτουρισμού; 

Ο ταξιδιώτης του οινοτουρισμού εστιάζει στο να αποσυνδεθεί από την ρουτίνα της καθημερινότητας, να ζήσει διαφορετικές εμπειρίες και να περάσει υπέροχα, στοιχεία που αναμφίβολα ο οινοτουρισμός προσφέρει. Στο σημείο αυτό ο GWTO συνεργάζεται με μια διεθνή ομάδα εμπειρογνωμόνων για την οικονομική παρατήρηση των στοιχείων του παγκοσμίου οινικού τουρισμού. 

Ποιες είναι οι παγκόσμιες τάσεις που υπαγορεύουν την ανάπτυξη του οινοτουρισμού στις χώρες; 

Η ταυτοποίηση, η γνώση και η χρήση των τουριστικών πόρων πρέπει να γίνει η σημαντικότερη στρατηγική ενός τουριστικού προορισμού και των εταιρειών που τον αποτελούν. Μία από τις πιο σημαντικές τάσεις που ενθαρρύνουν τους οινοτουρίστες να επιλέξουν τον προορισμό είναι η βιωσιμότητα και η δέσμευση στις αρχές της αειφορίας. 

Ποιοι προορισμοί είναι κορυφαίοι σε παγκόσμια κλίμακα; 

Μπορούμε να πούμε ότι υπάρχουν δύο σαφώς διαφοροποιημένα μοντέλα οινοτουριστικών προτάσεων: 

Ποια είναι η θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη του οινοτουρισμού; Πώς βλέπετε την Ελλάδα ως οινοτουριστικό προορισμό; 

Η Ελλάδα είναι ένας από τους πιο πολλά υποσχόμενους οινοτουριστικούς προορισμούς εξαιτίας όλων αυτών που η χώρα πρεσβεύει όσον αφορά τον πολιτισμό και τη φύση. 

Ο GWTO προτείνει τη δημιουργία Ελληνικού Οινοτουριστικού Συνδέσμου. Ο GWTO συμβουλεύει για το συνεταιριστικό μοντέλο σύμφωνα με ιστορίες επιτυχίας από άλλες χώρες. Το να είσαι πλήρες μέλος του GWTO σημαίνει να είσαι μέλος του ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΙΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, που αποτελείται από δημόσιους φορείς, τον ιδιωτικό τομέα και ακαδημαϊκά ιδρύματα. 

Από την άλλη, και αυτό δεν είναι δευτερεύον ζήτημα, η επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να είναι μια διαρκής δέσμευση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ακαδημία GWTO προσφέρει προγράμματα κατάρτισης που δημιουργούνται από κοινού με εθνικά και διεθνή ακαδημαϊκά ιδρύματα. 

Ποιες περιοχές της Ελλάδας βλέπετε να πρωτοστατούν σε αυτόν τον τομέα; 

Η Ελλάδα, με περισσότερες από 300 ποικιλίες δικών της σταφυλιών, έχει αμπελώνες περίπου 1,5 εκατομμύρια στρέμματα, αναδεικνύονται 4 περιοχές: 

Όλες οι παραπάνω περιοχές είναι πραγματικά προικισμένες με τουριστικούς πόρους. 

Τι θα προτείνατε προς τους ελληνικούς τουριστικούς φορείς; 

Ο GWTO συνιστά τη δημιουργία “επώνυμων προορισμών” (Destination Brands) που θα διακρίνονται για την οινική τους δράση. Μάλιστα η ανάδειξη αυτών θα πρέπει να γίνει σε συνεννόηση με τους ειδικούς του GWTO. Την ίδια στιγμή θα πρέπει να υπάρξουν και εντατικές επικοινωνιακές εκστρατείες μέσω των εκδηλώσεων του GWTO. 

Διαβάστε ακόμα

Η απίστευτη ιστορία πίσω από την κατασκευή της “ιπτάμενης” κατοικίας Η3 στο Πικέρμι

Ασπιρίνη: Γιατί η δράση της ξαναμπαίνει στο μικροσκόπιο; – Οφέλη και κίνδυνοι του φαρμάκου των 11 δισεκατομμυρίων δισκίων ετησίως

Oι σταρ δερματολόγοι που δημιουργούν μερικές από τις πιο ακριβές κρέμες της αγοράς

Exit mobile version