Το θέμα της επανεξέτασης του μοντέλου λειτουργίας του σιδηροδρόμου άφησε ανοικτό ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Μεταφορών κ. Γιώργος Γεραπετρίτης, την Πέμπτη, στο πλαίσιο των ενημερωτικών συναντήσεων που έχει καθιερώσει μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.
Η κυβέρνηση είχε προχωρήσει στην ψήφιση ενός νέου θεσμικού πλαισίου, βάσει του οποίου η ΕΡΓΟΣΕ θα διαχωριστεί από τον όμιλο ΟΣΕ και θα αναλάβει να προχωρήσει τα νέα έργα, ενώ ο οργανισμός θα κρατήσει τις εργασίες συντήρησης και ανάταξης του δικτύου.
Ο Γεραπετρίτης κατά την παρουσίαση στους δημοσιογράφους του πορίσματος για τα Τέμπη, δήλωσε πως οι αλλαγές που αποτελούν και επιταγή της Κομισιόν θα βασίζονται στο νομοθετικό πλαίσιο που είχε ψηφιστεί αλλά τόνισε ότι θα υπάρξουν βελτιώσεις.
Υπενθύμισε μάλιστα ότι η κυβέρνηση έχει ζητήσει δύο εκθέσεις για το οργανωτικό μοντέλο του ελληνικού σιδηροδρόμου. Από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA) και από τους Γαλλικού Σιδηροδρόμους με τους οποίους υπάρχει στενή συνεργασία σε οργανωτικά και θέματα εκπαίδευσης. Μάλιστα δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο επιλογής έμπειρων στελεχών από το εξωτερικό ώστε να αναβαθμιστεί το επίπεδο της ηγεσίας στον ΟΣΕ.
Σε σχέση με το πόρισμα που παραδόθηκε στο γραφείο του Εισαγγελέα Εφετών Λάρισας, προκειμένου να ενταχθεί στη δικογραφία για το δυστύχημα, ο υπουργός, υπογράμμισε τις σοβαρές ανθρώπινες παραβιάσεις του συστήματος σε σχέση με τον κανονισμό κυκλοφορίας και τις συστημικές πλημμέλειες διαχρονικά.
Ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρθηκε και στις προτάσεις που κάνει για την βελτίωση της λειτουργίας των σιδηροδρόμων οι περισσότερες από τις οποίες όπως είπε έχουν υλοποιηθεί (επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου με υψηλούς δείκτες ασφαλείας κ.α).
Ο ίδιος ανέλυσε πως το πόρισμα επισημαίνει πως από το Δεκέμβριο του 2022 όλες οι χαράξεις έπρεπε να γίνονται υποχρεωτικά αυτόματα με βάση σχετική εγκύκλιο, ενώ αναφέρθηκε και στην ηλικία του μοιραίου σταθμάρχη.
Τόνισε πάντως πως την εποχή που έγινε η μετάταξη του συγκεκριμένου υπαλλήλου στον ΟΣΕ, δεν υπήρχε νομοθεσία που να την απαγόρευε. Συνεπώς νομικά δεν υπήρχε πρόβλημα. Ο ίδιος παραδέχθηκε, πάντως, πως στο πλαίσιο της τεχνικής βοήθειας από τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους θα εξεταστούν και ζητήματα με τα όρια ηλικίας των σταθμαρχών ή άλλων θέσεων ευθύνης.
Για τα έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης (μαζί με το σύστημα ETCS), σημείωσε ότι προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και θα ολοκληρωθούν στο τέλος Σεπτεμβρίου. Μέχρι τον Σεπτέμβριο θα παραδοθεί και το πόρισμα του ERA για τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη αλλά και η πρόταση των Γαλλικών Σιδηροδρόμων για τις αλλαγές στο μοντέλο εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης του προσωπικού του ΟΣΕ.
O υπουργός είπε πως βρίσκεται σε τακτικότατη επικοινωνία με την Hellenic Train, αρχικά για την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων και για τις αποζημιώσεις θυμάτων και τραυματιών. Τώρα συζητούν περισσότερο τα θέματα αύξησης αριθμούς δρομολογίων και παρακολούθησης της πληρότητας που κατά τον κ. Γεραπετρίτη.
Αναμένεται τις επόμενες ημέρες επικοινωνία και με τον Ιταλό υπουργό Μεταφορών Μ. Σαλβίνι με στόχο να συζητηθεί το θέμα των επενδύσεων. Μέχρι τα μέσα Μαϊου θα υπάρξει και συνάντηση με τον κ. Γεραπετρίτη να επισημαίνει την Πέμπτη πως είναι σημαντικό να ξεκαθαριστούν οι επενδύσεις που θα γίνουν από την Hellenic Train.
Διαβάστε ακόμα
Έρευνα: Ποιες επιχειρήσεις κερδίζουν και ποιες χάνουν από τον πληθωρισμό
Πρόστιμο 16.000 ευρώ από τη Μόσχα στον ιδιοκτήτη της Wikipedia
Τέμπη: Στη δημοσιότητα το πόρισμα για το δυστύχημα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ