search icon

Ελλάδα

Φωτιά στη Ρόδο – ΥΠΕΞ: Πάνω από 2.500 κλήσεις για βοήθεια από ξένους πολίτες

Πώς εξασφαλίστηκε η ομαλή και ασφαλής απομάκρυνση σχεδόν 19.000 ανθρώπων - Σταϊκούρας: Συνεχείς προσπάθειες για άμεση επιστροφή των τουριστών στους προορισμούς τους - Συνεχίζεται η μάχη με τις φλόγες (vid) - Μητσοτάκης: Είμαστε σε πόλεμο με τις φωτιές – Τι θα γίνει με τις αποζημιώσεις (vid)

Το υπουργείο Εξωτερικών κινητοποιήθηκε άμεσα και συντεταγμένα και προέβη σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου να συμβάλει στη διαχείριση της κατάστασης που προέκυψε λόγω των πυρκαγιών στη Ρόδο.

Χάρη στη μεγάλη κινητοποίηση του κρατικού μηχανισμού και τη συνδρομή σε αυτή και του υπουργείου Εξωτερικών, εξασφαλίστηκε η ομαλή και ασφαλής απομάκρυνση σχεδόν 19.000 ανθρώπων, πολλοί εκ των οποίων είναι ξένοι υπήκοοι. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επιχείρηση εκκένωσης ξένων υπηκόων από σημείο της ελληνικής επικράτειας.

Με εντολή του υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη ενεργοποιήθηκε το Σάββατο, 22 Ιουλίου, η Μονάδα Διαχείρισης Κρίσεων του υπουργείου. Έκτοτε λειτουργεί αδιάλειπτα, σε 24ωρη βάση, με 3 γραμμές επικοινωνίας (210-3681730, 1350, 1259).

Μέχρι σήμερα οι Ακόλουθοι Υπηρεσίας έχουν διαχειριστεί περισσότερες από 2.500 κλήσεις ξένων υπηκόων, στους οποίους προσφέρθηκε συνδρομή. Τα αιτήματά τους αφορούν ως επί το πλείστον στη διευκόλυνση της επικοινωνίας τους με τις πρεσβείες τους, τη μετακίνησή τους σε χώρους φιλοξενίας και την παροχή πληροφοριών για τον τρόπο αναχώρησής τους από τη Ρόδο.

Τα στελέχη της ΜΔΚ απαντούν επίσης σε ερωτήματα σχετικά με την αντικατάσταση απωλεσθέντων ταξιδιωτικών εγγράφων και την παροχή ενημέρωσης για τις επικρατούσες συνθήκες στη Ρόδο. Ανέκαθεν η ΜΔΚ του υπουργείου ενεργοποιείτο σε κρίσεις που αφορούσαν σε παροχή αρωγής σε Έλληνες πολίτες στο εξωτερικό.

Σήμερα είναι η πρώτη φορά που το υπουργείο αναλαμβάνει ενεργό ρόλο στη διαχείριση μίας κρίσης που αφορά σε ξένους πολίτες στην Ελλάδα. Η απόφαση αυτή ελήφθη λόγω της τεράστιας σημασίας που είχε η διεξαγωγή με ασφαλή τρόπο μίας, άνευ προηγουμένου, επιχείρησης εκκένωσης χιλιάδων τουριστών, μίας επιχείρησης άμεσα συνυφασμένης με την εικόνα του ελληνικού τουρισμού, της βαριάς βιομηχανίας της χώρας μας και με τη διεθνή προβολή της Ελλάδας.

Για αυτό το λόγο, το υπουργείο, μέσω των ανακοινώσεων του, των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και της συνεχούς ενημέρωσης Ελλήνων και ξένων δημοσιογράφων έχει μεριμνήσει για την άμεση διάχυση πληροφορίας και για την ενημέρωση των ξένων πολιτών και ΜΜΕ. Παράλληλα διαρκής είναι η επικοινωνία με τις εδώ ξένες Πρεσβείες για τη διευκόλυνση των επαφών τους με τις Ελληνικές Αρχές.

Help Desk

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Εξωτερικών, την Κυριακή 23 Ιουλίου, υπό τον υπουργό Εξωτερικών, αποφασίστηκε η μετάβαση κλιμακίου του υπουργείου στη Ρόδο και η λειτουργία ειδικού γραφείου στον Διεθνή Αερολιμένα της Ρόδου. Από το απόγευμα της Κυριακής, στο τερματικό σταθμό 1 άρχισε να λειτουργεί γραφείο εξυπηρέτησης αλλοδαπών υπηκόων (Help Desk).

Διαβάστε τη συνέχεια στο protothema.gr

Exit mobile version