Μύδρους κατά της απόφασης του Αλέξη Τσίπρα να τον απομακρύνει από τη θέση του υπουργού Παιδείας εξαπέλυσε ο Νίκος Φίλης τονίζοντας ότι ποτέ δεν του επισημάνθηκε ανεπάρκειες στο έργο του. «Το αντίθετο αν κρίνω από τις θετικές αναφορές στο έργο της παιδείας που έγιναν χθες (σ.σ. στη συνέδρίαση του υπουργικού συμβουλίου)» είπε ο κ. Φίλης.
Παρόλα αυτά «αιφνιδίως το άριστα 20 έγινε σε 1,5 μήνας μη προβιβάσιμος βαθμός».
«Σε τέτοιες πολύ σπάνιες περιπτώσεις συνηθίζεται να εξετάζουμε ποιος κάνει λάθος ο γαλαντόμος καθηγητής ή ο μέχρι χθες άριστος μαθητής. Όσο αυτά δεν εξηγούνται η πρόταση για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή ακόμα και αν αυτό είναι κοτζάμ υπουργείο» συνέχισε ο κ. Φίλης.
«Βλέπετε κάποιοι απο εμάς σφυρηλατήσαμε τη στάση μας στην αριστερά όταν ανοίγαμε τη δική μας περπατησιά όταν καταπατούσαμε τα δήθεν χρηστά ήθη. Αυτά είναι τα νήματα που συνδέουν τη δική μας γενιά με αυτή την κρίσης. Αυτό θελήσαμε να εμφυσήσουμε στο υπ. Παιδείας. Όλα αυτά με τους αγώνες μας στο Ρήγα Φεραίο για τα δικαιώματα είναι το μέταλλο που ακολούθησε τη γενιά της δικτατορικής πάλης» πρόσθεσε ο κ. Φίλης.
Χαρακτήρισε όλα αυτά ως «τα πιο ακριβά πτυχία μας». «Αυτά είναι όσοι δεν θα αποκτήσουν οι δοτοί, οι κυνικοί, οι άδειοι από τη ζωή με όσους τίτλους απόκτησαν με τα χρήματα του μπαμπά τους. Αυτό το μέταλλο δεν ανταλλάσσεται ακόμα και με την υπουργική θέση».
«Αυτή είναι η απάντησή μου στο ερώτημα γιατί ο Φίλης δεν δέχθηκε υπουργεία. Δεν υποψιάζονται τι μπορεί να παραχθεί όταν η ατομική αξιοπρέπεια συναντά τη συλλογική» ειπε για το θέμα ο κ. Φίλης.
Ο πρώην υπουργός, μάλιστα, δάκρυσε όταν αναφέρθηκε στο στενό του συνεργάτη Τάκη Κατσαρό χάρη στον οποίο όπως είπε δεν θα υπήρχε αυτός ο απολογισμός, «τον διευθυντή του γραφείου μου που είναι για 40χρόνια σύντροφος και αδελφός».
Στη συνέχεια ο κ. Φίλης αναφέρθηκε στην κόντρα του με την Εκκλησία υποστηρίζοντας ότι όλα ξεκίνησαν με αφορμή τη δρομολογημένη εδώ και αρκετά χρόνια αλλαγή στα θρησκευτικά.
Ο Νίκος Φίλης κατηγόρησε την ιεραρχία ότι «αναζητά κεντρικό πολιτικό ρόλο» εξιστορώντας τι συνέβη τις προηγούμενες ημέρες από τη δική του οπτική. «Την περασμένη εβδομάδα παρά την “άρση παρεξηγήσεων” όπως ειπώθηκε δια στόματος Αρχιεπισκόπου μετά τη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου εκτελέστηκε ένα συμβόλαιο πολιτικού θανάτου στο ΣΚΑΙ. Εκεί ζητήθηκε η καθαίρεση του προβληματικού υπουργού Παιδείας».
Συνεχίζοντας την ευθεία επίθεση με βαρείς χαρακτηρισμούς κατά του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου τον κατηγόρησε για «όψιμη αντίδραση στη δημιουργία τεμένους παρά την υιοθέτηση από τον προκάτοχό του μακαριστό Χριστόδουλο, για διαστροφή της χριστιανικής θρησκείας και για πλήρη κάλυψη των ακροδεξιών ρασοφόρων».
«Ακόμα και αν αποτελούν πολιτικούς ελιγμούς συνιστούν ευθεία πρόκληση προς το πολιτικό σύστημα που αν επικρατήσουν θα βυθίσει την κοινωνία πιο πολύ βαθιά στην κρίση» συνέχισε σε υψηλούς τόνους υποστηρίζοντας ότι «το θέμα αυτό υπερβαίνει εμένα τον πρωθυπουργό και την αριστερά. Αφορά στο σύνολο τον πολιτικό κόσμο απέναντι στην ιταμή αξίωση να απαιτεί και να επιτυγχάνει με τη στήριξη του μιντιακού κατεστημένου». «Πρόκειται για τον ορισμό της παραθεσμικής συμπεριφοράς στην οποία θα αντιταχθούμε» κατέληξε για το θέμα ο πρώην υπουργός Παιδείας.
Αρχιεπισκοπή: Κανένα σχόλιο
O εκπρόσωπος τύπου του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου κ.Χάρης Κονιδάρης, κληθείς να σχολιάσει από το “‘protothema.gr” τόνισε: “Κανένα απολύτως σχόλιο”‘.
Κράτος και Εκκλησία
Σε ό,τι αφορά στον χωρισμό κράτους-εκκλησίας ο απελθών υπουργός Παιδείας υπογράμμισε: «Η απομάκρυνσή μου από το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων (άραγε πόσο ακόμη θα κρατήσει αυτός ο αναχρονισμός να συνυπάρχουν αφενός η εκπαίδευση και η έρευνα και αφετέρου οι εκκλησιαστικές υποθέσεις στο ίδιο υπουργείο;), η απομάκρυνσή μου λοιπόν, είμαι πλέον βέβαιος ότι εγγράφει με τον πιο σαφή τρόπο ως κεντρικό στόχο για το σύνολο των δημοκρατικών δυνάμεων στην επερχόμενη συνταγματική αναθεώρηση να προτείνουν τον επαναπροσδιορισμό των σχέσεων Κράτους- Εκκλησίας στην κατεύθυνση του διαχωρισμού ρόλου και αρμοδιοτήτων. Αυτό είναι πλέον ζήτημα στοιχειώδους αυτογνωσίας και καθήκον για το σύνολο του πολιτικού κόσμου, που πρέπει να ανταποκριθεί στη νέα κοινωνική πραγματικότητα. Η τεράστια πλειοψηφία του λαού μας και το μεγαλύτερο μέρος των πολιτών που πιστεύουν στην Ορθοδοξία συμμερίζονται αυτή την επιδίωξη, όπως σταθερά επιβεβαιώνει το σύνολο των δημοσκοπικών ευρημάτων τα τελευταία χρόνια. Για ένα κράτος που βαδίζοντας προς τον εορτασμό των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821 θα ολοκληρώσει επιτέλους τον θεσμικό-δημοκρατικό εκσυγχρονισμό του και για μια Εκκλησία απελευθερωμένη από τον κρατικό εναγκαλισμό, τον σκοταδισμό και τον μεσαιωνικό αναχρονισμό, ικανή να απαντήσει, απαλλαγμένη από ιδεολογικές αγκυλώσεις όπως είναι ο εθνοφυλετισμός και ο ζηλωτισμός, στις μεγάλες αγωνίες και ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου».
Ο κ.Φίλης τόνιζε στη συνέχεια: «Είναι κρίμα οι εκκρεμότητες στις σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας να αντιμετωπίζονται με αφορισμούς και αναθέματα ή ακόμη χειρότερα με λογιστικούς υπολογισμούς για το «παγκάρι», τα οικόπεδα, τα στρέμματα και τα χρυσόβουλα. Πρόκειται για αντιλήψεις και ιδιοτέλειες που λίγο πριν την κρίση είχαν οδηγήσει στο σκάνδαλο του Βατοπεδίου. Είναι λογικό λοιπόν να μας διατρέχει ανατριχίλα όταν ακούμε από τα χείλη του κ. Ιερώνυμου τέτοιου είδους τοποθετήσεις την ώρα που ο λαός μας ταλαιπωρείται και υποφέρει. Πρόκειται για εξουσιαστικές αντιλήψεις (αναγκάζομαι να το πω ανοιχτά) που μετατρέπουν τον «Οίκο του Πατρός σε Οίκο Εμπορίου». Και αυτό δεν αναιρεί σε τίποτα την αξία της κοινωνικής προσφοράς πολλών ανθρώπων του λαϊκού κλήρου, ο οποίος συχνά αισθάνεται την αυθαιρεσία του καθεστώτος της δεσποτοκρατίας στη χώρα μας».
Ο βουλευτής Φίλης
Από τη θέση του βουλευτή, πλέον, ο κ. Φίλης υπογράμμισε ότι: «Στην επίτευξη αυτού του στόχου θα αφιερώσω μεγάλο μέρος της δραστηριότητάς μου ως βουλευτής την επόμενη περίοδο. Με τη συνείδηση ότι η έξοδος της χώρας από τη βαθιά ηθικοπολιτική και οικονομική κρίση δεν μπορεί να γίνει με την επιστροφή σε κατεστημένα συμφέροντα, σε χρεοκοπημένα δόγματα και σε αναχρονιστικά στερεότυπα. Με την πεποίθηση ότι για τη σημερινή κρίση ουδείς είναι αναμάρτητος, ούτε ο παλαιοκομματισμός, ούτε οι λαίμαργες οικονομικές ελίτ και τα συμφέροντα της πολυπλόκαμης διαπλοκής, ούτε βέβαια οι εκκλησιαστικές εξουσίες. Γι αυτό η συζήτηση για τις σχέσεις Κράτους-Εκκλησίας διαπερνά το σύνολο της προσπάθειας για εθνική αναγέννηση μέσα σε μια νέα Ευρώπη της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης. Γιατί η ουσιαστική επανένταξη της χώρας στην Ευρώπη δεν μπορεί να επιτευχθεί υιοθετώντας νεοφιλελεύθερες πολιτικές σκληρής λιτότητας και προσκυνώντας ταυτόχρονα εγχώριες σκοταδιστικές εξουσίες. Κι αν για το πρώτο υπάρχουν δικαιολογίες τι να υποθέσουμε για το δεύτερο;»
Γαβρόγλου: Πανελλαδικές, τελευταίες τάξεις λυκείου και αξιολόγηση
Ο νέος υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου είπε για το θέμα των Θρησκευτικών ότι θα εφαρμοστούν όσα συμφωνήθηκαν στην τελευταία συνάντηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου στο Μέγαρο Μαξίμου
Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε σε τριετές πλάνο επισημαίνοντας: «Είχα την χαρά και την εμπιστοσύνη του υπουργού να συμμετέχω στις συζητήσεις με τους θεσμούς για τα εκπαιδευτικά θέματα από πέρυσι τον Οκτώβριο- και είμαστε σε μία πολύ καλή πορεία για την σύνταξη ενός τριετούς σχεδίου, το οποίο δείχνει τις δικές μας προτεραιότητες και με βάση αυτό θα πορευτούμε».
Το πλάνο αφορά στην αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου ,” Το πρόβλημα είναι οτι έχουμε απωλέσει το λύκειο”, όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γαβρόγλου, τον ενιαίο φόρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας με διακριτούς τους ρόλους πανεπιστημίων, ΤΕΙ και ερευνητικών κέντρων, και το θέμα πανελλαδικών εξετάσεων και της πρώτης χρονιάς στα Πανεπιστήμια. Δίνοντας το στίγμα των αλλαγών που θα γίνουν ο νέος υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου αναφέρθηκε στις έννοιες ” αξιολόγηση” και “συντεχνία”, οι οποίες πρέπει να τις ανανοηματοδοτήσουμε, όπως είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας οτι η αξιολόγηση δεν θα είναι τιμωρητική.
πηγή: protothema.gr