Ξεκινά το έργο «Διεθνοποίηση εκπαιδευτικών υπηρεσιών των ΑΕΙ» του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Θα υποστηριχθεί με κονδύλι 62 εκατομμυρίων ευρώ.

Πρόσκληση προς τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) των Α.Ε.Ι. της χώρας, προκειμένου να υποβάλουν προτάσεις χρηματοδότησης για τη «Διεθνοποίηση των εκπαιδευτικών υπηρεσιών των ΑΕΙ», με προϋπολογισμό 62 εκατομμυρίων ευρώ, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Πιο αναλυτικά, ο προϋπολογισμός της Δημόσιας Δαπάνης της δράσης, που ανέρχεται συνολικά σε 62.000.000,00 ευρώ, περιλαμβάνει το ποσό των 50.000.000 ευρώ, που προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την περίοδο 2022-2025. Για τη συγκεκριμένη Δράση η συνεισφορά του Εθνικού ΠΔΕ εκτιμάται σε 12.000.000 ευρώ και αφορά την κάλυψη του ποσού που αντιστοιχεί στον ΦΠΑ.

Η υλοποίηση της Δράσης εντάσσεται στο πλαίσιο της Μεταρρύθμισης «Προώθηση της ποιότητας, της καινοτομίας και της εξωστρέφειας στα πανεπιστήμια» του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης-NextGenerationEU.

Επισημαίνεται, ότι κάθε ΑΕΙ μέσω του οικείου ΕΛΚΕ μπορεί να υποβάλει όσες προτάσεις επιθυμεί, υπό την προϋπόθεση πως αυτές δεν ξεπερνούν το ποσό των 15 εκατομμυρίων ευρώ, συνολικά.

Πού στοχεύει το πρόγραμμα

Στόχο της πρόσκλησης αποτελεί η ώθηση της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων μέσω της ενίσχυσης της συνεργασίας τους με εδραιωμένα, εγνωσμένου κύρους πανεπιστημιακά ιδρύματα της αλλοδαπής.

Ειδικότερα, η πρόσκληση αποσκοπεί:

α) στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών υποδομών των ελληνικών Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων που επιδιώκουν να οργανώσουν κοινά μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών (Joint Master ή Dual Master) με διακεκριμένα ξένα πανεπιστήμια σε νέα αντικείμενα που δεν είναι σήμερα διαθέσιμα, και

β) στη δημιουργία νέων επιστημονικών κατευθύνσεων, που θα είναι πλέον στη διάθεση των υποψηφίων.

Με τη σύναψη τέτοιων εκπαιδευτικών συμφωνιών αναμένεται να επιτευχθεί η παροχή εκπαίδευσης σε αντικείμενα, για τα οποία μέχρι σήμερα είναι απαραίτητη η μετάβαση φοιτητών στο εξωτερικό, καθώς ορισμένες εκπαιδευτικές υπηρεσίες, οι οποίες κρίνονται αναγκαίες από το κράτος ή η εξειδίκευση σε συγκεκριμένους τομείς, σήμερα δεν παρέχονται από τα εγχώρια πανεπιστήμια ή ακόμη κι αν παρέχονται, αυτό δεν γίνεται σε όρους προσιτούς για το κοινωνικό σύνολο, με αποτέλεσμα να καθίσταται απαραίτητη η παρέμβαση του κράτους ώστε να αναθέσει την παροχή των συγκεκριμένων υπηρεσιών στα ΑΕΙ σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια της αλλοδαπής.

Με τον τρόπο αυτό, αναμένεται να ενδυναμωθεί η απασχόληση των Ελλήνων πανεπιστημιακών ερευνητών σε τομείς και αντικείμενα, που η υφιστάμενη κατάσταση της αγοράς δεν διασφαλίζει την ανταγωνιστική προσέλκυσή τους, θα περιοριστεί η φυγή νέων επιστημόνων στο εξωτερικό (brain drain), ενώ θα ενισχυθεί σημαντικά η προοπτική επιστροφής διακεκριμένων Ελλήνων επιστημόνων στη χώρα μας (brain gain).

Tα κοινά μεταπτυχιακά προγράμματα θα πρέπει να είναι καινοτόμα, να μην παρέχονται ήδη από τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και να παρέχονται με όρους προσιτούς για το κοινωνικό σύνολο διασφαλίζοντας τη δίκαιη και ισότιμη πρόσβαση και ίσες ευκαιρίες για όλους ανεξαιρέτως τους μεταπτυχιακούς φοιτητές.

Διαβάστε περισσότερα στο Protothema.gr