search icon

Ελλάδα

ΕΙΤΗΣΕΕ: Η κυβέρνηση θέλει να βάλει στα ΜΜΕ νέο φόρο 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο

Κάνει λόγο για ωμή παρέμβαση στην ελευθερία των συναλλαγών, η οποία παύει κάθε έννοια του ανταγωνισμού και υπογραμμίζει ότι η συγκεκριμένη «υπηρεσία»

Νέο φόρο 20 εκατ. ευρώ το χρόνο προσπαθεί να επιβάλλει η κυβέρνηση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, σύμφωνα με την Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών.

Η ΕΙΤΗΣΕΕ αντιδρά στην πρόθεση της κυβέρνησης για τη θέσπιση ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τη διάθεση του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου και σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Παρασκευή κάνει λόγο για για νέο «κεφαλικό φόρο», καταγγέλλοντας ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να προσθέσει ένα νέο φόρο που ισοδυναμεί με 10% του τζίρου, ενώ οι επιχειρήσεις ΜΜΕ ήδη υπόκεινται σε φορολογία 29%.

Μεταξύ άλλων, τονίζει πως πρόκειται για μία ωμή παρέμβαση στην ελευθερία των συναλλαγών, η οποία παύει κάθε έννοια του ανταγωνισμού και υπογραμμίζει ότι η συγκεκριμένη «υπηρεσία» θα χρεώνει τους συναλλασσόμενους 10% επί του τζίρου πέραν του 20% του ειδικού φόρου τηλεόρασης, την στιγμή που οι επιχειρήσεις ΜΜΕ όπως όλες, υπόκεινται σε φορολογία στο 29%.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΕΙΤΗΣΕΕ:

Με μεγάλη έκπληξη ενημερωθήκαμε σήμερα ότι η κυβέρνηση προτίθεται να υποκαταστήσει την ελεύθερη αγορά συναλλαγών μεταξύ ιδιωτικών εταιριών με μία ηλεκτρονική πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού χρόνου εγκατεστημένου στην Γενική Γραμματεία Τύπου!

Για την «υπηρεσία» που θα παρέχει η Γενική Γραμματεία στους συναλλασσόμενους θα χρεώνει 10% επί του τζίρου. Δηλαδή, πέραν του 20% Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης επί του τζίρου, η κυβέρνηση προτίθεται να προσθέσει έναν νέο φόρο, ύψους 10% επί του τζίρου, κι ενώ ήδη οι επιχειρήσεις ΜΜΕ, όπως όλες οι επιχειρήσεις, υπόκεινται σε φορολογία 29%. Πρόκειται για έναν «κεφαλικό φόρο», καθώς η υπηρεσία αυτή θα κοστίζει περί τα € 20 εκατ. το χρόνο!! Κι όλα αυτά, ενώ η αγορά μειώθηκε δραματικά τα τελευταία χρόνια.

Ποιος τελικά θα πληρώσει αυτόν τον νέο φόρο; Ο καταναλωτής μέσω της αύξησης της τιμής των προϊόντων!!

Επιπλέον, με την προβλεπόμενη διαδικασία παύει και κάθε έννοια ανταγωνισμού στην δημιουργικότητα. Η διαφημιστική προώθηση δεν είναι τυποποιημένο προϊόν.

Η κυβέρνηση, για μία ακόμα φορά επιδιώκει ωμή παρέμβαση στην ελευθερία των συναλλαγών. Είναι η πρώτη φορά που σε ένα κράτος του δυτικού κόσμου η κυβέρνηση επιχειρεί να επιδιαιτητεύσει και να εποπτεύσει τις εμπορικές πράξεις μιας αγοράς και μάλιστα με το αζημίωτο.

Επισημαίνεται ότι τα υπερέσοδα από την επιβολή ενός ακόμα, νέου, φορολογικού μέτρου θα διατίθενται για την λειτουργία του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας. Δηλαδή η κυβέρνηση θα τα διαθέτει για να καλύψει το κόστος νέων προσλήψεων στο Δημόσιο, την στιγμή που ο Ιδιωτικός Τομέας καταρρέει.

Η ΕΙΤΗΣΕΕ εκφράζει την κατηγορηματική διαφωνία της με την επιδίωξη της κυβέρνησης να επιβάλει μια πλατφόρμα και μια «υπηρεσία», που καταστρατηγεί τη λειτουργία της ελεύθερης αγοράς.

Η ΕΙΤΗΣΕΕ είναι υπέρ της διαφάνειας και συνεπώς τα μέλη της είναι θετικά σε κάθε προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση. Ωστόσο η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί παράδειγμα κρατισμού κι ελέγχου των ΜΜΕ.

Τι επιπλέον θα επιφυλάξει αυτή η κυβέρνηση για να δείξει το «σεβασμό» και τις «ευαισθησίες» της για τα ΜΜΕ, τις αρχές της ελευθεροτυπίας, την πολυφωνία και την Δημοκρατία;

Exit mobile version