search icon

Ελλάδα

«Εικονική Επιχείρηση 2016-2017»: Η έκθεση για τους μαθητές-επιχειρηματίες

Τα παιδιά καινοτομούν και εντυπωσιάζουν με έξυπνα προϊόντα που δημιουργούν μόνα τους στην 11η Μαθητική Εμπορική Έκθεση Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας

Ένα έξυπνο κουτί για χάπια που υπενθυμίζει στους χρήστες πότε να πάρουν τα φάρμακά τους (1ο Γυμνάσιο Ρόδου), πρωτότυπα αντικείμενα κατασκευασμένα από… φύκια με καινοτόμα επεξεργασία (Αρσάκειο Πατρών), πρωτοποριακά τηλεκατευθυνόμενα αυτοκίνητα που δεν ανατρέπονται (67ο Γυμνάσιο Αθήνας) είναι μόνο μερικά από τα πολλά εντυπωσιακά προϊόντα των μαθητικών επιχειρήσεων που θα παρουσιαστούν στην 11η Μαθητική Εμπορική Έκθεση Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ)/Junior Achievement Greece.

Η Εμπορική Έκθεση φιλοξενεί μαθητικές ομάδες Γυμνασίων-Λυκείων από όλη την Ελλάδα και πραγματοποιείται σε δύο ξεχωριστές εκδηλώσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τα παιδιά από την Στερεά Ελλάδα, την Πελοπόννησο, την Κρήτη και τα νησιά του Αιγαίου θα βρίσκονται την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου στο Τhe Mall Athens στο Mαρούσι, ενώ τα παιδιά από τη Βόρεια Ελλάδα και τα νησιά του Ιονίου θα στήσουν τα δικά τους περίπτερα την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου, στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη. Αμφότερες θα ξεκινήσουν στις 9 το πρωί και θα ολοκληρωθούν στις 3 το μεσημέρι.

Tα παιδιά κατασκεύασαν μόνα τους περίπλοκα και ιδιαίτερα προϊόντα που λείπουν από την αγορά, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση» του ΣΕΝ/JA Greece, που πραγματοποιείται εδώ και 11 χρόνια στη χώρα μας.

Ο ενθουσιασμός των μαθητών για τις εμπορικές εκθέσεις είναι μεγάλος καθώς τις ημέρες αυτές τους δίνεται η ευκαιρία να δείξουν τη δουλειά τους, να πουλήσουν τα προϊόντα τους και να διαθέσουν τα όποια κέρδη σε φιλανθρωπικούς και κοινωφελείς σκοπούς. Εκπαιδευτικός σκοπός των εκθέσεων είναι να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με το αγοραστικό κοινό με απόλυτα ρεαλιστικό τρόπο και να διαπιστώσουν την ανταπόκριση που έχει η μαθητική τους επιχείρηση. Οι ομάδες θα αξιολογηθούν από κριτική επιτροπή του ΣΕΝ/JA Greece και θα απονεμηθούν βραβεία και έπαινοι.

Στις Εμπορικές Εκθέσεις Αθήνας και Θεσσαλονίκης συμμετέχουν παιδιά 15-18 ετών, από Γενικά Λύκεια, ΕΠΑΛ, Γυμνάσια, Εσπερινά, Σχολεία Ειδικής Αγωγής, Πρότυπα Πειραματικά, Μουσικά, δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τον Πειραιά, την Ελευσίνα, τη Χαλκίδα, τα Χανιά, το Ηράκλειο, την Καλαμάτα, το Άργος, την Πάτρα, τον Πύργο, τη Ρόδο, την Κάλυμνο, τη Λευκάδα, τη Νάξο, το Βόλο, τα Ιωάννινα, την Κατερίνη, την Αμαλιάδα, την Καβάλα, τη Λάρισα, τις Σέρρες, την Καστοριά, τα Γιαννιτσά, την Πρέβεζα, τον Τύρναβο, τα Τρίκαλα και πολλές άλλες πόλεις και χωριά της Ελλάδας. Οι μαθητικές «Εικονικές Επιχειρήσεις» θα επιδείξουν πρωτοποριακά προϊόντα και υπηρεσίες στις νέες τεχνολογίες, στην καινοτόμα αξιοποίηση τοπικών προϊόντων, στην προστασία του περιβάλλοντος, στην κοινωνική επιχειρηματικότητα.

Ρεκόρ συμμετοχών φέτος στο παγκόσμιο πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση»

Πάνω από 2.000 παιδιά από 120 σχολεία σε όλη την Ελλάδα συμμετέχουν φέτος στο παγκόσμιο πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση», αριθμός-ρεκόρ για τα Ελληνικά δεδομένα. «Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που βλέπουμε ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες στην Ελλάδα στρέφονται με ενθουσιασμό προς την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα επιδεικνύοντας παράλληλα ταλέντο και όραμα», δηλώνει η πρόεδρος του ΣΕΝ/JA Greece, κ. Λίτσα Παναγιωτοπούλου. «Τα παιδιά ανοίγουν νέους δρόμους για το μέλλον τους και για τη χώρα με μεγάλη επιτυχία κι αυτό δίνει ελπίδα σε όλους μας», καταλήγει.

Κατά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, οι μαθητές σκέφτονται στην αρχή της σχολικής χρονιάς μια καινοτόμα επιχειρηματική ιδέα, κάνουν έρευνα αγοράς, υλοποιούν την ιδέα τους, δημιουργούν εταιρεία, εκλέγουν Διοικητικό Συμβούλιο, και εκδίδουν μετοχές. Παρουσιάζουν και πωλούν τα προϊόντα τους στις εμπορικές εκθέσεις και στα μπαζάρ του σχολείου τους και στη συνέχεια διαγωνίζονται σε Ελλάδα και Ευρώπη. Πέρυσι «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση» της Ελλάδας αναδείχθηκε η ομάδα «Smileybin» του Γυμνασίου Αλωνίων Πιερίας, η οποία κατέκτησε και δύο κορυφαία ευρωπαϊκά βραβεία. Στη μαθήτρια Μαρία Κοκάλα απονεμήθηκε ευρωπαϊκό βραβείο «Ηγετικής Προσωπικότητας».

Για πρώτη φορά συμμετέχουν στην «Εικονική Επιχείρηση» παιδιά από την «Κιβωτό του Κόσμου»

Μία ξεχωριστή μαθητική «Εικονική Επιχείρηση», είναι εκείνη που έχει στήσει μια ομάδα μαθητών Λυκείου από την «Κιβωτό του Κόσμου», υπό την επωνυμία «ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Α.Ε.». Τα παιδιά αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε πολλά επίπεδα αλλά έχουν μεγάλη θέληση και πείσμα να πετύχουν σε αυτή την πρώτη τους επιχειρηματική προσπάθεια. Είχαν την πολύ έξυπνη ιδέα να κατασκευάσουν και να διαθέσουν προς πώληση μολυβοστυλό, μολύβι και στυλό σε ένα. Το έχουν σχεδιάσει, συγκεντρώνουν το μετοχικό κεφάλαιο, αναζητούν εταιρείες που θα βοηθήσουν στην κατασκευή του και είναι ανοιχτά σε κάθε είδους πρόταση. Στο πλευρό των παιδιών στέκονται η παιδαγωγός της Κιβωτού κ. Βίκη Δούκα, ο εθελοντής-επιχειρηματικός σύμβουλος κ. Γιάννης Παπαδημητρίου από την MetLife αλλά και πολίτες που όταν μαθαίνουν για την προσπάθεια των παιδιών σπεύδουν να ενισχύσουν την θαυμαστή αυτή πρωτοβουλία. Η ομάδα είναι αισιόδοξη ότι θα καταφέρει να έχει έτοιμα τα μολυβοστυλό και να τα πουλήσει στις 10 Φεβρουαρίου στο THE MALL ΑΤΗΕNS στο Μαρούσι.

Εικονική Επιχείρηση : Παγκόσμιο πρόγραμμα μαθητικής επιχειρηματικότητας

Το παγκόσμιο πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» πραγματοποιείται στα Γυμνάσια και Λύκεια της Ελλάδας εδώ και 11 χρόνια από τον μη-κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό οργανισμό «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Υλοποιείται χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για τα παιδιά και τα σχολεία καθώς υποστηρίζεται από ιδρύματα, οργανισμούς και επιχειρήσεις. Κύριοι χορηγοί είναι η MetLife, η Citi, η General Mills, η Ελληνική Πρωτοβουλία, η Eθνική Τράπεζα, η SAP, η Accenture και η ΑΕGEAN και το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Το ΣΕΝ/JA Greece είναι φορέας του παγκόσμιου εκπαιδευτικού οργανισμού Junior Achievement Worldwide, που εφαρμόζει προγράμματα μαθητικής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας σε 122 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Exit mobile version