search icon

Ελλάδα

Ευάγγελος Βενιζέλος: Η τεχνική στένωση του αριθμού των διαθέσιμων τηλεοπτικών αδειών συνιστά προσβολή του ευρωπαϊκού ενωσιακού δικαίου

"Κακώς που μια παρόμοια διαδικασία πλήρους αποσαφήνισης του τηλεοπτικού τοπίου δεν έγινε νωρίτερα".

“Κακώς που μια παρόμοια διαδικασία πλήρους αποσαφήνισης του τηλεοπτικού τοπίου δεν έγινε νωρίτερα”.

Με αυτά τα λόγια άρχισε την ομιλία του ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος, σε εκδήλωση με θέμα “τηλεοπτικές άδειες: ζητήματα συνταγματικού και ευρωπαϊκού δικαίου” που πραγματοποιήθηκε στο ΔΣΑ.

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος υπογράμμισε ότι έχει διαμορφωθεί ένα καθεστώς παρατεταμένης εμπιστοσύνης που μετουσιώνεται σε εισπρακτική τακτική, με εισφορές ασφαλιστικών ταμείων, με καταβολή ειδικών τελών, “χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ήταν ένα καθεστώς διαφανές, ένα καθεστώς επαρκές”. Τόνισε, μάλιστα, ότι ο νομοθέτης όφειλε να νομοθετήσει σωστά σύμφωνα με το Σύνταγμα και επεσήμανε ότι “η συγκεκριμένη διαδικασία, όπως οργανώνεται νομοθετικά και στην συνέχεια διοικητικά δημιουργεί δύο μεγάλα ζητήματα.

Το πρώτο είναι η αρμοδιότητα του οργάνου. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι μετά την αναδιατύπωση άρθρου του Συντάγματος και μετά την εισαγωγή στο Σύνταγμα των ανεξαρτήτων αρχών ότι η πλήρης αρμοδιότητα άσκησης εποπτείας στο πεδίο της ραδιοτηλεόρασης ανήκει στο ΕΣΡ”, το οποίο όπως το χαρακτήρισε “είναι ένα άμεσο και διαρκές όργανο, αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί ο νομοθέτης να προβλέψει λήξη της θητείας των μελών του, χωρίς ταυτόχρονη και παράλληλη πρόβλεψη για την επιλογή και την εγκατάσταση των νέων μελών” Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ τόνισε ότι “θα μπορούσε να βρει τρόπο η κυβέρνηση αν ήθελε να επιλέξει νέα μέλη, όπως έγινε στην περίπτωση με το ΑΣΕΠ”.

Το δεύτερο είναι ο αριθμός των τηλεοπτικών αδειών, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι η έκθεση του Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Φλωρεντίας καταλήγει σε μια πρόβλεψη για το εύρος της τιμής εκκίνησης από 500.000 μέχρι 2.000.000 ευρώ, ενώ αναφέρθηκε στη επιστολή Έτιγκερ λέγοντας ότι “το φάσμα που έχει κάθε χώρα μέλος είναι κοινοτικό έννομο αγαθό. Αυτό το φάσμα δεν αξιοποιείται με τέσσερις άδειες, άρα προσβάλλεται η επισήμανση του ευρωπαϊκού ενωσιακού δικαίου” κι υπογράμμισε ότι εφ’ όσον τα τεχνικά δεδομένα επιτρέπουν την χορήγηση άνω των τεσσάρων αδειών. “Η τεχνική στένωση του αριθμού των διαθέσιμων αδειών συνιστά προσβολή του ευρωπαϊκού ενωσιακού δικαίου.

Αναφερόμενος στην επικείμενη απόφαση του ΣτΕ για τις τηλεοπτικές άδειες είπε χαρακτηριστικά ότι “δεν δικαιούμαι να μαντέψω αλλά να ζητήσω. Διότι μπορεί να είμαι διάδικος, αλλά είμαι επιστήμονας και δημόσιο πρόσωπο και λέω τα δεδομένα που πρέπει να λάβει υπόψη το δικαστήριο”. Ο Ευάγγελος Βενιζέλος μίλησε και έναν “διαγωνισμό με στοιχεία τυχαιότητας και εκβιαστικότητας και μη ορθολογικά”.

Τέλος, τόνισε ότι “όλο αυτό γίνεται στο όνομα του μνημονίου” και μίλησε για “φιλομνημονιακό κρεσέντο από την κυβέρνηση”.
«Ο διαγωνισμός δεν αποτελεί ελληνική πρωτοτυπία»

Από την πλευρά του καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή Αθηνών και νομικός παραστάτης του διαγωνισμού Ιωάννης Δρόσος, επεσήμανε ότι ο εν λόγω διαγωνισμός δεν αποτελεί ελληνική πρωτοτυπία και τόνισε ότι όλοι οι φάκελοι των υποψηφίων ελέγχθηκαν προσεκτικά. Όσο για τον αριθμό των τηλεοπτικών αδειών είπε χαρακτηριστικά ότι ο αριθμός των σταθμών δεν αποτελεί εγγύηση πολυφωνίας.

“Η σύγκρουση δεν είναι αν θα είναι 4 ή 14 οι άδειες, αλλά είναι μην γίνει διαγωνισμός. Όποια κι αν είναι η απόφαση του ΣτΕ, έχει διαμορφωθεί μια νέα πολιτική και θεσμική κατάσταση, ενώ έκανε λόγο για “συστηματική κατεδάφιση προσωπικοτήτων για προσπάθεια απονομιμοποίησης του διαγωνισμού και κατατρομοκράτηση των στελεχών που έκαναν τον διαγωνισμό”.

Ο Ιωάννης Δρόσος επεσήμανε ότι “αυτή η μάχη για την διεξαγωγή του διαγωνισμού ξεκίνησε ως νομικό θέμα, στην συνέχεια έλαβε διαστάσεις που ξέφυγαν από κάθε όριο” καταλήγοντας ότι με αυτόν τον διαγωνισμό εισπράχθηκαν χρήματα που ποτέ δεν εισπράχθηκαν στο παρελθόν και προορίζονται στα δημόσια ταμεία.

Exit mobile version