search icon

Ελλάδα

e-ticket: Έρχονται πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες στα Μέσα Μεταφοράς

Η νέα δυνατότητα του συστήματος θα επιτρέπει στους επιβάτες να περνούν από τα ακυρωτικά μηχανήματα, «σκανάροντας» αντί για το χάρτινο ηλεκτρονικό εισιτήριο απλώς την κάρτα τους

Οι μετακινήσεις στην πρωτεύουσα αναβαθμίζονται καθώς μέσα στον επόμενο χρόνο έρχονται οι ανέπαφες πληρωμές με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες. Οι επιβάτες θα μπορούν να ανοίγουν τις πύλες των μέσων μαζικής μεταφοράς με εισιτήριο…την χρεωστική ή πιστωτική τους κάρτα, όπως γίνεται ήδη σε αρκετές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Το e-ticket του ΟΑΣΑ θα γίνει έτσι ακόμα πιο «έξυπνο», ανοίγοντας τον δρόμο για να εισέλθει η Αττική και στην εποχή του Mobility as a Service (ΜaaS).

Η νέα δυνατότητα του συστήματος θα επιτρέπει στους επιβάτες να περνούν από τα ακυρωτικά μηχανήματα, «σκανάροντας» αντί για το χάρτινο ηλεκτρονικό εισιτήριο απλώς την κάρτα τους. Για να γίνει αυτό, βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι σχετικές συζητήσεις με την ανάδοχο του έργου ΣΔΙΤ που διαχειρίζεται το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου. Ένα από τα κεντρικά ζητήματα σε αυτή τη διαπραγμάτευση είναι η χρέωση από τις εταιρείες που διαχειρίζονται τα αυτόματα συστήματα πληρωμών, αλλά και η προσαρμογή της αρχιτεκτονικής του υφιστάμενου συστήματος.

Πρόθεση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να κλείσουν οι συμβατικές λεπτομέρειες και η συμβατική διαχείριση, ώστε μέσα στον επόμενο χρόνο η νέα λύση να είναι λειτουργική.

Η νέα «έξυπνη» δυνατότητα θα περιορίσει και τα λειτουργικά κόστη του ΟΑΣΑ από τη χρήση του χάρτινου εισιτηρίου, το οποίο αν και δίνει δυνατότητα επαναφόρτισης, συνήθως οι επιβάτες το χτυπούν και το πετούν. Ετησίως το κόστος του ΟΑΣΑ για την έκδοση των χάρτινων εισιτηρίων ανέρχεται σε περίπου 5 εκατ. ευρώ.

Βήματα για τον μετασχηματισμό των αστικών συγκοινωνιών

Επίσης, αυτό το βήμα θα ανοίξει τον δρόμο για τη δημιουργία ενός συστήματος-ομπρέλα υπό το οποίο θα τρέχουν υπηρεσίες Mobility as a Service. Αυτή η διεθνής τάση, στην οποία επενδύουν οι «έξυπνες» πόλεις, ουσιαστικά δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες με μια μόνο κράτηση να επιλέξουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, που μπορεί να περιλαμβάνει τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, την ενοικίαση ποδηλάτου ή ηλεκτρικού πατινιού, το car sharingκ.ά.

Εν τω μεταξύ, τροχοδρομεί και ο διαγωνισμός για το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής, που θα βάλει τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης στη νέα εποχή, ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΑ ενέκρινε το σχέδιο διακήρυξης ανοικτής διαδικασίας για την εκπόνηση της μελέτης. Σκοπός του νέου στρατηγικού σχεδίου θα είναι να προσδιοριστεί η ζήτηση για τα μέσα μεταφοράς της πρωτεύουσας, να εκτιμηθούν οι απαιτήσεις προέλευσης – προορισμού, καθώς και να εξετασθούν οι νέες τάσεις αστικής μετακίνησης, όπως η μικροκινητικότητα και η on-demand μετακίνηση.

Η νέα μελέτη θα λάβει υπόψιν, εκτός από τις σημαντικές αλλαγές που έχουν συντελεστεί στον αστικό ιστό την τελευταία 15ετία, και τη συμβολή της μεγάλης προμήθειας συνολικά 1.300 νέων λεωφορείων, η πρώτη φάση της οποίας είναι ήδη στον αέρα.

Διαβάστε ακόμα:

Μείωση αντί κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος στις σκέψεις της κυβέρνησης

«Kόφτης» στα κλιματιστικά στο Δημόσιο – Το σχέδιο της κυβέρνησης για την εξοικονόμηση ενέργειας

Νομοσχέδιο ΑΕΙ: Τι προβλέπεται για τα διπλά πτυχία και την αξιοκρατική εκλογή καθηγητών

Exit mobile version