search icon

Ελλάδα

Διαμαντοπούλου: Η Παιδεία είναι το κορυφαίο δημόσιο αγαθό

«Το ξήλωμα άρχισε αμέσως, από το 2012, ενώ από το 2015 και μετά έχουμε την «ολοκληρωτική φτωχοποίηση του σχολείου», όχι μόνο οικονομικά, αλλά και από πλευράς ιδεών, προγραμμάτων και αντιλήψεων που μας γυρίζουν στη δεκαετία του '50», ανέφερε η Άννα Διαμαντοπούλου, στην παρουσίαση του βιβλίου του στελέχους της Δράσης, Τ. Αβραντίνη για την Παιδεία.

«Το ξήλωμα άρχισε αμέσως, από το 2012, ενώ από το 2015 και μετά έχουμε την «ολοκληρωτική φτωχοποίηση του σχολείου», όχι μόνο οικονομικά, αλλά και από πλευράς ιδεών, προγραμμάτων και αντιλήψεων που μας γυρίζουν στη δεκαετία του ’50», ανέφερε η Άννα Διαμαντοπούλου, στην παρουσίαση του βιβλίου του στελέχους της Δράσης, Τ. Αβραντίνη για την Παιδεία.

Η παρουσίαση έγινε στη Τεχνόπολη στο Γκάζι, το απόγευμα από την πρώην υπουργό Παιδείας και τον πρόεδρο της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη.

• Η Άννα Διαμαντοπούλου υπερασπίστηκε, σημειώνει το ΑΠΕ τις αλλαγές που εισηγήθηκε υπογραμμίζοντας ότι: «Η Αριστεία δεν έχει ταξικά χαρακτηριστικά, όπως την «αριστεροποιεί» ο ΣΥΡΙΖΑ. Η αριστεία βασίζεται στις δεξιότητες, στις ικανότητες, στο μόχθο και στο προσωπικό πάθος. Γι’ αυτό και δεν συναντάται συνήθως στα υψηλά εισοδήματα, όπου τα κίνητρα είναι λιγότερα. Γι’ αυτό και στις εξετάσεις των Πρότυπων Σχολείων είδαμε εκπληκτική επιτυχία φτωχών συνοικιών και παιδιών μεταναστών».

Η πρώην υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι το βιβλίο του Τ. Αβραντίνη, είναι ένα πολιτικό βιβλίο για την εκπαίδευση, που τολμάει να στηρίζει ιδεολογικά τις απόψεις του στις φιλελεύθερες ιδέες, χωρίς κόμπλεξ, αλλά με δημιουργικές προτάσεις, που μπορούν να απεγκλωβίσουν το σύστημα, ενώ «ανοίγει» θέματα ταμπού για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως για παράδειγμα η επιλογή του σχολείου από τους γονείς.

«Η Παιδεία είναι το κορυφαίο δημόσιο αγαθό σε κάθε ανεπτυγμένη κοινωνία. Αυτό που συζητείται είναι ο ρόλος του κράτους στην παραγωγή και διανομή αυτού του αγαθού, και το αποτέλεσμα του κρατισμού ως κυρίαρχη ιδεολογία στο σχολείο», επεσήμανε, δήλωσε ανοιχτή σε ιδέες, πειράματα και στην πολυμορφία που απαιτείται στο εκπαιδευτικό σύστημα. Τόνισε ότι χρειάζεται συναίνεση στα απολύτως αναγκαία που είναι:

• Προϋπολογισμός για την Παιδεία ως προτεραιότητα της χώρας.

• Προγράμματα Σπουδών, ένα βασικό εθνικό πρόγραμμα και ευελιξία σε επίπεδο περιφέρειας, δήμου και σχολείου.

• Αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών σε τριετή βάση.

• Η κατάργηση των σημερινών εξετάσεων προϋποθέτει Εθνικό Απολυτήριο και ενεργό ρόλο του κάθε Πανεπιστημιακού Ιδρύματος.

• Κατάργηση του άρθρου 16 και προσπάθεια σε ευρωπαϊκό επίπεδο της δημιουργίας ενός οργανισμού της παρακολούθησης εφαρμογής των ποιοτικών προδιαγραφών.

Exit mobile version