Ξεκίνησαν οι εργασίες σε ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμίας- Ιτέας -Αντιρρίου, από τον Μπράλο και την Γραβιά της Άμφισσας.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνοδευόμενος από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για την εξέλιξη των εργασιών, καθώς έχουν ολοκληρωθεί όλες οι πρόδρομες εργασίες και πλέον η ανάδοχος εταιρεία αρχίζει τη διάτρηση του τούνελ που παρακάμπτει πλέον όλο τον ορεινό όγκο.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας ενημερώνοντας τον πρωθυπουργό υπογράμμισε τη σημασία του έργου για την ενδοχώρα, τονίζοντας πως αποτελούσε το κατεξοχήν αίτημα μιας ολόκληρης περιοχής για να βγει από την απομόνωση.
Ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας , Φάνης Σπανός, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία του έργου για την κεντρική Ελλάδα και στο γεγονός ότι «αυτό το τμήμα της εθνικής οδού ενώνει όλες τις γωνιές της χώρας».
Ο κ. Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης των εγκαταστάσεων, δεν έκρυψε το ενδιαφέρον του για τις λεπτομέρειες της κατασκευής, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας της κυκλοφορίας. Χαρακτήρισε το συγκεκριμένο διαγώνιο άξονα σαν την κατεξοχήν εναλλακτική διαδρομή μεταξύ της Δυτικής και της Κεντρικής Ελλάδας, σημειώνοντας ότι αυτό το έργο στην εξέλιξή του βγάζει από την οδική απομόνωση πολλές περιοχές της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας ενώ με την ολοκλήρωσή του βελτιώνει τα μέγιστα και τις κυκλοφοριακές συνθήκες στο τουριστικό άξονα Δελφοί-Καλαμπάκα.
Ο διαγώνιος, όπως αποκαλείται, οδικός άξονας Λαμίας- Ιτέας Αντιρρίου τμήμα του οποίου είναι τα 24 χιλιόμετρα που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης:Τον αυτοκινητόδρομο Ε65 που ξεκινά από την Λαμία και φτάνει μέχρι την Εγνατία μετά την Καρδίτσα και τα Τρίκαλα, με την Ιόνια οδό που ξεκινά από το Αντίρριο και φτάνει μέχρι τα Γιάννενα, ενώνει την Κεντρική Ελλάδα με την Πελοπόννησο μετά τη γέφυρα του Ρίου-Αντιρρίου και σε προέκταση με την Ολυμπία οδό που ξεκινά από την Ελευσίνα φτάνει στην Πάτρα και τον Πύργο.
Το έργο που πρόσφατα εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2021-2027 έχει προϋπολογισμό 285,5 εκ. ευρώ και ανάδοχος είναι η εταιρεία ΑΒΑΞ που υπέγραψε σύμβαση στις 16 Φεβρουαρίου 2023 αναμένεται να ολοκληρώσει τις εργασίες σε 4 χρόνια.
Το έργο έχει 4 διακριτά τμήματα. Το πρώτο που είναι στην συγκεκριμένη εργολαβία ξεκινά από τον Μπράλο και φτάνει μέχρι την αρχή της παράκαμψης της Γραβιάς και έχει μήκος 7,3 χιλιόμετρα. Ακολουθεί η παράκαμψη της Γραβιάς μήκους 2 χιλιομέτρων που έχει κατασκευαστεί. Το επόμενο είναι ένα τμήμα 5 χλμ που έχει ενταχθεί σε άλλη εργολαβία και αναμένεται να ξεκινήσει. Το τελευταίο τμήμα 17 χλμ περίπου, είναι ενταγμένο σε αυτή την εργολαβία που ξεκίνησε και αρχίζει από τον ισόπεδο κόμβο των Μεταλλείων Βωξίτη και φτάνει μέχρι την Άμφισσα. Στο τμήμα αυτό προβλέπονται να κατασκευαστούν δύο σήραγγες η μεν μία μήκους 2.225 m και η δεύτερη 2.485 μέτρων, ένας μεγάλος αριθμός από ισόπεδους κόμβους, 7 γέφυρες αλλά και ένα δίκτυο παράλληλων και κάθετων δρόμων για τη σύνδεση του υφιστάμενου δικτύου.
Τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο συνόδευαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών,Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου, ο υφυπουργός Δικαιοσύνης και βουλευτής Φωκίδας,Γιάννης Μπούγας, ο βουλευτής Φθιώτιδας της ΝΔ, Γιώργος Κοτρωνιάς, ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, ο δήμαρχος Δελφών ,Παναγιώτης Ταγκαλής, δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής, εκπρόσωποι φορέων ενώ παρέστησαν και οι Μητροπολίτες Φθιώτιδας και Φωκίδας κ.κ. Συμεών και Θεόκτιστος.
Διαβάστε ακόμη
ΑΔΜΗΕ: Να τριπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα ηλεκτρικής ενέργειας Ελλάδας – Ιταλίας
Novo Nordisk: Τεράστια επένδυση 2,1 δισ. ευρώ στη Γαλλία – «Ξεπουλάει» το φάρμακο για την παχυσαρκία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ