Mεγάλη η ταλαιπωρία από νωρίς το πρωί της Τετάρτης (21/09) στην κίνηση των οχημάτων στους δρόμους του λεκανοπεδίου λόγω και της 24ωρης απεργίας που έχουν κηρύξει για σήμερα οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ενδεικτικό το γεγονός ότι αυξημένη κίνηση λίγο μετά τις 7:30 το πρωί καταγραφόταν στον Κηφισό – στην κάθοδο από τη Λυκόβρυση μέχρι το Περιστέρι και στην άνοδο από το Αιγάλεω μέχρι τη Νέα Φιλαδέλφεια – σε τμήματα της καθόδου της Κηφισίας και της Μεσογείων, στην άνοδο της Αλεξάνδρας, στην Κατεχάκη προς Κηφισίας, στη Βασιλίσσης Σοφίας με την κατάσταση να αναμένεται να επιδεινωθεί το επόμενο διάστημα.
Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με τον υπεύθυνο της Περιφέρειας Αττικής για την κίνηση, Κίμωνα Λογοθέτη, «στις 7:30 το πρωί όλο το οδικό δίκτυο της Αττικής ήταν σε συμφόρηση».
Tην 24ωρη απεργία προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας και συμμετέχουν και οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενόψει της ψήφισης του σχεδίου νόμου για τις ΔΕΚΟ στη Βουλή. Συγκεκριμένα, σήμερα Τετάρτη δεν κυκλοφορούν από την έναρξη της βάρδιας έως την λήξη της λεωφορεία και τρόλεϊ, ενώ δεν λειτουργούν το τραμ και το μετρό ( γραμμές 1,2&3). Παράλληλα, οι εργαζόμενοι προγραμματίζουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Οικονομικών στις 12 το μεσημέρι.
Σημειώνεται, ότι ανοικτό παραμένει το ενδεχόμενο δικαστικών προσφυγών κατά των απεργιακών κινητοποιήσεων.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η απόφαση για την απεργία ελήφθη σε έκτακτη συνεδρίαση του ΕΚΑ, καθώς, όπως επισημαίνεται, με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών εισάγονται διατάξεις με τις οποίες:
· Κατακρημνίζεται το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς με την εισαγωγή ρυθμίσεων που οδηγούν σε εργαζόμενους δύο ταχυτήτων.
· Ακυρώνονται οι επιχειρησιακές Σ.Σ.Ε. και οι Κανονισμοί Εργασίας για τους νεοπροσλαμβανόμενους.
· Ανοίγει η πόρτα για ενοικιαζόμενους εργαζόμενους και στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς.
· Καταργείται ή πλήρης απασχόληση και η απασχόληση αορίστου χρόνου με τη δυνατότητα πρόσληψης εκτάκτων υπαλλήλων και μάλιστα όχι σε υποστηρικτικά συστήματα, αλλά και σε βασικές ειδικότητες, όπως οδηγοί ή τεχνίτες στις επιχειρήσεις δημοσίων μεταφορών.
· Εκμηδενίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στο σύστημα προσλήψεων σε τυπικό έλεγχο λίγων ημερών που δεν θα ολοκληρώνεται ποτέ, δίνοντας τη δυνατότητα σε επιτροπές των ίδιων των εταιρειών να καθορίζουν τον τρόπο επιλογής προσωπικού εισάγοντας πλέον και την έωλη διαδικασία της προσωπικής συνέντευξης.
· Φαλκιδεύεται η δυνατότητα των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του να υπάγονται στο σύστημα κινητικότητας του Ν. 4440/2016.
Για τους λόγους αυτούς το ΕΚΑ ζητά την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου, τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα όλων των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, την άμεση υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις Δημόσιες Επιχειρήσεις στις οποίες δεν έχουν υπογραφεί, την κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας με την πρόσληψη προσωπικού αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης, με την ουσιαστική εποπτεία του ΑΣΕΠ και την επαναφορά της δυνατότητας των κοινωνικών εταίρων (οργανώσεων εργαζομένων και διοικήσεων ΔΕΚΟ) να συμφωνούν μισθολογικούς και μη όρους με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Τέλος, οι εργαζόμενοι στις Αστικές Συγκοινωνίες της πρωτεύουσας δηλώνουν «θα αγωνιστούμε, με όλες τις δυνάμεις μας, για να αποτρέψουμε τη ψήφιση αυτού του εκτρωματικού νομοσχεδίου».
Διαβάστε ακόμη
Φαμπρίτσιο Γκαβέλι: Η ανανεωμένη Danone και το πλάνο επενδύσεων στην Ελλάδα
Ρεύμα: Κάτω από τα 60 λεπτά η τιμή της κιλοβατώρας στο σύνολο σχεδόν της αγοράς
Τα γκάλοπ, οι αλλαγές στα ΕΛΤΑ, τα νέα Αττικά κόλπα και η νέα επένδυση του Γερμανού