Σε 250 ανέρχονται οι επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν μέχρι σήμερα εκδηλώσει ενδιαφέρον να αποκτήσουν το συλλογικό σήμα «M Macedonia the GReat», με περίπου 100 εξ αυτών να έχουν καταθέσει και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Σίμος Διαμαντίδης, μιλώντας στο περιθώριο εκδήλωσης του «Money Show 2023».
Πρόσθεσε δε, ότι εντός του Φεβρουαρίου αναμένεται να ξεκινήσει η απόδοση του σήματος στις πρώτες επιχειρήσεις. Οι επιχειρηματίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον να αποκτήσουν το σήμα, προέρχονται κατά κύριο λόγο από τον κλάδο των τροφίμων, ενώ στόχος είναι να το προμηθευτούν τουλάχιστον 500 επιχειρήσεις.
Το επόμενο διάστημα -και για περίοδο περίπου τριών μηνών, αρχής γενομένης από τη Θεσσαλονίκη στις 20 Φεβρουαρίου- ο ΣΕΒΕ θα πραγματοποιήσει 15 εκδηλώσεις παρουσίασης του συλλογικού σήματος σε ισάριθμες περιοχές της Μακεδονίας. Μάλιστα, την εκδήλωση της Θεσσαλονίκης, η οποία θα λάβει χώρα στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, θα «κλείσει» μουσικά ο Αντώνης Ρέμος.
Υπενθυμίζεται ότι το μακεδονικό σήμα χρησιμοποιείται από επιχειρήσεις – μέλη του ΣΕΒΕ για προϊόντα και υπηρεσίες που προέρχονται αποκλειστικά από τη γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας και συγκεκριμένα από την α) Κεντρική και β) Δυτική Μακεδονία και την γ) Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.
Για τα μεταποιημένα φυσικά προϊόντα, βασικό κριτήριο είναι ποσοστό άνω του 50% της μάζας των συστατικών να προέρχεται από κάποια από τις τρεις περιφέρειες (ή το ποσοστό της μάζας της βασικής πρώτης ύλης του να προέρχεται από κάποια από τις τρεις περιφέρειες ή η μεταποίηση να πραγματοποιείται στη γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας και ο χαρακτηρισμός του προϊόντος ως «Μακεδονικού» να συνίσταται στον παραδοσιακό ή τον ιδιαίτερο τρόπο παρασκευής και επεξεργασίας του).
Για τα λοιπά (βιομηχανικά-βιοτεχνικά) προϊόντα και υπηρεσίες, βασικό κριτήριο είναι ποσοστό άνω του 50% του κόστους παραγωγής να πραγματοποιείται σε κάποια από τις τρεις περιφέρειες. Στο κόστος παραγωγής περιλαμβάνονται δαπάνες για την έρευνα και ανάπτυξη του προϊόντος ή της υπηρεσίας, ενώ αποκλείονται δαπάνες που αφορούν την προώθηση, την προβολή και τη διαφήμιση του προϊόντος.
Για τη σημασία του Μακεδονικού Σήματος μίλησε ο project manager, Παντελής Μάνης, ο οποίος αναφέρθηκε και στα επιμέρους σήματα και σλόγκαν GReat Food (για τα τρόφιμα), GReat Land, GReat Tech (για τα τεχνολογικά προϊόντα), GReat Wine (για τα κρασιά), Build GReat (για τα δομικά προϊόντα και κατασκευές) και GReat Services (για υπηρεσίες όπως ναυτιλιακά, logistics κτλ).
Διαβάστε επίσης:
Οικογένεια Παυλίδη: Πώς οι «βασιλιάδες του μαρμάρου» πούλησαν το στέμμα τους (pics)
Αυτά είναι τα έντομα που υπάρχουν στις τροφές που τρώμε – Οι φάρμες εντόμων έρχονται από το μέλλον