Το ένα μετά το άλλο ανοίγουν τα μέτωπα της παιδείας από τις παλινωδίες του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλου. Η αποδόμηση της παιδείας, μάλιστα, οδήγησε την ΟΛΜΕ να απειλεί με απεργιακές κινητοποιήσεις μέσα στις Πανελλαδικές. Από την πλευρά του ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε σκληρή κριτική για τις δηλώσεις Φίλη για τα ολοήμερα από σχολείο της Αργυρούπολης ενώ η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων χαρακτηρίζει ως αντισυνταγματική και συνεπώς παράνομη τη μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών. Με επιστολή της προς την ηγεσία της κυβέρνησης, της εκκλησίας, τον πρόεδρο της Δημοκρατίας και τους Βουλευτές η ΠΕΘ επισημαίνει ότι η επιλογή Φίλη παραβαίνει κάθε συνταγματική επιταγή και κάθε δικαστική απόφαση, που αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών.

Σε ό,τι αφορά στα ολοήμερα μετά το σοκ χιλιάδων γονέων ότι απαιτείται η εργασία και των δύο για να γραφτεί ο μαθητής σε ολοήμερο σχολείο ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης επιχείρησε να αναδιπλωθεί.

Οι γονείς εκφράζουν πάντως αγωνιώδη ερωτηματικά τόσο για την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας – καθώς από το δημοτικό «κόβονται» ώρες αγγλικών και πληροφορικής – αλλά και για το ποιος θα παίρνει τους μαθητές στη 1.15 που θα σχολά το σύνολο των τάξεων του δημοτικού. Επιπλέον «πονοκέφαλο» προκαλεί η κατάργηση της πρωινής ζώνης (7-8) που σημαίνει ότι όποιος εργάζεται θα πρέπει – αν δεν πληρώσει άνθρωπο για τις μεταφορές – ή να παίρνει το παιδί στη δουλειά ή να εργάζεται μεταξύ 8-1. Η υπουργική απόφαση όριζε ότι δικαίωμα συμμετοχής στα ολοήμερα σχολεία θα έχουν τα παιδιά των οποίων και οι δυο γονείς εργάζονται, απόφαση που στην Ελλάδα της ανεργίας, αυτόματα άφηνε εκτός χιλιάδες οικογένειες.

Ο κ. Φίλης μετά τις έντονες αντιδράσεις οπισθοχώρησε δηλώνοντας ότι θα προβλέψει, χωρίς να ξεκαθαρίζει το πότε, για την ένταξη στα ολοήμερα και των παιδιών, οι γονείς των οποίων είναι άνεργοι ή με μαύρη εργασία. Με δηλώσεις του τόνισε: «Για πρώτη φορά ιδρύουμε ένα ενιαίου τύπου ολοήμερο σχολείο σε όλη τη χώρα. Δηλαδή, όλα τα παιδιά και όχι συγκεκριμένα όπως συνέβαινε πριν», είπε περιγράφοντας τα μαθήματα που «θα εμπλουτίσουν το δημόσιο σχολείο», όπως ξένες γλώσσες και θεατρική αγωγή, ενώ υποστηρίζοντας την αλλαγή, επικαλέστηκε μελέτες που δείχνουν ότι, «δεν κάνει καλό στα παιδιά να μένουν επτά ώρες σε αίθουσες που συχνά δεν είναι λειτουργικές».

Σχετικά με τα κριτήρια για την εγγραφή παιδιών στο ολοήμερο σχολείο, είπε αυτά δεν αλλάζουν, καθώς και ότι, «όλες οι ευαίσθητες κατηγορίες παιδιών θα ικανοποιηθούν».

«Το ολοήμερο σχολείο δεν θα καταργηθεί, θα εμπλουτιστεί» υποστήριξε, διευκρινίζοντας ότι, «δεν θα αλλάξει τίποτα στο ολοήμερο σχολείο».

Κυριάκος: Ταξικό πρόσημο στην απόφαση Φίλη για το ολοήμερο

Σκληρή κριτική στο υπουργείο Παιδείας άσκησε ο Κυριάκος, ο οποίος επισκέφτηκε χθες το 10ο ολοήμερο σχολείο στην Αργυρούπολη.

Ο πρόεδρος της ΝΔ είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει στο διάλειμμα με τους μαθητές, αλλά και να ενημερωθεί για πάνω από μία ώρα από τους καθηγητές για την κατάσταση που επικρατεί και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και σε δήλωσή του, αφού συνεχάρη τους δασκάλους και τις δασκάλες για το πολύτιμο έργο τους, ξεκαθάρισε πως η ΝΔ θα ενισχύσει τον θεσμό του ολοήμερου σχολείου.«Η υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου, από το υπουργείο, κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση, ενώ έχει και ταξικό πρόσημο, αφού αποκλείει παιδιά ανέργων οικογενειών και δεν προωθεί δεξιότητες που χρειάζονται τα παιδιά» δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ, προσθέτοντας πως δεσμεύεται ότι θα ενισχύσει το πρόγραμμα αυτών των σχολείων, ώστε να αποκτήσουν τα παιδιά, γνώσεις και δεξιότητες πρόσβασης στον πολιτισμό μας, τις οποίες και χαρακτήρισε πολύ χρήσιμες από εδώ και στο εξής.

Ο κ. Φίλης, απαντώντας στον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη δήλωσε: «Μετά την κατάρρευση των προσδοκιών του ότι η χώρα θα ζήσει ένα θερμό καλοκαίρι με εκλογές, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε τον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας ως αντίβαρο αντιπολιτευτικής άσκησης. Μόνο που το ένα λάθος δεν διορθώνεται με ένα ακόμα λάθος. Η καθιέρωση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου σε όλη τη χώρα που υλοποιεί το Υπουργείο θα είναι πραγματικότητα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Αντικείμενα που δεν διδάσκονταν σε όλα τα παιδιά θα ενταχθούν στο πρόγραμμα όλων των σχολείων της χώρας.

Αυτή είναι δέσμευση μας, γι αυτήν εργαζόμαστε με σχέδιο και μεθοδικότητα, και ασφαλώς θα κριθούμε από τους πολίτες. Οι πραγματικές μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη – ο εγκαταλελειμμένος εδώ και χρόνια χώρος της εκπαίδευσης – θα γίνουν, παρά τα “παράσιτα” που ακούγονται από τον κ. Μητσοτάκη και τα “παπαγαλάκια” της δήθεν ενημέρωσης. Ο κίνδυνος είναι ένας: Να μην εθιστεί στην απογοήτευση ο κ. Μητσοτάκης από τις συνεχείς διαψεύσεις των προσδοκιών του. Όσο και αν πασχίζει ο κ. Μητσοτάκης να δυσφημίσει το δημόσιο σχολείο για να καταστήσει τους μαθητές, πελάτες της ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν θα τα καταφέρει»ι.

Προκάλεσε μέχρι και κίνδυνο απεργίας στις Πανελλαδικές

Οι καθηγητές από την πλευρά τους επισημαίνουν ότι «έκλεισε» η φετινή χρονιά με 3000 κενά και εκτιμούν ότι την ερχόμενη χρονιά τα κενά θα είναι περισσότερα, για το λόγο αυτό λίγο πριν από την έναρξη των Πανελλαδικών, οι καθηγητές κάνουν λόγο ακόμα και για κινητοποιήσεις. Η όποια απόφαση θα ληφθεί στις 21 Μαΐου από τη γενική συνέλευση των προέδρων των τοπικών ενώσεων καθηγητών (ΕΛΜΕ). «Ο κόσμος της εκπαίδευσης οφείλει να αγωνιστεί για να σταματήσει την πολιτική των περικοπών και της λιτότητας στον χώρο της εκπαίδευσης», ανέφερε η ΟΛΜΕ τονίζοντας» Και αυτό, διότι, παρά τις εξαγγελίες του υπουργείου για 20.000 διορισμούς σε βάθος τριετίας, ο υπουργός Νίκος Φίλης, μετά την τελευταία συνάντησή του με τους εκπροσώπους των θεσμών, δεν είχε κάτι που να μπορέσει να εμφανίσει ως επιτυχία». Το ΔΣ της ΟΛΜΕ πραγματοποιεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή στις 12.30 ενώ παράλληλα ανακοίνωσε και στάση εργασίας.

Τι καταγγέλλει η Ένωση Θεολόγων

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων καταγγέλλει δημόσια την απαράδεκτη απόφαση του Υπουργού Παιδείας κ. Νικόλαου Φίλη η οποία, εντελώς προκλητικά, μειώνει τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών από 2 σε 1 στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου και ουσιαστικά καταργεί τη διδασκαλία του μαθήματος.

Η απόφαση αυτή είναι προάγγελος και των σχεδιαζόμενων και ήδη δρομολογημένων αλλαγών από το Υπουργείο Παιδείας, για το μάθημα των Θρησκευτικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο με τη μεθοδευόμενη μετατροπή του μαθήματος σε θρησκειολογία, στην πραγματικότητα όμως, σ΄ ένα πολυθρησκειακό ή πολυθεϊστικό μόρφωμα που, κατ ΄ ουσίαν, οδηγεί τα παιδιά στην πανθρησκειακή σύγχυση και, τελικά, στην ατομική θρησκεία, στον θρησκευτικό μηδενισμό ή στην αθεΐα.

Οφείλουμε να τονίσουμε ότι η απόφαση αυτή του Υπουργού Παιδείας, που εξεδόθη είναι:

1) Αντισυνταγματική και συνεπώς παράνομη, διότι παραβαίνει κάθε συνταγματική επιταγή και κάθε δικαστική απόφαση, που αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών.

2) Προσβλητική εναντίον του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και των Επισκόπων της Εκκλησίας της Ελλάδος, διότι περιφρονεί τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, τις σχετικές με το μάθημα των Θρησκευτικών, ενώ, ταυτόχρονα, αθετεί τις υποσχέσεις του Υπουργού Παιδείας προς τον Αρχιεπίσκοπο για διάλογο και για μη μονομερείς ενέργειες σε ό, τι αφορά στη χριστιανική αγωγή των νέων.

3) Μειωτική του κύρους του Προέδρου της Κυβέρνησης κ. Αλέξη Τσίπρα, διότι αναιρεί τη διακηρυγμένη δέσμευσή του, την οποία εξέφρασε κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησής του λέγοντας: «Είμαστε σάρκα από τη σάρκα αυτού του λαού, είμαστε κάθε λέξη από το Σύνταγμα αυτής της χώρας και αυτό θα υπηρετήσουμε μέχρι τέλους», καθώς και του Προέδρου του συγκυβερνώντος κόμματος των Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Πάνου Καμμένου, ο οποίος έχει δηλώσει ότι: «Οδεύουμε στην οδό της Ορθοδοξίας».

4) Αντιπαιδαγωγική, αφού ο περιορισμός της διδασκαλίας το μαθήματος στη μία ώρα καταργεί στην ουσία τον χρόνο που απαιτείται για την επαρκή διδασκαλία και τη συνολική κάλυψη του περιεχομένου της ύλης. Επιπλέον, υποβιβάζει την αξία ενός μαθήματος το οποίο στη συνείδηση των γονέων της μαθητιώσας νεολαίας είναι το βασικότερο για την απόκτηση αληθινής και ουσιαστικής Ελληνορθόδοξης Παιδείας.

5) Περιφρονητική προς τη συνείδηση της πλειονοψηφίας του Ελληνικού λαού, ο οποίος, σε κάθε ευκαιρία, δείχνει τη θέλησή του να πορεύεται στο πλαίσιο της Ορθόδοξης χριστιανικής κληρονομιάς του.

Καλούμε

1) Τον Υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη, να αναθεωρήσει την ολέθρια για μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Δημοτικό, απόφασή του.

2) Τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο και άπαντες τους Ιεράρχες της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκόπιο Παυλόπουλο, τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος κ. Αλέξη Τσίπρα, τον Πρόεδρο του συγκυβερνώντος κόμματος των Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Πάνο Καμμένο, τους κ. Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, να παρέμβουν για να αποτρέψουν τις αποδομητικές για το μάθημα των Θρησκευτικών αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας.

3) Τους πνευματικούς ανθρώπους και τα σωματεία, που στηρίζουν αγωνιστικά τις παραδόσεις που συνιστούν τις πνευματικές δομές του Ελληνισμού, να αντισταθούν, ΕΛΛΗΝΙΚΑ, στη σχεδιαζόμενη -έμπρακτη πλέον- πολιτισμική αλλοίωση της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης των νέων της Ελλάδος από το Υπουργείο Παιδείας. Η φθορά ή η κατάργηση των πνευματικών μας διαφορών και ιδιαιτεροτήτων, ως λαού και ως έθνους, που κρατήθηκαν διαχρονικά έως τώρα, μέσω τόσων και ποικίλων αντιξοοτήτων και αγώνων αλλά και μέσα από την παιδεία του γένους, θα έχει ως συνέπεια την μελλοντική υποταγή μας σε ένα πολτοποιημένο, πολιτισμικά και θρησκευτικά, παγκοσμιοποιημένο μόρφωμα. Τα πνευματικά σύνορα της χώρας μας θεωρούνταν πάντοτε και θεωρούνται και σήμερα ισότιμα με τα εδαφικά και τα θαλάσσια και, επομένως, η ορθή διαπαιδαγώγηση της νεότητας, μαζί με τη λαϊκή άμυνα, αντίσταση και επαγρύπνηση, θεωρούνται αναγκαίοι παράγοντες, προκειμένου να μην επέλθει η πνευματική άλωση της χώρας μας με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την ανεξαρτησία και την ελευθερία της.

4) Τον Ελληνικό λαό να αντιδράσει δυναμικά και με κάθε νόμιμο τρόπο απέναντι στην ιδεοληπτική επίθεση που απροκάλυπτα και ανενδοίαστα, πλέον, υφίσταται, από τον Υπουργό Παιδείας, η πνευματική, ιστορική και πολιτισμική κληρονομιά της χώρας μας.

 

Πηγή: protothema.gr