Εντός Σεπτεμβρίου αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες στους τρεις νέους σταθμούς του μετρό στον Πειραιά. Πρόκειται για τους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», οι οποίοι σύμφωνα με τις προβλέψεις των υπευθύνων, θα αυξήσουν την συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως. Ο συνολικός χρόνος μετάβασης με το μετρό, με την παράδοση του έργου, από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο υπολογίζεται σε μόλις 55 λεπτά. Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως, όπως επίσης αναμένεται μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ο Πειραιάς θα αναβαθμιστεί συγκοινωνιακά, αφού μόνο στον σταθμό «Πειραιάς» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές μετρό (Γραμμές 1 και 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα.

Τα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια, Μανιάτικα και στον Πειραιά αναμένεται να μειωθούν σημαντικά με την επέκταση της Γραμμής 3 του μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς», που στο σύνολό της περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς.

Ικανοποιητικά μάλιστα είναι τα πρώτα αποτελέσματα στο κυκλοφοριακό, από τις 6 Ιουλίου 2020, οπότε και παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

Ως προς τους τρεις σταθμούς, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», αυτοί αναμένεται να δώσουν μια νέα πνοή στην πόλη του Πειραιά. Μόλις δοθούν προς χρήση, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, αναμένεται να κοπούν αρκετές λεωφορειακές γραμμές σύνδεσης με τους Δήμους Νίκαιας και Κορυδαλλού, οι οποίες όπως έγινε και σε άλλες επεκτάσεις, θα μετατραπούν σε διαδημοτικές και τροφοδοτικές προς τους σταθμούς μετρό.

Στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο Πειραιά», οι εργαζόμενοι ολοκληρώνουν τις εργασίες στον εσωτερικό χώρο. Λίγες λεπτομέρειες απομένουν για να παραδοθεί προς χρήση στο επιβατικό κοινό. Πρόκειται για τον νέο τερματικό σταθμό της Γραμμής 3, ο οποίος βρίσκεται απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το δημαρχείο. Θα εξυπηρετεί σχεδόν το σύνολο της πόλης του Πειραιά και θα συνδέεται επίσης με το Τραμ και πολλές γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.

Ο επιβλητικός γυάλινος θόλος που κοσμεί τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο Πειραιά» παρουσιάζει το σύγχρονο πολεοδομικό σύστημα του Πειραιά. Σε συνάρτηση όμως με την αρχαία πόλη του Πειραιά και το υδραυλικό της σύστημα, όπως προέκυψε από τις αρχαιολογικές ανασκαφές.

Μπροστά από το γραφείο των εκδοτηρίων εισιτηρίων, εντυπωσιάζει το φωτιστικό στο ταβάνι του τερματικού σταθμού της Γραμμής 3. Δίπλα από τα εκδοτήρια, έχουν ήδη τοποθετηθεί τα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Με την έναρξη της λειτουργίας, οι σταθμοί «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» εκτιμάται ότι θα αυξήσουν την συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό κατά 132.000 πολίτες ημερησίως.

 

Οι εργασίες στον τερματικό σταθμό της γραμμής 3 συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Ο διάδρομος που οδηγεί προς τις αποβάθρες βρίσκεται κοντά στο τελικό στάδιο. Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του μήνα. Η απόσταση Πειραιάς – Ελευθέριος Βενιζέλος θα διανύεται με το μετρό σε 55 λεπτά.

 

Οι εργασίες στις αποβάθρες περιλαμβάνουν τις τοποθετήσεις των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συστημάτων. Πρόκειται για τις τελευταίες πινελιές, μιας και σχεδόν το σύνολο των εργασιών, έχει ολοκληρωθεί.

 

Το άγαλμα του Ελ.Βενιζέλου, απέναντι από το δημοτικό θέατρο Πειραιά, κοσμεί έναν από τους κεντρικότερους δρόμους της πόλης. Οι εργασίες στην πλατεία Ελ.Βενιζέλου αποσκοπούν στην διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου, δηλαδή την τοποθέτηση πλακιδίων, χωρισμάτων και φυτεύσεις, προκειμένου η πλατεία να επιστρέψει στην κανονικότητα της.

Τα γραφεία των εργαζομένων στον σταθμό του μετρό, σύντομα θα παραδοθούν ολοκληρωμένα. Ο χώρος επιτήρησης, διάθεσης εισιτηρίων και τα γραφεία των υπαλλήλων βρίσκονται και αυτά στο τελικό στάδιο των εργασιών. Για να ολοκληρωθούν όμως άμεσα οι εργασίες, δεκάδες μέλη των συνεργείων κατασκευής δουλεύουν αδιάκοπα.

Ο σταθμός «Πειραιάς» βρίσκεται σχεδόν κάτω από τον σημερινό σταθμό της Γραμμής 1 (Πειραιάς-Κηφισιά) και θα συντελέσει στο να γίνει το σημείο αυτό, ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός σταθμός της Αττικής, διαθέτοντας 2 σταθμούς μετρό, προαστιακό, λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, και τα ακτοπλοϊκά σκάφη. Οι εργαζόμενοι, πραγματοποιούν τους τελευταίους ελέγχους ασφαλείας στα σκαλοπάτια που οδηγούν στις αποβάθρες του σταθμού και ταυτόχρονα τοποθετούν το ειδικό αντιολισθητικό υλικό κατά μήκος των σκαλοπατιών.

Η τοιχοποιία έχει ολοκληρωθεί. Ωστόσο απομένει να ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις επενδύσεων στους τοίχους, τα γυάλινα προστατευτικά καθώς και τα ανοξείδωτα τμήματα στις κυλιόμενες σκάλες. Ο σταθμός «Πειραιάς» θα παραδοθεί στην ώρα του, επισημαίνουν οι υπεύθυνοι των εργασιών.

Το άγαλμα της ηρωίδας Μανιάτισσας κοσμεί τον περιβάλλοντα χώρο έξω από τον σταθμό «Μανιάτικα». Ο συγκεκριμένος σταθμός του μετρό βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη περιοχή και σε απόσταση βολής από το Κερατσίνι. Είναι μάλιστα ένας από τους δύο σταθμούς μετρό, μαζί με αυτόν της Κατεχάκη, που έχει μια είσοδο/έξοδο για το κοινό.

Διαβάστε ακόμη

Ποιος τροφοδοτεί κρυφά την Τουρκία με δισεκατομμύρια δολάρια; (pics)

Αυτά είναι τα ακίνητα-φιλέτα του ΕΦΚΑ που προορίζονται για ξενοδοχεία

Η χαρτογράφηση των διαθέσιμων ακινήτων έως 150.000€ που είναι κατάλληλα για νέα ζευγάρια (πίνακες)