Μια αλλοπρόσαλλη τακτική ακολουθούν τις τελευταίες 10 ημέρες οι υπουργοί της κυβέρνησης για το θέμα της αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας, πρόγραμμα που κατά την αμερικανική κυβέρνηση ανέρχεται στα 2,404 δισ.δολάρια. Αρμόδιοι και αναρμόδιοι, μέλη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας ή άλλοι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ, τη μία ημέρα λένε ότι ο εκσυγχρονισμός των F-16 θα κοστίσει στους Έλληνες 1,1 δισ.δολάρια, την επομένη δηλώνουν ότι δεν θα υπερβεί τα 700-800 εκατ. ευρώ και μετά βγάζουν ανακοινώσεις ότι για την ανακατασκευή θα δαπανηθούν 1,1 δισ.ευρώ.
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας στις 17 Οκτωβρίου έγραφε στο twitter ότι τα ποσά από το 1,1 δισ. ευρώ μέχρι τα 2,4 δισ. δολάρια αφορούν «προγράμματα βοήθειας και αντισταθμιστικά», άρα θα πληρωθούν από τους Έλληνες και στις 25 Οκτωβρίου δήλωνε στη Βουλή ότι «μπορεί να μην υπάρχει ούτε ένα αντισταθμιστικό αν η τιμή είναι να πέσει πάρα πολύ χαμηλά και να γλιτώσουμε πολλά χρήματα». Τρέχα γύρευε τι ισχύει τελικά…
Ενώ η ελληνική κυβέρνηση εμφανίζει αυτή την αντιφατική εικόνα για το τι συζητά (ή έχει ήδη συμφωνήσει) με την Ουάσιγκτον σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των F-16, οι κατασκευαστές των αμερικανικών μαχητικών αεροσκαφών είναι συνεπείς στις επιδιώξεις τους επιμένοντας με σταθερότητα εδώ και μήνες στην προώθηση του προγράμματος αναβάθμισης. Στις 13 και 14 Σεπτεμβρίου, η Lockheed Martin, είχε μεταφέρει τον εξομοιωτή των F-16 μέσα στη Λέσχη Αξιωματικών (ΛΑΕΔ) που βρίσκεται επί της οδού Ρηγίλλης στο κέντρο της Αθήνας προσκαλώντας δημοσιογράφους και όλους όσοι έχουν ενδιαφέρον για τα αμυντικά θέματα και τα σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη να κλείσουν ραντεβού για να απολαύσουν ένα δεκάλεπτο εικονικής πτήσης με τον simulator των F-16. Η εκδήλωση έγινε στο πλαίσιο της Athens Flying Week, παραμένει ωστόσο άγνωστο πώς διατέθηκε χώρος που ανήκει στις ένοπλες δυνάμεις για να τοποθετηθεί ο προσομοιωτής πτήσης μιας ιδιωτικής εταιρείας που κατασκευάζει οπλικά συστήματα. Συμπτωματικά, περίπου δύο μήνες μετά το show με τον εξομοιωτή των F-16 μέσα στο ιστορικό κτίριο της ΛΑΕΔ, η Lockheed Martin εξασφάλισε ένα συμβόλαιο μέσω του οποίου θα εισπράττει από την Ελλάδα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, για όλη την επόμενη 10ετία.
Οι μεταμορφώσεις των μελών της κυβέρνησης που για το θέμα των F-16 λένε άλλα τη μία ημέρα και άλλα την άλλη, λες και πιστεύουν τα πάντα αλλά και τα αντίθετά τους(!) δημιουργούν μια εικόνα που παραπέμπει περισσότερο σε Βαβέλ, παρά σε συνειδητή προσπάθεια να θωρακιστεί η άμυνα της χώρας εν όψει δυσμενών εξελίξεων που μπορεί να ανατρέψουν την ισορροπία δυνάμεων με την Τουρκία, όπως επιχειρηματολογούν στον ΣΥΡΙΖΑ.
Οι δημόσιες αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις των μελών της κυβέρνησης έχουν οδηγήσει στην απώλεια κάθε αίσθησης αξιοπιστίας σχετικά με το τι ακριβώς έχει συμφωνηθεί με τους Αμερικανούς και πόσο θα κοστίσει ο εκσυγχρονισμός των F-16. Αντιφατικές δηλώσεις ακόμη και για το ποια εταιρεία θα αναλάβει το έργο της ανακατασκευής των αεροσκαφών F-16, αλλοπρόσαλλες τοποθετήσεις των καθ’ ύλην αρμόδιων σχετικά με το πόσο θα διαρκέσει η διαδικασία του εκσυγχρονισμού και όλα τα ενδεχόμενα για το αν θα συμπεριληφθούν στη συμφωνία τα απαγορευμένα από το νόμο αντισταθμιστικά τα οποία τη μία ημέρα ανακοινώνουν και την επομένη λένε ότι μπορεί και να μην υλοποιήσουν…
Διαβάζοντας τη Βαβέλ των δηλώσεων των μελών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για την ανακατασκευή των F-16 προκύπτει το ερώτημα εάν μας κρύβουν κάτι και τι είναι αυτό. Προφανώς οι υπεύθυνοι των αμερικανικών υπηρεσιών που ανακοίνωσαν ότι το πρόγραμμα θα κοστίσει 2,404 δισ.δολάρια δεν είναι τρελοί να ανακοινώνουν κόστη από το μυαλό τους. Αφού η κυβέρνηση λέει ότι για τον εκσυγχρονισμό των F-16 θα διατεθούν 1,1 δισ. ευρώ, μήπως η συμφωνία περιέχει σαν option αγορά νέων αεροσκαφών, ή μήπως προμήθεια οπλικών συστημάτων ή μήπως άλλα προγράμματα τα οποία δεν ανακοινώνονται στους Έλληνες; Και γιατί άραγε το υπουργείο Άμυνας δεν δίνει στη δημοσιότητα το κείμενο της αρχικής επιστολής LOR (Letter of Request) που έστειλε στους Αμερικανούς για να διαπιστώσουν οι Έλληνες τι ζήτησαν από την Ουάσιγκτον και πώς προέκυψε το τίμημα των 2,404 δισ.δολαρίων;
Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr