Ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και το μετρό, είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής του Αθηναίου, ο οποίος καθημερινά χρησιμοποιεί τους συρμούς προκειμένου να πάει στη δουλειά του και γενικότερα στον προορισμό του.
Ωστόσο τον τελευταίο καιρό, πολύς κόσμος υφίσταται μεγάλη ταλαιπωρία για κάτι τόσο απλό όσο οι μετακινήσεις του. Οι ουρές είτε για να φορτίσεις την κάρτα σου, είτε για να βγάλεις εισιτήριο αποτελούν πλέον συνήθη εικόνα στους σταθμούς, ενώ αν ανήκεις στους περιστασιακούς χρήστες των μέσων μαζικής μεταφοράς και δεν γνωρίζεις τη διαδικασία, το πιθανότερο είναι να μπλέξεις… Σε όλα αυτά, πρέπει να προσθέσουμε και το γεγονός ότι σε πολλούς σταθμούς δεν λειτουργούν τα εκδοτήρια εισιτηρίων!
Το protothema.gr χρησιμοποίησε τη Γραμμή 1 Πειραιάς-Κηφισιά και κατέγραψε όλα τα απίστευτα περιστατικά που συμβαίνουν καθημερινά στους χώρους αναμονής αλλά και στα βαγόνια των συρμών.
Τα πρώτα βασικά συμπεράσματα είναι τα εξής:
– Οσον αφορά την καθαριότητα των σταθμών, τα σχόλια είναι θετικά, καθώς οι σταθμοί του ηλεκτρικού βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση.
– Σε 16 από τους 24 σταθμούς δεν ήταν ανοικτά τα εκδοτήρια εισιτηρίων.
– Σε όλους τους σταθμούς υπήρχαν αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
– Λόγω της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχουν μειωθεί οι επαίτες-ζητιάνοι στους συρμούς ενώ μόνο δύο μουσικοί έκαναν την εμφάνισή τους στα τρένα πληρώνοντας το εισιτήριό τους.
– Σε όλους τους σταθμούς της Γραμμής 1 του ηλεκτρικού υπήρχαν παλιά μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων τα οποία είναι ανενεργά χωρίς κάποια χρησιμότητα.
– Τα βαγόνια των συρμών της ίδιας γραμμής βρίσκονται σε άθλια κατάσταση, ζωγραφισμένα και με ραγισμένα τζάμια.
– Εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός πως ακόμα και σήμερα υπάρχει κόσμος, ο οποίος αποφεύγει να πληρώσει το εισιτήριο του και μπαίνει μαζί με κάποιον άλλον ενώ σε άλλη περίπτωση δύο φίλοι πήδηξαν τα κάγκελα στο σταθμό Πετραλώνων και μπήκαν στο βαγόνι.
Αναλυτικά οι εντυπώσεις και οι καταγραφές του protothema.gr στο ταξίδι της Γραμμής 1 Πειραιάς-Κηφισιά που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 12 Ιουνίου 2018 φαίνονται παρακάτω:
Σταθμός «Πειραιά» 10:15
Σε λειτουργία υπάρχουν περίπου έξι αυτόματα μηχανήματα ενώ τα εκδοτήρια εισιτηρίων είναι ανοικτά καθώς ο σταθμός του Πειραιά είναι συνδεδεμένος και με τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Στα εκδοτήρια εισιτηρίου υπήρχε αρκετός κόσμος και περίμενε στην ούρα ενώ στα μηχανήματα η αναμονή ήταν περίπου πέντε λεπτά γιατί καθυστερούσε η φόρτιση των μηνιαίων καρτών. Έξω ακριβώς από τον σταθμό υπήρχαν μικροπωλητές που πουλούσαν την πραμάτειά τους. Οι μπάρες διέλευσης του κοινού ήταν κλειστές.
Σταθμός «Φάληρο» 10:27
Στο Φάληρο οι μπάρες για το κοινό που οδηγούν στις αποβάθρες ήταν ανοικτές ενώ υπήρχε πρόβλημα με έναν ανελκυστήρα στον οποίο είχαν ήδη πιάσει δουλειά΄ οι μάστορες προκειμένου να τον θέσουν σε λειτουργία. Δεν είχε πολύ κόσμο, παρόλο που ο συγκεκριμένος σταθμός είναι συνδεδεμένος με το τραμ. Τα εκδοτήρια εισιτηρίων ήταν κλειστά και ο κόσμος εξυπηρετούνταν μόνο από τα αυτόματα μηχανήματα εισιτηρίων.
Σταθμός «Μοσχάτο» 10:35
Στον σταθμό του Μοσχάτου παρατηρήθηκε πρόβλημα από κάποιους ηλικιωμένους στα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων και χρειάστηκε η βοήθεια του προσωπικού ασφαλείας του σταθμού. Οι μπάρες ήταν ανοικτές ενώ από τα μεγάφωνα ενημέρωναν τον κόσμο πως οι μπάρες για την είσοδο στους συρμούς θα κλείσουν και θα χρειαστεί εισιτήριο όποιος θέλει να περάσει. Επίσης την ίδια στιγμή αρκετός ήταν ο κόσμος ο οποίος έμπαινε στο τραίνο χωρίς να έχει χτυπήσει εισιτήριο.
Σταθμός «Καλλιθέα» 10:42
Ο σταθμός της Καλλιθέας ήταν σε καλή κατάσταση, οι μπάρες που οδηγούν στην αποβάθρα ήταν ανοικτές ενώ υπήρχε ουρά στο εκδοτήριο εισιτηρίων και λίγος κόσμος εξυπηρετούνταν από τα μηχανήματα.
Σταθμός «Ταύρος» 10:51
Σε αυτόν τον σταθμό, οι μπάρες ήταν κλειστές και ο κόσμος είτε για να μπει, είτε για να βγει, έπρεπε να χτυπήσει το εισιτήριο του ή την κάρτα του. Τα εκδοτήρια εισιτήριών ήταν κλειστά και μόνο τα αυτόματα μηχανήματα λειτουργούσαν για την εξυπηρέτηση του κοινού.
Σταθμός «Πετράλωνα» 10:57
Ο πιο… ταλαιπωρημένος σταθμός της γραμμής του ηλεκτρικού είναι αυτός των Πετραλώνων καθώς έχει υποστεί τις περισσότερες επιθέσεις από ομάδες ατόμων. Οι μπάρες ήταν κλειστές καθώς κλειστά ήταν και τα εκδοτήρια εισιτηρίων ενώ λειτουργούσαν μόνο τα αυτόματα μηχανήματα στα οποία οι συνήθεις ύποπτοι, δηλαδή οι ηλικιωμένοι, ταλαιπωρούνται στην έκδοση των εισιτηρίων τους καθώς δεν γνωρίσουν πώς λειτουργεί το μηχάνημα. Στον συγκεκριμένο σταθμό παρατηρήσαμε, αλλά δεν καταφέραμε να το καταγράψουμε, δύο φίλους ηλικίας περίπου στα 30, οι οποίοι πήδηξαν τα κάγκελα στην συμβολή των οδών Θεσσαλονίκης και Αχαιών και μπήκαν στο τραίνο χωρίς να χρειαστεί να πληρώσουν εισιτήριο, μπροστά στα μάτια όλων.
Σταθμός «Θησείο» 11:06
Στον σταθμό του Θησείου οι μπάρες ήταν ανοικτές, κάτι που προσωπικά δεν το περίμενα, και προς έκπληξή μου, οι δύο λαθρεπιβάτες φίλοι κατέβηκαν στο σταθμό και βγήκαν κανονικά από τις πόρτες και όχι πηδώντας τα κάγκελα όπως αρχικά είχαν μπει. Τα εκδοτήρια για το κοινό δεν λειτουργούσαν πάρα μόνο τα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
Σταθμός «Μοναστηράκι» 11:13
Ο σταθμός με τις όμορφες μυρωδιές των μεζεδοπωλείων που βρίσκονται πάνω από τα κεφάλια μας και ο αέρας φέρνει στις μύτες μας! Οι μπάρες οι οποίες βγάζουν στην πλατεία Μοναστηρακίου ήταν ανοικτές ενώ οι μπάρες που οδηγούσαν στις αποβάθρες για το Μετρό γραμμή 3 ήταν κλειστές, όμως όποιος ήθελε και γνώριζε, μπορούσε να μπει από τον ηλεκτρικό και να βγει στην αποβάθρα και από εκεί να οδηγηθεί στο μετρό χωρίς να πληρώσει εισιτήριο. Τα εκδοτήρια ήταν ανοικτά και είχε αρκετά αυτόματα μηχανήματα καθώς ο κόσμος λόγω και των τουριστών ήταν αρκετός χωρίς όμως να υπάρχει ταλαιπωρία.
Σταθμός «Ομόνοια» 11:26
Στον συγκεκριμένο σταθμό του ηλεκτρικού μου έκανε εντύπωση ότι υπήρχαν πολλές κάμερες ασφαλείας στην αποβάθρα. Οι μπάρες για να βγεις από τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο ήταν ανοικτές ενώ οι μπάρες που οδηγούσαν στο Μετρό γραμμή 2 ήταν κλειστές. Στις εγκαταστάσεις του Μετρό υπήρχαν ουρές στα δύο εκδοτήρια εισιτηρίων και ο κόσμος περίμενε υπομονετικά εμφανώς όμως εκνευρισμένος, η αναμονή στα εκδοτήρια ξεπερνούσε τα 10 λεπτά. Κόσμος υπήρχε και στα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων στα οποία βοηθούσε ένας εργαζόμενος από το προσωπικό ασφαλείας του σταθμού, όποιον δεν γνώριζε τι να κάνει. Πίσω από τα εκδοτήρια, συναντήσαμε έναν τοξικομανή ο οποίος ήταν σε πολύ άσχημη κατάσταση, έτοιμος να πέσει κάτω και κρατιόταν από το σταντ του εκδοτηρίου.
Σταθμός «Βικτώρια» 11:35
Οι μπάρες στον συγκεκριμένο σταθμό ήταν ανοικτές ενώ τα εκδοτήρια εισιτηρίων ήταν κλειστά. Υπήρχαν τέσσερα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
Σταθμός «Αττική» 11:44
Στον σταθμό της Αττικής οι πολίτες είχαν την ευκαιρία να εξυπηρετούνται από δύο υπαλλήλους στα εκδοτήρια εισιτηρίων ενώ υπήρχαν και αυτόματα μηχανήματα στα οποία δεν είχε κόσμο, πολύ μικρή ουρά μόνο στα εκδοτήρια. Οι μπάρες για το Μετρό Γραμμή 2 ήταν κλειστές.
Σταθμός «Άγιος Νικόλαος» 11:52
Στον Άγιο Νικόλαο δεν συναντήσαμε κάτι παράξενο μόνο που τα εκδοτήρια ήταν κλειστά και ο κόσμος εξυπηρετούνταν από τα αυτόματα μηχανήματα.
Σταθμός «Κάτω Πατήσια» 12:01
Στον συγκεκριμένο σταθμό μπήκε μέσα ένας μουσικός παίζοντας ακορντεόν, οι μπάρες που οδηγούν στην αποβάθρα ήταν ανοικτές, ενώ λειτουργούσε και το εκδοτήριο εισιτηρίων στο ρεύμα προς Πειραιά ενώ ο κόσμος εξυπηρετούνταν και από τα τέσσερα αυτόματα μηχανήματα.
Σταθμός «Άγιος Ελευθέριος» 12:10
Τα εκδοτήρια εισιτηρίων στο σταθμό του Αγίου Ελευθερίου ήταν κλειστά και υπήρχαν μόνο τέσσερα μηχανήματα για την εξυπηρέτηση του κοινού στην έκδοση εισιτηρίων, οι μπάρες ήταν ανοικτές.
Σταθμός «Άνω Πατήσια» 12:16
Στα Άνω Πατήσια στο διπλανό βαγόνι μπήκε ένας δεύτερος μουσικός παρόλο που οι μπάρες ήταν κλειστές και άρχισε να παίζει στο κοινό τις μελωδίες του με την κλασική κιθάρα. Τα εκδοτήρια εισιτηρίων ήταν κλειστά και από τα τέσσερα αυτόματα μηχανήματα το ένα ήταν χαλασμένο.
Σταθμός «Περισσός» 12:24
Οι μπάρες στο σταθμό του Περισσού ήταν ανοικτές ενώ την εμφάνισή τους έκαναν και τα πρώτα ποδήλατα. Τα εκδοτήρια εισιτηρίων ήταν κλειστά και υπήρχαν μόνο αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
Σταθμός «Πευκάκια» 12:33
Στον σταθμό τα εκδοτήρια ήταν εισιτηρίων ήταν κλειστά και λειτουργούσαν τέσσερα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
Σταθμός «Νέα Ιωνία» 12:39
Τα εκδοτήρια του σταθμού ήταν κλειστά, υπήρχαν αυτόματα μηχανήματα για την έκδοση των εισιτηρίων. Οι μπάρες ήταν ανοικτές.
Σταθμός «Ηράκλειο» 12:45
Οι μπάρες στον σταθμό ήταν ανοικτές, υπήρχαν μηχανήματα για την έκδοση εισιτηρίων στα οποία γινόταν συντήρηση ενώ τα εκδοτήρια ήταν κλειστά.
Σταθμός «Ειρήνη» 12:51
Ο σταθμός της Ειρήνης ήταν ο μόνος που δεν ήταν καθαρός ενώ στα σκαλοπάτια που οδηγούν στον δρόμο υπήρχαν ζωγραφισμένοι τοίχοι. Τα εκδοτήρια ήταν κλειστά ενώ υπήρχαν τέσσερα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
Σταθμός «Νερατζιώτισσα» 12:57
Στον σταθμό αυτόν δεν λειτουργούσε το ασανσέρ ενώ δεν βρισκόταν και σε καλή κατάσταση από άποψη καθαριότητας. Τα εκδοτήρια εισιτηρίων λόγω του ότι ο σταθμός συνδέεται με τον Προαστιακό λειτουργούσαν, ενώ υπήρχαν και μηχανήματα έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων. Οι μπάρες ήταν ανοικτές. Όταν μπήκα στο τραίνο μπήκε και ένας επαίτης, ο πρώτος από την στιγμή που μπήκαμε στο τραίνο από τον Πειραιά.
Σταθμός «Μαρούσι» 13:03
Στο Μαρούσι καταγράψαμε έναν ηλικιωμένο να διαμαρτύρεται για την τιμή του εισιτηρίου που βρίσκεται στο 1,40 ενώ ήθελε να κατέβει στην επόμενο σταθμό.
Οι μπάρες ήταν κλειστές και υπήρξε πρόβλημα αφού κόλλησε το λειτουργικό σύστημα και δεν αναγνώριζε τα εισιτήρια ή τις κάρτες. Χρειάστηκαν ορισμένα λεπτά για να ξεκολλήσει. Τα εκδοτήρια ήταν ανοικτά.
Σταθμός «ΚΑΤ» 13:09
Στο σταθμό του ΚΑΤ οι μπάρες ήταν κλειστές όπως και τα εκδοτήρια εισιτηρίων ενώ υπήρχαν αυτόματα μηχανήματα.
Σταθμός «Κηφισιάς» 13:17
Στην Κηφισιά ο σταθμός ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, τα εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούσαν και υπήρχαν αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Οι ηλεκτρονικές μπάρες ήταν κλειστές.
Πηγή: protothema.gr