Μηδενικά θα είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως 122 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο τα οποία έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 σύμφωνα με όσα ορίζει σχετικό άρθρο που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τίτλο: «Περιστολή του λαθρεμπορίου-Κύρωση του Πρωτοκόλλου για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου καπνού, διατάξεις περί κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών, διατάξεις για τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης, κίνητρα για την προσέλκυση φορολογικών κατοίκων».
Ειδικότερα στο άρθρο 38 του νομοσχεδίου περιλαμβάνεται ο νέος τρόπος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που οι εκπομπές CO2 θα μετρώνται με τον νέο τρόπο που δεν είναι άλλος από το πρότυπο WLTP που -ουσιαστικά- αυξάνει τις μέσες εκπομπές ρύπων.
Όπως είχε ανακοινωθεί η Κυβέρνηση αποφάσισε να μην αυξηθούν σε καμία περίπτωση τα Τέλη Κυκλοφορίας στα καινούρια αυτοκίνητα εξαιτίας της ανόδου των εκπομπών CO2 που προκαλεί τον νέο πρότυπο μέτρησης μειώνοντας τις τιμές χρέωσης και αντίστοιχα αυξάνοντας όρια των εκπομπών που αλλάζουν οι συντελεστές χρέωσης.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο 38 του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή με τίτλο «Υπολογισμός Τελών Κυκλοφορίας με βάση την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια μέθοδο εκπομπών ρύπων CO2 – Τροποίηση του άρθρου 20 του νόμου 2948/2001, στην παράγραφο 1 του άρθρο 20 του νόμου 2948/2001 (Α’ 242) επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις: Πριν από τον πίνακα της υποπερίπτωσης β. της περ. Α’ της παρ. 1 προστίθεται τίτλος «Πίνακας Ι».
Μετά την υποπερ. Β. της περ. Α’ της παρ. 1 προστίθενται β1 και β2 ως εξής: Από την έναρξη της ισχύος της παρούσης για επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από 1/11/2010 έως 31/12/2020 με βάση τις εκπομπές CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με το νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC) όπως αναγράφονται στην Άδεια του οχήματος και μόνον εφόσoν οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρο 212 του εθνικού τελωνειακού κώδικα (ν. 2960/2001). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με το πίνακα Ι της υποπερ. Β.
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1η Ιανουαρίου 2021 και εφεξής με βάση τις τιμές εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) όπως αναγράφονται στη άδεια του οχήματος και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο Τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα. Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με τον πίνακα ΙΙ που ακολουθεί.
Πίνακας ΙΙ – Τέλη Κυκλοφορίας 2021
Εκπομπές CO2 Tιμή (ευρώ)
0-122 0
123-139 0,64
140-166 0,70
167-208 0,85
209-224 1,87
225-240 2,20
241-260 2,50
261-280 2,70
Πάνω από 281 2,82
Αλλαγές, όμως, θα υπάρχουν και στα Τέλη Κυκλοφορίας των Οχημάτων Δημοσίας Χρήσης.