Κατά πλειοψηφία από τη ΝΔ ψηφίσθηκε επί της Αρχής και των άρθρων το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το «Θεσμικό πλαίσιο διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και την ασφάλεια των μεταφορών» στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.
ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν, ενώ το ΜέΡΑ25 το καταψήφισε. To πρωί της Τετάρτης (18/1) θα πραγματοποιηθεί η δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου στην Επιτροπή και την Πέμπτη θα εισαχθεί στην Ολομέλεια για συζήτηση και ψήφιση.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ολοκληρώνοντας και την κατ’ άρθρων συζήτηση του νομοσχεδίου ανέφερε πως δεν πρέπει να υπάρχει κάποια παρανόηση σχετικά με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. Ο διαχωρισμός τους ήταν μια υποχρέωση της Ελληνικής Δημοκρατίας, εδώ και πολλά χρόνια. Η ΥΠΑ είναι, πλέον, πάροχος αεροναυτιλίας ενώ η ΑΠΑ είναι η Ρυθμιστική Αρχή.
Ο νόμος 4427 που ψηφίσθηκε μεν επί της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αλλά αυτός δεν εφαρμόσθηκε, είχε ως αποτέλεσμα την παραλίγο υποβίβαση των αεροδρομίων μας από την ΕΑSΑ με ό,τι συνέπειες θα είχε για τον ελληνικό τουρισμό και γενικότερα, για τις αερομεταφορές.
Η βασική αιτιολόγηση της ΕΑSΑ, ήταν ότι στην ουσία με την ΥΠΑ δεν γινόντουσαν επιθεωρήσεις και δεν μπορεί ο ελεγχόμενος και ο ελεγκτής να είναι το ίδιο πρόσωπο. Αναγνώρισε πως στην ΑΠΑ ακόμα μπορεί να μην λειτουργούν όλα τέλεια και να υπάρχουν προβλήματα καθώς είναι μία καινούργια αρχή, αλλά ήδη υπάρχει καλή λειτουργία με την ΕΑSΑ. Τόνισε πως τόσο τα ελληνικά αεροδρόμια όσο και οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, λειτουργούν σε ένα πολύ καλό επίπεδο.
Απέρριψε το επιχείρημα ότι διακυβεύεται η ανεξαρτησία του νέου φορέα γιατί οι πόροι όπου θα πληρώνονται οι επιθεωρητές διερεύνησης ατυχημάτων θα είναι από τα διαθέσιμα του Eurocontrol, άρα υπάρχει έμμεση χρηματοδότηση, λέγοντας πως τα χρήματα του Eurocontrol, δεν τα ελέγχουν οι αεροπορικές εταιρείες και οι χρήστες. Tα ελέγχει μία κρατική αρχή. Αυτή αποφασίζει.
Επομένως, αυτό το επιχείρημα δεν στέκει. Επισήμανε ότι δεν μπορεί να είναι μόνιμοι υπάλληλοι του δημοσίου, οι διερευνητές ατυχημάτων όπως δεν είναι και πουθενά στον κόσμο και όλοι χρησιμοποιούν την τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα, με ένα πολύ αυστηρό πλαίσιο και έλεγχο του Κράτους. Ο κ. Καραμανλής, επισήμανε πως με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου «δεν ανακαλύψαμε ξαφνικά τον τροχό. Κάνουμε το αυτονόητο και καλύπτουμε ένα κενό που υπήρχε επί πολλά χρόνια».
Διαβάστε ακόμη
Εντυπωσιακή ζήτηση για το 10ετές ομόλογο – 3,5 δισ. άντλησε το δημόσιο, στο 4,4% το επιτόκιο (upd)
Οι Ρώσοι αγοράζουν μαζικά ακίνητα στην Τουρκία – Αύξηση 203% το 2022 (γράφημα)
Γιατί οι γαλαζοαίματοι, οι μαφιόζοι, οι ράπερς και οι… νάρκισσοι φορούν δαχτυλίδι στο μικρό δάχτυλο