search icon

business stories

Ξεκίνησε στα 14 και έγινε εκατομμυριούχος στα 27 – Το success story ενός guru του influencer marketing 

Ο Timothy Armoo, ένας 29χρονος επιχειρηματίας που γεννήθηκε στο Hackney από γονείς από την Γκάνα, συνίδρυσε την εταιρεία influencer για Gen Z Fanbytes στα 21 του χρόνια

Ο Timothy Armoo είναι ένας 29χρονος εκατομμυριούχος που έγινε πλούσιος πουλώντας την εταιρεία του influencer marketing για οκταψήφιο ποσό.

Ο Armoo, ο συνιδρυτής και πρώην διευθύνων σύμβουλος της Fanbytes, κατάγεται από μια από τις πιο φτωχές περιοχές του νότιου Λονδίνου και ως έφηβος ζούσε με τον πατέρα του στον τέταρτο όροφο ενός δημοτικού συγκροτήματος στην Old Kent Road στον δήμο Southwark.

«Ήταν το φτωχότερο μέρος», δήλωσε ο Armoo στο CNBC Make It σε συνέντευξή του. «Ήταν στο αποκορύφωμα όταν το Peckham, το Brixton και το Old Kent Road είχαν το beef τους [βρετανική αργκό για τη σύγκρουση], οπότε ήταν στη μέση του πολέμου των συμμοριών. Μεταξύ του 2005 και του 2012 ήταν το αποκορύφωμα των συμμοριών του Νότιου Λονδίνου».

Η Trust for London κατονομάζει το Southwark ως έναν από τους 19 δήμους που έχουν «σημαντικά» υψηλότερα επίπεδα φτώχειας σε σύγκριση με το σύνολο της Αγγλίας.

Ο Armoo ήξερε ότι ήταν φτωχός, αλλά είχε έντονο επιχειρηματικό πνεύμα και κατάφερε να μαζέψει κάποια χρήματα ξεκινώντας τη δική του επιχείρηση διδασκαλίας σε ηλικία 14 ετών.

Δίδασκε σε συμμαθητές του μαθηματικά και καθώς όλο και περισσότεροι μαθητές τον πλησίαζαν για βοήθεια σε άλλα μαθήματα, άρχισε να τους συνδέει με καθηγητές που γνώριζε και να παίρνει μερίδιο από την αμοιβή.

«Θυμάμαι πολύ συγκεκριμένα την πρώτη φορά που συνέδεσα αυτούς τους δύο ανθρώπους», είπε. «Η Τζέιν χρειαζόταν βοήθεια με τη χημεία και τη συνέδεσα με τον Χάρι, και ο Χάρι τη βοήθησε, και πήρα 5 λίρες (περίπου 6,6 δολάρια) προμήθεια για τη σύνδεσή τους, επειδή [η επιχείρηση] χρεώνει 15 λίρες την ώρα».

Μόνο όταν ο Armoo έλαβε υποτροφία για να πάει σε ιδιωτικό οικοτροφείο, όταν ήταν μόλις 16 ετών, για να ολοκληρώσει τα A-Levels του – που ισοδυναμούν με το πρόγραμμα Advanced Placement στις ΗΠΑ – άλλαξε ολόκληρη η άποψή του για τον πλούτο.

«Θυμάμαι ότι μια μέρα αυτό το παιδί παραλήφθηκε από ένα ελικόπτερο», θυμάται. «Μου άνοιξε τα μάτια ότι υπάρχει τρόπος να δημιουργήσεις πλούτο και δεν χρειάζεται να είσαι ο Ρίτσαρντ Μπράνσον. Υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος που βρίσκεται στο ενδιάμεσο».

Άρχισε να συνειδητοποιεί ότι «τα χρήματα ήταν ένα εργαλείο» για να αλλάξει τη ζωή του και ότι ο γρηγορότερος τρόπος για να ξεφύγει από τη φτώχεια ήταν να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση.

«Όταν μεγάλωνα σε εκείνο τον τέταρτο όροφο του δημοτικού διαμερίσματος, έλεγα πάντα στον εαυτό μου «Αυτό είναι προσωρινό. Αυτό είναι προσωρινό. Αυτό είναι προσωρινό», είπε. «Δεν μπορούσα να επιλέξω τις συνθήκες στις οποίες βρισκόμουν στα 10 μου χρόνια… αλλά τουλάχιστον μπορούσα να αποφασίσω τι θα συμβεί τελικά».

Δείτε πώς ο Armoo από το να ζει σε μια συνοικία του δήμου έφτασε στο να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση και στη συνέχεια να γίνει εκατομμυριούχος πριν από την ηλικία των 30 ετών.

Η πρώτη σας επιχείρηση δεν χρειάζεται να είναι μια «ιδέα δισεκατομμυρίων δολαρίων

Ο Armoo ήταν 17 ετών και ολοκλήρωνε ακόμη τις εξετάσεις του όταν πούλησε την πρώτη του επιχείρηση με την ονομασία Entrepreneur Express, για 110.000 λίρες, μετά από μόλις 11 μήνες λειτουργίας.

«Η φιλοδοξία όλων ήταν να πάνε στο Oxbridge [τα πανεπιστήμια της Οξφόρδης και του Κέιμπριτζ] και η δική μου ήταν απλώς «θέλω να βγάλω χρήματα για να βγω από την άθλια κατάστασή μου»», δήλωσε ο Armoo.

Ο 29χρονος πήρε συνεντεύξεις από προσωπικότητες υψηλού προφίλ για το Entrepreneur Express, όπως από τον συνιδρυτή της Virgin Group Ρίτσαρντ Μπράνσον, το πρόσωπο της βρετανικής τηλεοπτικής εκπομπής «The Apprentice» Άλαν Σούγκαρ και τον ηθοποιό Τζέιμς Κάαν, αλλά η κερδοφορία του ιστολογίου ήταν μια πρόκληση.

Αρχικά είχε έτοιμη μια έντυπη έκδοση του ιστολογίου για να την αναλάβουν οι πανεπιστημιακές κοινωνικές ομάδες, αλλά καθώς πλησίαζε η προθεσμία, συνειδητοποίησε ότι δεν είχε αρκετή διαφήμιση για να συντηρήσει την έντυπη έκδοση.

Ο νεαρός επιχειρηματίας έστρεψε τότε την προσοχή του στην τοποθέτηση διαφημίσεων στο διαδικτυακό ιστολόγιο. «Εκεί ήταν που είχα την επιτυχία μου», δήλωσε.

Είπε ότι το «hack» του ήταν η διανομή του περιεχομένου του ιστολογίου μέσω viral λογαριασμών κοινωνικής δικτύωσης στο Instagram και το Facebook, όπως σελίδες meme και σελίδες με feel-good αποφθέγματα.

Ο Armoo πακετάριζε τα άρθρα σε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με ένα άγκιστρο όπως «10 αποφθέγματα για να…» και αυτό οδηγούσε τους ανθρώπους από την ανάρτηση στον ιστότοπό του.

«Ο τρόπος με τον οποίο βγάζαμε χρήματα ήταν με δύο πράγματα: το ένα ήταν η προγραμματική διαφήμιση – δηλαδή μόνο διαφημίσεις banner, αλλά στη συνέχεια θα πωλούσα επίσης χορηγούμενες θέσεις σε φορολογικές εταιρείες, δικηγορικά γραφεία και λογιστικά γραφεία, ώστε να μπορούν να έχουν άμεση απόδοση της επένδυσης [ROI]».

Ο Armoo δήλωσε ότι η πρώτη σας επιχείρηση δεν χρειάζεται να είναι «μια ιδέα δισεκατομμυρίων δολαρίων». Αντιθέτως, «η πρώτη σας επιχείρηση θα πρέπει απλώς να σας βάλει στην πρώτη σκάλα χρημάτων».

Επανάλαβε τη συμβουλή του αείμνηστου γκουρού των επενδύσεων Charlie Munger, ο οποίος είπε ότι το να βγάλεις τα πρώτα 100.000 δολάρια είναι το πιο δύσκολο ″αλλά πρέπει να το κάνεις″.

Ο Armoo συμφώνησε λέγοντας: «Για τις πρώτες 100.000 λίρες… κοπιάζεις και τρελαίνεσαι γι’ αυτό, η ζωή απλά γίνεται πιο εύκολη, γιατί τότε γνωρίζεις λίγο από το εγχειρίδιο… τώρα, τουλάχιστον, έχεις ένα οικονομικό μαξιλάρι για να κάνεις επιλογές που δεν είναι τόσο επικίνδυνες».

«Χτίζεις πλούτο πουλώντας την επιχείρηση»

Ο Armoo θεωρεί τον εαυτό του πρώιμο πρωτοπόρο στον αναπτυσσόμενο κλάδο της οικονομίας του δημιουργού, επειδή συνίδρυσε την εταιρεία influencer marketing Fanbytes το 2017 μαζί με τον Ambrose Cooke και τον Mitchell Fasanya.

Ο στόχος της Fanbytes ήταν να συνδέσει εμπορικά σήματα με influencers για τη δημιουργία διαφημιστικών εκστρατειών – μια δημοφιλής στρατηγική μάρκετινγκ εκείνη την εποχή, καθώς οι εταιρείες μεταπήδησαν από την παραδοσιακή διαφήμιση στη χρήση influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την πώληση προϊόντων.

Η στρατηγική τους πέτυχε, καθώς η Fanbytes συγκέντρωσε ένα αξιοσημείωτο πελατολόγιο από τη Nike, τη Samsung, την Amazon και το ITV, δήλωσε ο Armoo.

Μια μελέτη του 2016 από την TapInfluence διαπίστωσε ότι το μάρκετινγκ επιρροών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν 11 φορές πιο αποτελεσματικό από τις διαφημίσεις banner σε έναν ιστότοπο, γι’ αυτό και οι μάρκες συνέρρεαν στους επιρροές, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του CNBC.

«Είδα την άνοδο του influencer marketing στις ΗΠΑ», δήλωσε ο Armoo και αποφάσισε να αντιγράψει την ιδέα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Δεν χρειάζεται πάντα να εφευρίσκετε κάτι νέο ως επιχειρηματίας, αντίθετα μπορείτε να «εξυπηρετήσετε την υπάρχουσα ζήτηση», συμβούλευσε ο Armoo.

Η εταιρεία συγκέντρωσε χρηματοδότηση ύψους 2 εκατομμυρίων λιρών.

«Το πρώτο κομμάτι της επένδυσης ήταν περίπου 15 χιλιάρικα, μετά 40 χιλιάρικα, και μετά 120 χιλιάρικα, και μετά 300 χιλιάρικα, και μετά 600 χιλιάρικα», δήλωσε ο Armoo.

Η δουλειά του με το Fanbytes τον έφερε στη λίστα Forbes 30 Under 30 το 2021 και αμέσως μετά, τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, άρχισαν να έρχονται προσφορές από ανθρώπους που ήθελαν να αγοράσουν το Fanbytes.

Στη συνέχεια διόρισε μια τράπεζα για να συντονίζει τις συμφωνίες για την εταιρεία, η οποία προχώρησε στην εξεύρεση έξι εταιρειών που ενδιαφέρονταν να αποκτήσουν τη Fanbytes.

Ο Armoo, ο οποίος ήταν 27 ετών τότε, και οι συνιδρυτές του πούλησαν την Fanbytes στην Brainlabs, μια παγκόσμια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ, σε μια οκταψήφια συμφωνία τον Μάιο του 2022, η οποία τους έκανε όλους πολυεκατομμυριούχους.

«Ο στόχος ήταν πάντα να φτιάξουμε κάτι που θα μπορούσε να πωληθεί», δήλωσε ο Armoo. «Μίλησα κάποτε με αυτόν τον τύπο όταν ήμουν αρκετά νωρίς στο ταξίδι μου και μου είπε ότι μπορείς να βγάλεις χρήματα διοικώντας μια επιχείρηση, αλλά χτίζεις πλούτο πουλώντας την επιχείρηση».

Ο Armoo ήξερε πάντα ότι δεν ήθελε να διευθύνει την Fanbytes για το υπόλοιπο της ζωής του.

«Η Fanbytes θα μπορούσε να πουλάει κορδόνια σε βατράχια και πάλι θα ήμουν παθιασμένος αν σκεφτόμουν ότι αυτή είναι μια επιχείρηση που χτίζουμε και έχει ως τελικό στόχο να είναι κάτι που μπορεί να επιτύχει οικονομική ασφάλεια», είπε.

«Ποτέ δεν είδα τον εαυτό μου ως μαύρο επιχειρηματία»

Οι μαύροι ιδρυτές συχνά δυσκολεύονται να αντλήσουν κεφάλαια. Στην πραγματικότητα, οι νεοσύστατες επιχειρήσεις με μαύρους ιδρυτές στις ΗΠΑ συγκέντρωσαν μόνο το 0,48% του συνόλου των επιχειρηματικών δολαρίων που διατέθηκαν το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της Crunchbase που ανέφερε προηγουμένως το CNBC.

Αυτό ακολουθεί τη μείωση της χρηματοδότησης που δίνεται σε επιχειρήσεις που ανήκουν σε μαύρους από το 2020, μετά τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ και το κίνημα κοινωνικής δικαιοσύνης που ακολούθησε τον θάνατό του.

Εν τω μεταξύ, το 87% των μη λευκών ιδρυτών δήλωσαν ότι αντιμετωπίζουν περισσότερα εμπόδια στη συγκέντρωση κεφαλαίων σε σύγκριση με το 79% των λευκών ιδρυτών, σύμφωνα με την έκθεση Atomico State of European Tech Report 2023.

Ο Armoo λέει ότι όλα είχαν να κάνουν με την προοπτική και πίστευε ότι το γεγονός ότι ήταν μαύρος δεν τον εμπόδιζε.

«Όλοι θυμόντουσαν τον μουσάτο μαύρο τύπο σε ένα δωμάτιο γεμάτο λευκούς. Όλοι το θυμούνται αυτό και έτσι για μένα, αυξάνει το πόσο αξιομνημόνευτος είσαι», δήλωσε σχετικά με την εμπειρία του να πηγαίνει σε εκδηλώσεις για να συναντήσει επενδυτές.

Εξήγησε ότι μπορείς είτε να μπεις σε μια αίθουσα και να νιώσεις ανασφάλεια επειδή δεν υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι που σου μοιάζουν, είτε να πιστέψεις ότι αυτός ο παράγοντας θα σε βοηθήσει να ξεχωρίσεις.

«Ποτέ δεν είδα τον εαυτό μου ως μαύρο επιχειρηματία. Πάντα έβλεπα τον εαυτό μου απλώς ως επιχειρηματία», είπε.

«Νομίζω ότι ίσως είμαι πολύ λογικός για το καλό μου. Ήμουν σαν «οι επενδυτές θέλουν να βγάλουν λεφτά. Αυτή η επιχείρηση θα τους αποφέρει χρήματα. Θα τους δείξω πώς θα τους βγάλει λεφτά». Αυτό είναι όλο. Δεν πίστευα πραγματικά ότι τους ενδιέφερε αν αυτό προερχόταν από το στόμα ενός λευκού ή ενός μαύρου».

Τώρα, ως 29χρονος εκατομμυριούχος, ο Armoo είναι βέβαιος ότι αυτή η κοσμοθεωρία τον «εξυπηρέτησε καλά».

Διαβάστε ακόμη 

Συντάξεις: Έρχονται 12 αλλαγές από το φθινόπωρο – Στη Βουλή το μίνι ασφαλιστικό μετά τη ΔΕΘ

Από τη μεγάλη παραίτηση στην αδύνατη: Σε ποια χώρα οι υπάλληλοι προσλαμβάνουν ειδικούς για να παραιτηθούν

Apple και Google θέλουν να αντικαταστήσουν τις πλαστικές κάρτες – κλειδιά με εφαρμογή στο wallet

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version